Gamereactor Network Suomi / Dansk / Svenska / Norsk / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Kirjaudu sisään






Unohditko salasanan?
Et ole jäsen, Haluan rekisteröityä

Kirjaudu käyttäen Facebook-tiliä
Gamereactor Suomi
ennakot
For Honor

For Honor

Moninpelin vuoksi tätä tullaan pelaamaan.

  • Teksti: Anders Mai (Käännös: Markus Hirsilä)

For Honorin tarinatila tuntuu päälle liimatulta, mutta se ei välttämättä häiritse toisin kuin Titanfallille kävi. For Honorissa kyse on intensiivisistä miekkailuista, joissa on kiinnitettävä huomiota vastustajan liikkeisiin, mikäli mielii voittaa. Lyhyesti sanottuna For Honor on vertaansa vailla oleva moninpelikokemus.

Aluksi on valittava, kenen joukoissa seisoo. Ryhmittymiä on kolme: ritarit, samurait ja viikingit tappelevat joka neliömetristä pelimuodossa nimeltä Faction War. Jos esimerkiksi voittaa ottelun Dominion-muodossa, tuo se pisteitä omalle ryhmittymälle. Tämä taas saavuttaa hieman lisää maata omalle porukalle. Tällainen lisäys on loistava, sillä se saa jokaisen ottelun tuntumaan merkitykselliseltä. Eikä ainoastaan oman henkilökohtaisen panoksen vaan koko ryhmittymän osalta. Jos esimerkiksi samurait ovat johdossa, heidän logonsa ilmestyy kartan eri puolille johtavaa asemaa osoittamaan.

Kentällä lipuissa heiluva logo ei ole ainoa asia, joka muuttuu. Erikoista kyllä myös lämpötila voi vaihtua. Kartan pohjoisosa on viikinkien asuttama, ja odotetusti hyvin kylmää aluetta. Samurait suosivat metsäistä aluetta, jossa puut ja lehdet luovat suuria varjoja maahan. Ritarit ovat taasen tottuneet avoimeen ja kirkkaaseen maastoon, jossa lähestyvän vihollisen näkee jo kaukaa. Lämpötila ei vaikuta ottelijoiden suorituskykyyn, joten viikinki ei esimerkiksi muutu tehokkaammaksi taistelijaksi kylmässä.

Faction Warin lisäksi testaamaan pääsi myös moninpelimuotoa nimeltä Elimination. Tappelut käydään neljä vastaan neljä -periaatteella, ja eriä on yhteensä viisi. Kaikki vastustajat on määrä ottaa hengiltä. Kuollut pelaaja pysyy kuolleena seuraavaan erään asti. Maahan eli niin sanotusti downiin tippuneen kaverin pystyy nostamaan, ellei vastapuoli ole päässyt tekemään lopetusliikettä. Näin ollen pahiksen maahan saatuaan on viisasta odotella ruumiin vierellä niin kauan, kunnes tyhjän potkaisu on tapahtunut. Otteluiden taktiikka muuttuu tässä pelimuodossa hyvin nopeasti. Suoraviivaisen ryntäämisen sijasta on yleensä kannattavaa odottaa kaveria avuksi, ja hyökätä sitten ylivoimalla poloisen vastustajan kimppuun.

For Honor
For Honor
Tämä on mainos:
Tämä on mainos: