LIVE
HQ
logo hd live | Pepper Grinder
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Suomi
      Gamereactor
      artikkelit
      Dishonored

      Arkane kertoo Dishonoredista

      Jonas haastatteli Dishonoredin julkaisun kunniaksi Arkane Studiosin pelisuunnittelijaa Harvey Smithiä valmiista pelistä.

      Tilaa uutiskirjeemme tästä!

      * Pakollinen tieto
      HQ
      Dishonored
      Dunwallin kaupunki sekoittaa viktoriaanista ilmettä futuristiseen ja kummalliseen teknologiaan.

      Dishonored on pian kaupoissa, miltä nyt tuntuu?
      - Minä ja koko tiimi olemme todella innoissamme. Olemme tehneet menestyneitä pelejä ennenkin, mutta tämä on erikoistapaus. Dishonored-kokemus on vailla vertaa. Pelaan peliä kotonani Xbox 360:lla jatkuvasti, ja olen todella tyytyväinen saamaani palautteeseen. Sitä on toki nyt tulossa lisää. Olen jo ennen arvosteluita kuullut tarinoita ihmisten siisteistä kokemuksista, ja se on todella mahtavaa.

      Olet työskennellyt pelin suunnittelijana ja ollut tekemisissä monien osa-alueiden kanssa. Mistä niistä olet kaikkein ylpein?
      - Tämä on oikeasti vaikea valinta. Pidän todella Dunwallin ilmeestä ja Corvon erikoiskyvyistä, mutta jos valitsen vain yhden, on se kuinka peliä voi pelata improvisoiden. Sekä toiminnan että hiiviskelyn ystävät saavat löytää omat ratkaisunsa pelin tehtäviin.

      Dishonored
      Eroa rikkaiden ja työväenluokan välillä korostetaan vahvasti läpi koko pelin.
      Tämä on mainos:

      Mikä oli teidän visionne Dunwallin kaupungista ja kuinka loitte sen?
      - Toivoisin voivani sanoa, että meillä oli heti alusta asti mahtava visio, mutta se kasvoi orgaanisesti. Kävimme Lontoossa ja Edinburghissa tekemässä taustatyötä ja tutustuimme "sinikaulustyöläisiin", tienrakentajiin ja sen sellaisiin. Ajattelimme alunperin sijoittaa pelin vuoden 1666 Lontooseen, joka vaikutti hyvin mielenkiintoiselta ajalta historiassa. Se oli ruton viimeinen vuosi, ja suuri tulipalo riehui silloin. Meillä ei vielä tuolloin ollut nimeä kaupungille, joten se oli vain "Kaupunki".

      Otimme vaikutteita niin tulevaisuudesta kuin viktoriaaniselta kaudeltakin. Sekoitimme aikakausia, säädimme mytologian kanssa, ja lisäsimme palasia tulevaisuutta pelimaailmaan. Muistan kirjoittaneeni post-it-lapulle, että Dishonoredin maailma kuuluu toiselle planeetalle ja toiseen todellisuuteen, ja näyttäneeni lapun tiimille.

      Dishonored
      Smith uskoo, että sekoitus hiippailua ja toimintaa tekee pelistä erittäin nautittavan.

      Entäpä toisten pelien ja muun median vaikutteet?
      - Niitä riittää. System Shock, Thief, Ultima Underworld ja Deus Ex ovat kaikki suuria vaikutteita, mutta katsoimme myös elokuvia kuten Anonymous ja Gangs of New York.

      Tämä on mainos:

      Mitä haluat pelaajalle jäävän käteen Dishonoredista lopputekstien jälkeen?
      - Pelin filosofia on, että meillä kaikilla on voimia elämämme eri aspekteista ja on sinun valintasi, kuinka käytät niitä. Se on hyvä neuvo myös tosielämän puolelle.

      Suosittelen kaikkien pelaavan Dishonoredin useita kertoja, kokeillen erilaisia lähestymistapoja. Salakuuntele hahmojen keskusteluita ja leiki hiippailukyvyillä. Ja muistakaa pitää hauskaa, tietenkin!

      Lukaise myös arviomme pelistä.

      Aiheeseen liittyviä tekstejä

      8
      Dishonored: Definitive EditionScore

      Dishonored: Definitive Edition

      ARVIO. Kirjoittaja Leevi Rantala

      Definitive Edition on hieman liian vahva ilmaus tälle kokoelmalle, mutta se tarjoaa silti viihdettä kaikille hiippailupelien ystäville.



      Ladataan seuraavaa sisältöä