Gamereactor Network Suomi / Dansk / Svenska / Norsk / English / Deutsch / Italiano / Español / Português
Kirjaudu sisään






Unohditko salasanan?
Et ole jäsen, Haluan rekisteröityä

Kirjaudu käyttäen Facebook-tiliä
FacebookFacebook

Joulun riemua.

Kirjoittaja Minotaur669 20. joulukuuta 2013 kello 08:19

Sitä on tullut vietettyä hiljaiseloa tovin jos toisenkin. Lapsukaiset vievät vapaa-ajasta aimo osan ja pelaaminen on jäänyt ehkäpä vähemmälle kun soisin. =)
Markkinoille on tullut uusia konsoleita ja pelejä ripakopallinen. Pleikka nelosta odottaisin pukin kontista mutta seurailen vielä tovin millaista tietoa konsolin toiminnasta uutisvirtaan ilmaantuu. Kaiketi pimeitä ,siis viallisia ja toimimattomia,on alkutaipaleella löytynyt harmillisen paljon. Xpoksista en sano mitään kun en ole ko. konsoliin perehtynyt.
Pelimaailman uutuuksia omalla kohdallani ovat olleet Red Dead Redemption jonka tulin hankkineeksi alekopasta ja yllätyin todella positiivisesti. Tosin siinäkin tarinan päätöksen jälkeen pelikokemus lässähti kun avoin maailma on vain remuamista paikasta toiseen ja haasteita täydentäen.
Diablo 111 sen sijaan, vaikkakin jäin koukkuun, ei ollut tunnelmaltaan ensimmäisen veroinen. Hakattavaa löytyy ja kamaa kyllä mitä kerätä( asia jota jäin tavallaan Skyrimissä kaipaamaan) mutta hahmon vaihto ei tuonut peliin paljoakaan vaihtelua. Verkkopelinä en ole edes kokeillut.

Uusien konsoleiden myötä lähes jännittää onko tarinat peleissä tärkeämpiä kuin huikea grafiikka ja moninpelin raivokas ilotulitus. Oli aika jolloin pelien pituus ja juoni kärsi dramaattisesti kun panostus kohdistui enemmän hienoon ulkonäköön ja reaalimaailmaa vastaavaan toimivuuteen. Toki en hienoa ulkonäköä moiti,esimerkiksi Skyrim oli komea ja toimi kuitenkin loistavasti kun alun pugihässäkästä päästiin.
No mutta kuitenkin pitemmittä plörinöittä toivon että joulupukin kontista ilmestyy mieluisia paketteja ja että ensi vuosi tuo mukanaan laadukasta viihdettä laidasta laitaan. Riemukasta joulua ja Onnellista uutta vuotta 2014 kaikille tasapuolisesti ja ei syödä kaikkea kinkkua loppuun jouluaattona.

Onni potkii.

Sain eilen kokea toisen kerran elämässäni luonnon ihmeen. Olin mukana toisen lapseni syntymässä. Miten ihmeellinen tunteiden ja tuntemusten kirjo yhden asian ympärillä onkaan. Päätä jomottaa jännityksestä, pieni hiki pinnassa ja avuttomuuden tunne kun et tiedä miten lievittää kumppanisi tuskaa. Pelimaailman nopeat toiminnot ja elokuvien synnytykset meluineen ovat vain usvaa aidon elämän rinnalla. Ajatus että voisit pikakelata tapahtuman onnelliseen loppuun tai että voisit lykätä kumppanillesi healing potioneja syntymisen jälkeen kuulostaa hienolta ajatukselta. Mutta ei se niin mene.

Pää on täynnä pelon, toivon ja epäuskon tuntemuksia ja tapahtumat välillä kuin olisit usvan keskellä ja sitten kun se lapsi onkin tullut maailmaan ajatukset nollaantuvat ja näet edessäsi sen ihmeen, kauniin lapsen.
Mikään elokuvien tai pelimaailman mahtavuus ei voi mitenkään voittaa sitä olotilaa ja onnea (vaikka kyseinen tapahtuma meinaakin pelihetkien reilua vähenemistä) minkä lapsesi syntymä saa aikaan ja kun saat ensimmäisen kerran pitää sitä pientä myttyä sylissäsi. Elämässä alkaa uusi sivu, opit itse lisää elämästä, annat kaikkesi että toisella olisi hyvä ja turvallinen olla. Näet miten siitä pienestä mytystä kehittyy päivä päivältä suurempi ja monimuotoisempi olento.

Skyrimiin laajennus yesh.

Kirjoittaja Minotaur669 28. huhtikuuta 2012 kello 18:52

Amppareista tossa uutisia lueskellessani eteeni iskeytyi iloinen tieto tuo. Skyrimiin laajennusta Bethesda tuo. Lumihaltijoista siinä puhuttiin ja aseesta uudesta tuhoa tuovasta joskin puutosta ei tuo paikkaa keihään ja seipään. Toivon ja odotan lisää olentoja luontoon luotavan ja edelleen kunpa se aiemmin mainitsemani taurus suurisarvinen pitkä turkkinen pelattavaksi saataisiin. Näkemykseni olennosta tuosta bersekki hurmiossa minotauri hilpari kourassa hurmetta kentälle luo. Taitava metalliseppä kuten kirjoistakin luettu on, taistelukenttien taktikko hurjista hurjin tuo karjumassa lohkujen kieltä ravistamassa vuoria, laviineja luo.

Kunpa toisi laajennus tuo lisää tarinaa pelattavaa, laajemmassa kaavassa tehtäviä visaisia ja kauhuakin kylmien pohjoisen katakombien, olentojen alhaisten ja kurjien aiheuttamaa pelkoa riipivää, palkintoja hohtavia, teräviä tuhoisia, panssareita jumalaisia. Lisäystä tuota kaivataan kuin kuuta nousevaa, aurinkoa lämmittävää vaikka kesä tuo ulkona olemisen iloa, grillimakkaraa ja olutta hmm ja himoa.

Skyrim modit ja konsolit

Tuli tuossa käytyä Skyrimin virallisilla sivuilla ja koukkasin sieltä Steamiin. Ja mitä siellä näinkään... pc-pelaajille pelissä on saatavilla esim. lohikäärmeen luista ja suomuista tehtäviä aseita jne. Onko, onko jollakulla tietoa onko tollaset lisärit mahdollista saada pleikan versioon? Sinänsä tuntuu hieman nenästä vedetyltä kun pc-pelaajille, jotka pelistä maksavat muutenkin tuntuvasti vähemmän, saavat peliin paljon enemmän. Tälläiseen politiikkaan täytyy saada muutos. Lisenssi maksut nostavat mukamas konsolipelien hintoja. Mistä moinen. Ajattelisin että nykypnä konsoli pelaajia olisi niin pirusti että pelien hintoja voisi jo laskea hieman ja joku raja täytyy olla kun jotkut pc-pelit ovat halvempaan hintaansa nähden vieläpä laajempia kuin konsolipelit. Korjatkaa toki jos olen väärässä. Kuluttajana ja jonkun tasoisena aktiivi pelaajana tunnen itseni kusetetuksi.

Edit: Muokkasin kinder-yllätys otsikon blogausta paremmin kuvaavammaksi. T: Viper7

Koska? Koska?

Kirjoittaja Minotaur669 24. maaliskuuta 2012 kello 08:11

Koska se Skyrimin seuraava päivitys iskee. Kämmenet syyhyää ja odotan kuumeisesti että pelin jäljellä olevat bugit korjaantuvat ja pääsen näkemään ns tappohidastuksia kun pistän pohjoisen pahoja pataan. Lisäosistakin jo puhutaan, niitäkin saisi jo tulla. Oblivionin lisärit kun olivat melko jees. Stormcloakien pohjoisen valloitus imperiaaleilta oli kyllä hienoinen pettymys suppeudessaan ja nyt kun pohjoinen on valloitettu niin imperiaalien leirejä löytäessä niiden komentajia ei saa hengiltä. Bugi kenties vai onko multa jäänyt jotain tärkeetä huomaamatta? Sama kuin lohkujen kanssa jotka eivät luovutakkaan sieluaan vaan jäävät retkottamaan kokonaisena tatamiin.
Toivottavasti tulevat lisäosat ovat bugittomampia. Toki kun kyse on tämän laajuisesta pelistä niin virheitäkin tulee ja niiden löytäminen kestää mutta onko peliä pakko pistää markkinoille jos sitä ei ole valmiiksi hiottu. Kuukauden pari olisin varmasti jaksanut odottaa.

BETA +