Gamereactor Network Suomi / Dansk / Svenska / Norsk / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Kirjaudu sisään






Unohditko salasanan?
Et ole jäsen, Haluan rekisteröityä

Kirjaudu käyttäen Facebook-tiliä
arvio

Injustice 2

Hyvä tappelupeli on myös onnistunut supersankaripeli.

  • Teksti: Ricardo C. Esteves (Käännös: Markus Hirsilä)

Midway'n kumppanuuden irtisanomisen jälkeen Netherrealm Studios on julkaissut sellaisia onnistuneita pelejä kuin Mortal Kombat 9, Injustice: Gods Among Us, Mortal Kombat X ja nyt Injustice 2. Kaikki edellä mainitut ovat laadukkaita taistelupelejä, jotka ovat aina parantaneet edeltäjästään. Injustice 2 jatkaa tätä linjaa: se parantaa lähes kaikilla osa-alueilla edeltäjiinsä verrattuna. Kyseessä on loistava tappelupeli, joka toimisi hienosti myös ilman tunnettua lisenssiä.

Injustice 2 perustuu DC Comicsin sarjoihin, joten mukana on sellaisia hahmoja kuin Teräsmies, Batman, Jokeri, Wonder Woman, Aquaman ja monia muita sarjakuvista ja elokuvista tunnettuja heppuja. Tarinallisesti peli on suoraa jatkoa Injustice: Gods Among Usille. Jatko-osassa on samanlainen monipuolinen polveileva tarina kuin mitä ensimmäistä peliä pelanneet muistavat.

Tarinan alussa Teräsmies on vangittu, ja hänen kannattajansa ovat joko muuttaneet mieltään, kuolleet tai pysyttelevät piilossa. Harmillisesti Brainiac päättää valloittaa maan, joka tietenkin muuttaa kokonaistilannetta merkittävästi. Näistä lähtökohdista tarina etenee pääasiassa viihdyttävien välivideoiden voimin kaikkiaan viiden tunnin ajan.

Juonen ohella yksinpelaajalle on tarjolla muutakin. Multiverset vastaavat Mortal Kombat X:n Living Towers -haasteita. Jokaisessa multiversessa on omat pahiksensa ja haasteensa. Yhdessä esimerkiksi oli pakko pelata Darkseidina Justice Leaguen jäseniä vastaan. Yleensä tosin voi itse valita hahmonsa näihin haasteisiin. Esimerkiksi Jokerin hallitsemassa multiversessä saa bonusta pelatessaan Harley Quinnillä.

Näissä multiverseissä on useampia aste-eroja ja vaikeustasoja. Joka päivä pitäisi olla tarjolla uutta tekemistä. Osa on käynnissä viikkojen ajan, kun taas toisia voi suorittaa vain muutaman tunnin. Killoille on omat erityiset multiversensa. Osassa on jopa pomovastuksia, joita killan jäsenten täytyy vuorotellen piestä pahiksen kaatamiseksi.

Multiverse on onnistunut pelimuoto. Silkan haasteiden tekemisen ohella hahmokohtainen kehitys on myös asia, joka motivoi pelaamaan. Injustice 2:ssa on uusi roinasysteemi, jossa tavaroiden avulla voi parantaa tai erikoistua haluamallaan tavalla. Jokaisella sankarilla ja pahiksella on kaikkiaan kuusi varustetyyppiä, ja tavarat vaihtelevat laadullisesti. Roina muuttaa tilastojen ohella myös hahmojen ulkonäköä. Esimerkiksi hepun suoraviivaisia hyökkäyksiä voi vahvistaa, tai sitten keskittyä erikoishyökkäyksiin.

Jokaiselle hahmolle on lukuisa joukko roinaa kerättävänä. Injustice 2:ssa on myös ominaisuuksia, joita ei yleensä mielletä tappelupeleihin kuuluvaksi. On esimerkiksi mahdollista pukea uusi varuste, ja kuitenkin säilyttää sen coolimman näköisen vanhan tavaran ulkonäkö. Roinaa voi myös kehittää paremmin oman hahmon kasvaneen kokemustason mukaiseksi.

Osan tavaroista saa käyttöön ihan vain pelin sisäisiä tavoitteita saavuttamalla. tavallisin tapa on kuitenkin avata roinaa Mother Boxeista. Näitä laatikoita tulee eri tasoisina, jotka ovat pronssi, hopea, kulta, platina ja timantti. Laatikoita saa haasteita tekemällä, tai pelin sisäistä valuuttaa tiskiin latomalla. Roinaa voi odotetusti ostaa myös oikealla rahalla. Pelaajalle tällainen ratkaisu ei ole paras mahdollinen, mutta ainakin kolikkoa kilahtaa Netherrealmin ja Warnerin kirstuun enemmän.

Kaikesta huolimatta tavaran kerääminen osoittautui vetoavaksi ajanvietteeksi. Voimakas haarniska on oiva tapa osoittaa korkealle tasolle ehtineen pelaajan kokemustasoa. Muokatut tavarat näkyvät myös verkkopelissä muille osanottajille.

Injustice 2Injustice 2Injustice 2Injustice 2
Injustice 2Injustice 2Injustice 2Injustice 2
Tämä on mainos:
Tämä on mainos: