Gamereactor Network Suomi / Dansk / Svenska / Norsk / English / Deutsch / Italiano / Español / Português
Kirjaudu sisään






Unohditko salasanan?
Et ole jäsen, Haluan rekisteröityä

Kirjaudu käyttäen Facebook-tiliä
FacebookFacebook
ARVIO

ANNO 2070

Ubisoftin viimeisin lisä Anno-sarjaan vie historiallisista maisemistaan tunnetut pelit kirjaimellisesti uusille vesille, tulevaisuuteen jossa ilmastonmuutoksesta aiheutunut merenpinnan nousu on muokannut globaalin pelikentän kokonaan uusiksi. Merestä pilkistävistä maankappaleista kilpailevat huipputeknisistä Arkeistaan käsin Ecot ja Tycoonit eli vihreät ja kapitalistit, jotka on Anno-sarjan tapojen mukaan esitetty reippaasti karrikoiden.

Ecot ovat ympäristön asialla vielä ekokatastrofin jälkeenkin, ja pyrkivät vihreällä teknologialla pitämään kiinni siitä mitä Maasta on vielä jäljellä. Tycoonit puolestaan antavat hiilivoimaloiden pöhistä, ja keskittyvät raskaaseen teollisuuteen ja aseistukseen. Sopassa mausteena ovat Techit, jotka toimivat käytännössä neutraalina kolmantena osapuolena ja ovat kiinnostuneita vain teknisestä kehityksestä.

Anno 2070
Tämä on mainos:

Ympäristö on tärkeä osa uutta Annoa, ja jokaisella saarella on oma ekotasapainonsa jonka häiritsemisestä tulee seuraamuksia esimerkiksi laskeneen hedelmällisyyden muodossa. Ecojen teknologia rasittaa sitä luonnollisesti vähemmän, mutta etenkin pelin myöhemmässä vaiheessa myös tycoonit pääsevät käsiksi raskaisiin vihreisiin ratkaisuihin joilla nämä voivat pyyhkiä aiemmat syntinsä kartalta.

Tämä on mainos:

Visuaalisesti tulevaisuus näyttää jokseenkin utuiselta, ja grafiikasta pistääkin silmään ensimmäisenä sen pehmeä hohde. Merelliseen tunnelmaan on panostettu ja maisemat ovat toki tällaiseksi kaupunginrakennus-kevytstrategiaksi komeat, mutta itse jouduin kääntämään ensin pilvet pois häiritsemästä, ja sitten jopa hieman karsimaan graafista koreutta selkeyttääkseni pelinäkymää.

Anno 2070

Selkeyttä on kuitenkin tarjolla rajallisesti, koska pelin rakennukset muistuttavat toisiaan valitettavan paljon. Eri osapuolten kaupungit erottaa toki toisistaan, mutta yksi futuristinen tehdas näyttää kovasti toiselta futuristiselta tehtaalta. Näin pelaaja joutuu jotakuinkin muistamaan minne hän on minkäkin osan tuotantokoneistostaan laittanut, koska silmämääräisesti niitä ei välttämättä edes suuremmasta kokonaisuudesta löydä.

Tämä on mainos:
BETA +