Gamereactor Network Suomi / Dansk / Svenska / Norsk / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Kirjaudu sisään






Unohditko salasanan?
Et ole jäsen, Haluan rekisteröityä

Kirjaudu käyttäen Facebook-tiliä
artikkeli

Haastattelussa Razerin Min-Liang Tan

Bengt pääsi jututtamaan Razerin johtajaa.

  • Teksti: Bengt Lemne (Käännös: Markus Hirsilä)

Razerilla pitää kiirettä, sillä yhtiö tuntuu aina ottavan uusia tuotteita mallistoonsa kehitellen siinä sivussa tulevaisuuttakin varten. Taannoin avautui mahdollisuus haastatella toimitusjohtaja Min-Liang Tania asioiden nykytilasta ja tulevaisuudesta.

Miten näet Razerin nykytilan ja yhtiön suunnan tulevaisuudessa?

Razer on hyvin tunnettu pelaajien keskuudessa kautta maailman, sillä mottommehan on "pelaajilta pelaajille". Keskitymme tekemään nimenomaan videopelaajille parhaiten soveltuvia tuotteita ja ohjelmistoja. Yhtiö on lisäksi kerännyt tunnustusta olemalla yksi maailman innovatiivisimmista yrityksistä. Meidät valittiin juuri seitsemännen kerran parhaaksi CES-tilaisuudessa Las Vegasissa. Toisin sanoen juuri innovaatio ja suunnittelu uudessa teknologiassa on se, mistä Razer ennen kaikkea tunnetaan.

Miten uusien tuotteiden kehitysprosessi etenee?

Razerilla kaikki suunnittelu ja varsinainen tekeminen suoritetaan samassa talossa. Monissa muissa yrityksissä nämä kaksi tärkeää tekijää ovat erillään. Teemme mahdollisuuksien mukaan kaiken alusta loppuun oman talon sisällä, mikä mahdollistaa rohkeampien ideoiden toteuttamisen.

Toinen tärkeä tekijä on keskittyminen nimenomaan videopelaajien tarpeisiin. Muut yhtiöt suunnittelevat tuotteita pelaajille muiden kohderyhmien ohella, mutta meillä keskittyminen mahdollistaa muita paremmat ja innovatiivisemmat tulokset.

Mitä haluat kertoa tänä vuonna CES-tilaisuudessa nähdyistä uusista tuotteista ja prototyypeistä?

Project Valerie on maailman ensimmäinen kolmen monitorin kannettava tietokone. Project Ariana puolestaan on projektori, jolla pelin saa tuotua huoneeseen sisälle.

Project Valerie mahdollistaa poikkeuksellisen immersiivisen pelikokemuksen, ja laite pokkasikin paljon CES-palkintoja. Arianan toimintaa on hankalampi selittää, mutta ideana on ottaa pelissä nähty toiminta ruudusta ulos, ja heijastaa se koko huoneeseen. Se on siis eräässä mielessä VR-kokemus ilman erillistä päähän laitettavaa VR-masiinaa.

Prototyypitasolla olevissa tuotteissa VR-vehkeet mukaan lukien on aina se vaara, ettei niiden suosio lähde koskaan niin sanotusti lentoon. Miten näet tämän riskin?

Razer ei niinkään välitä markkinoiden suhdanteista yleensä. Me teemme tuotteita pelaajilta pelaajille. Suunnittelemme tuotteita, joiden menestykseen uskomme itse. Mittaamme menestyksen sillä, miten hyvin videopelaava kansa ottaa Razerin vastaan.

Tämä on mainos: