Gamereactor Network Suomi / Dansk / Svenska / Norsk / English / Deutsch / Italiano / Español / Português
Kirjaudu sisään






Unohditko salasanan?
Et ole jäsen, Haluan rekisteröityä

Kirjaudu käyttäen Facebook-tiliä
FacebookFacebook
ARTIKKELI

Haastattelussa Randy Pitchford

Texasin syvässä etelässä pitää majaansa Gearbox Software, joka muistetaan varsinkin pelisarjoista Brothers in Arms ja Borderlands. Gamereactor istahti alas firman perustaja Randy Pitchfordin kanssa. Ajatuksia vaihdettiin yhtiön menneisyydestä ja varsinkin syksyllä julkaistavasta Aliens: Colonial Marinesta.

Randy Pitchford on selvästi tottunut kohtaamaan lehdistöä ja faneja. Kättelyn ja leveän jenkkihymyn jälkeen hän esittelee minulle sähköllä toimivaa pierukonetta, joka hänen mukaansa on hauskaa millä tahansa kielellä, ja lisäksi oiva keino keventää tunnelmaa. Hän oli oikeassa.

Mikä yksittäinen peli on eniten muuttanut Gearboxia?

- Yhtiömme jokainen peli on ollut merkityksellinen, mutta suurin vaikutus oli sen ensimmäisellä pelillä Half-Life: Opposing Force. Sen myötä firma muovautui sellaiseksi kuin se nykyäänkin on. Sittemmin yhtiön koko on kasvanut paljon, mutta ensimmäisen pelin myötä lasketut perustukset ja toimintaperiaatteet eivät ole muuttuneet miksikään. Uskottavuuden kannalta tärkein pelimme on ollut Borderlands, koska sen menestyksen myötä saatoimme kohota aivan uudelle tasolle pelibisneksessä.

Mikä osa-alue Aliens: Colonial Marinesta on vaatinut eniten työtä?

- Olemme käyttäneet pelissä uutta valaistustekniikkaa nimeltä "divert rendering", jonka ansiosta valaistuksesta saa entistä luonnollisempaa ja vaikuttavampaa. Lyhyesti ilmaistuna kyse on siitä, että ensin kohde mallinnetaan ja sitten se valaistaan; näin tietenkin tehtäisiin oikeassakin elämässä. Toinen paljon työtä vaatinut osa-alue on pelin tarina ja ennen kaikkea sen kerronta. Mielenkiintoinen stoori ja kiintoisat tapahtumapaikat eivät vielä yksin riitä, vaan tarina on myös osattava kertoa mukaansatempaavalla tavalla. Kolmas huomiokohta on moninpeli, jonka toimivuuteen ja tasapainoon olemme käyttäneet paljon voimavaroja.

Mikä alusta on ollut kehityksen pohjana, jolta peli sitten muunnetaan muille alustoille?

Työn pohjana on ollut PC, mutta haluamme tietenkin kuluttajien saavan hyvän pelikokemuksen myös Xbox 360:lla ja Playstation 3:lla.

Aliens: Colonial Marines
BETA +