Gamereactor Network Suomi / Dansk / Svenska / Norsk / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Kirjaudu sisään






Unohditko salasanan?
Et ole jäsen, Haluan rekisteröityä

Kirjaudu käyttäen Facebook-tiliä
Gamereactor Suomi
artikkelit

Star Wars -pelien tulevaisuus

Mitä Voima voi tuoda tullessaan?

  • Teksti: Ricardo C. Esteves (Käännös: Ossi Mykkänen)

Star Wars on taas voimissaan, eikä pelkästään elokuvateattereissa. Nälkä kaukaisiin galakseihin sijoittuvista videopeleistä on kova. Electronic Arts on ilmoittanut yrittävänsä ottaa huomioon eri osia Star Wars -universumista, ja luoda erilaisia pelikokemuksia faneille räätälöityinä. Star Wars -pelien uuden toivon pilkistäessä horisontissa päätimme tutkia lähemmin, mitä tulevaisuus mahdollisesti tuo tullessaan.

Star Wars Battlefront II: Ensimmäinen "uusi" Star Wars Battlefront teki paljon hyvää ja vain vähän huonoa. Se ei kuitenkaan tehnyt kaikkea, mitä fanit halusivat tai ansaitsivat. Suurin valituksen aihe oli yksinpelikampanjan puute, mutta tämä tulee muuttumaan jatko-osassa. Sijoittajien puhuessaan Electronic Arts vahvisti, että Battlefront II julkaistaan syksyllä 2017 täysimittaisin yksinpelinkampanjan kera.

Vaikka itse tarinatilasta ei ole tarkempaa tietoa, Motive Studios on kiinnitetty työstämään sitä DICEn jatkaessa moninpelin parissa. Verkkomatsit ovat aina olleet Battlefront-pelien vetonaula. Eurogamerin ja tuottaja Paul Keslinin välisessä keskustelussa Keslin lupasi, ettei yksinpeliosiota tulla käsittelemään yhtään vähäpätöisemmin kuin moninpeliäkään.

Toinen toivomus faneilta on ollut mahdollisuus siirtyä kävelystä ajoneuvon ohjaksiin ilman mustaa väliruutua. Tätä Paul Keslin ei voinut luvata, emmekä oikeastaan voi syyttää DICE:a tästä. Miettikää, kuinka nihkeää olisi kiivetä AT-AT:n tai AT-ST:n ohjaamoon.

Ensimmäinen Star Wars Battlefront perustui alkuperäisen trilogian lisäksi Rogue One -elokuvalle omistettuun lisäosaan. EA:n mukaan jatko-osa tulee perustumaan useaan eri Star Wars -aikakauteen. Tämä vihjaisi samanaikaista matkailua niin menneisiin kuin tuleviin tapahtumiin. Mahdollisesti Battlefront II tulee pohjaamaan osan sisällöstään tarinan esiosiin, joista luonnollisesti esiin nousee Kloonien sota.

Battlefront II tulee varmaankin keskittymään myös uusiin elokuviin. The Force Awakens oli ainoastaan mukana yhden kartan verran ensimmäisessä Battlefrontissa, joten hyvin mahdollisesti sitä käsitellään jatko-osassa perusteellisemmin päähahmoja myöten. Rogue One oli taas hyvin esitelty viimeisimmässä Battlefront-laajennuksessa, joten se ei välttämättä ole enää mukana jatko-osassa. Mutta esimerkiksi tuleva elokuva, Star Wars: The Last Jedi, tulee olemaan osa Battlefront II:sta, ja eiköhän tulevaa Han Solon elokuvaakin tulla ottamaan huomioon.

Star Wars: The Old Republic: Biowaren kehittämä MMORPG on käynyt viiden vuoden elinkaarensa aikana niin ylä- kuin alamäetkin. Siirryttyään free-to-play-malliin on se vihdoin löytänyt oman paikkansa. Uusien elokuvien kasvattama suosio on myös varmaan auttanut nostamaan pelin suosiota. Bioware ja EA eivät anna pelinsä kuolla, mikä näkyy viime aikaisista lisäyksistä peliin. Viimeisen lisäosa, Knights of the Eternal Throne, julkaistiin viime joulukuussa, ja vielä tammikuun lopussa Bioware päivitti peliä massiivisesti.

Iästään huolimatta Star Wars: The Old Republic pystyy tarjoamaan edelleen paljon. Se on ehdottomasti kokeilemisen arvoinen varsinkin, kun peruspeli on itsessään todella laaja ja nykyään vielä ilmainen.

Star Wars - Respawn Entertainment: Vaikka Titanfall 2 ei kaupallisesti pärjännytkään odotusten mukaisesti, pelin laatua ei käy kyseenalaistaminen. Tällä hetkellä Stig Asmussenin (God of War III:n ohjaaja) luotsaama tiimi työstää kolmannen persoonan toiminta- ja seikkailupeliä, joka pohjautuu Star Wars -universumiin. Studio on maininnut haluavansa laajentaa Star Warsin universumia pohjaten pelinsä aikakauteen, jota ei ole ennen nähty peleissä tai elokuvissa.

Pelin teosta näkyy vain lyhyt kohtaus netissä julkaistussa videossa, jossa kaksi näyttelijää käy taistoon valomiekoin. Voisi siis päätellä, että pelaajat pääsevät pelaamaan joko jedillä tai sithillä. Respawn on jo vahvistanut, että pelissä on kyse hahmoista ja heidän kokemuksistaan. Studio myös painottaa, että pelimekaniikka pitää olla ennen kaikkea sujuvaa ja hauskaa.

Vince Zampella (Respawin perustaja) sanoi Glixelin haastattelussa, että he ovat valmiita uhraamaan visuaalista laatua pelimekaniikan edestä, jos tähän tulisi tarve. "Pelissä pitää olla hyvä fiilis, sen pitää olla hyvin pelattavissa ja ennen kaikkea hauska." Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, tämä Respawnin peli julkaistaan 2019.

Tämä on mainos: