Gamereactor Network Suomi / Dansk / Svenska / Norsk / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Kirjaudu sisään






Unohditko salasanan?
Et ole jäsen, Haluan rekisteröityä

Kirjaudu käyttäen Facebook-tiliä
Gamereactor Suomi
artikkelit

Mega Manin 10 parasta pomotaistoa

Mega Man on vuosikymmenten saatossa kohdannut paljon pahispomoja. Tässä ovat ne kymmenen parasta.

  • Teksti: Jonas Mäki (Käännös: Markus Hirsilä)

Perinteisiä Mega Man -pelejä on julkaistu yhteensä 10 kappaletta. Jokaisessa kohdataan joukko toinen toistaan persoonallisempia robottipomoja, jotka sitten eeppisesti piestään. Palkinnoksi kuitataan heidän käyttämänsä ase. Nyt on tullut aika listata kaikkien pelien ne kaikkein parhaimmat robottipomot.

Eikö oma suosikkisi ole listalla? Siinä tapauksessa kerro se kommenttiosiossa ja perustele, miksi juuri se on kaikkein paras.

Tämä on mainos:

(10) Knight Man (Mega Man 6)
Guts Man, Cut Man, Pharaoh Man, Star Man, Yamato Man ja Galaxy Man jäivät listan ulkopuolelle. Näin ei käynyt Knight Manille, koska siinä yhdistyvät loistavasti japanilainen tieteistunnelma mahtavaan teemamusiikkiin. Mega Man 6:n pomovalikoima oli jokseenkin laimea, mutta se ei ollut Knight Manin vika.

(9) Quick Man (Mega Man 2)
Mega Man 2 on yksi iso kokoelma mahtavia robottipomoja, joista mainittakoon Bubble Man ja Metal Man. Yksikään ei silti vedä vertoja Quick Manille. Pomon nopeus ja aggressiivinen bumerangien viskely yhdistyvät päälle käyvän musiikin kanssa. Pisteenä iin päällä on juuri päättynyt tuskainen matka haastavan kentän läpi. Quick Man on selvästi rakennettu edellisen pelin Elec Manin muistoa kunnioittaen.

(8) Hornet Man (Mega Man 9)
Koko pelisarjan ehkä vaikeimman kentän päässä odottaa vihainen Hornet Man. Hän ei kuitenkaan ole toimissaan epäselvä tai epäreilu: riittävällä harjoittelulla tämäkin vastus on voitettavissa. Musiikki on kuin suora muisto parhaimmista 8-bittisen NESin lurituksista. Hornet Man muistuttaa siitä, että Capcom osaa edelleenkin rakentaa mahtavia Mega Man -kenttiä.

(7) Dive Man (Mega Man 4)
Tuntuu olevan puoliksi kirjoittamaton laki, että jokaisessa Mega Manissa tulee olla yksi vesikenttä. monet niistä ovat hyviä, mutta ainutkaan ei pärjää vertailussa Dive Manin kanssa: Mega Man kohtaa jatkuvasti uusia haasteita edetessään kohti pomon luolaa. Kenttä itsessään ei ole yhtä tuskainen kuin muissa vesikentissä, ja matkantekoa voi jouduttaa Rush-koiran avulla. Dive Man itse näyttää vanhalta sukellusveneeltä, ja pieni annos kärsivällisyyttä taistossa palkitsee Mega Manin Dive Missile -aseella. Kokonaisuuden kruunaa ääniraita, joka symboloi kaikkea pelisarjan upeutta.

Tämä on mainos:

(6) Commando Man (Mega Man 10)
Sotaisuudestaan huolimatta Mega Manin kohtaamat robottipomot ovat yleensä innoittuneet suunnittelussaan jostakin muusta kuin sodankäynnistä. Tästä tekee selvän poikkeaman uusimman Mega Manin Commando Man, joka käyttää miinaharavaa luovasti ja uhkaavasti. Sotilaallinen pomovastus liikkuu varsin hitaasti tehden kuitenkin härskin paljon vahinkoa osuessaan.

Tämä on mainos: