Gamereactor Network Suomi / Dansk / Svenska / Norsk / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Dutch
Kirjaudu sisään






Unohditko salasanan?
Et ole jäsen, Haluan rekisteröityä

Kirjaudu käyttäen Facebook-tiliä
ennakko

A Plague Tale: Innocence

Asobo Studios esitteli uusinta projektiaan "Le What's Next de Focus" -tapahtumassa Pariisissa.

Musta surma muistetaan syystäkin yhtenä tuhoisimmista historiallisista tapahtumista. Euroopan yli vyörynyt rutto toi mukanaan synkän epätoivon. Kuolevat perheenjäsenet ja ystävät sekä kyvyttömyys estää tapahtumia muistuttivat jokaista kuolevaisuudesta. Kaikki pelkäsivät rottia, joissa loisivat kirput kuljettivat ruttoa maasta maahan.

Nämä teemat ovat näkyvässä roolissa Asobo Studion tulevassa pelissä. A Plague Tale: Innocence sijoittuu vuoden 1349 Ranskaan, missä pelaaja ohjaa 14-vuotiasta Amiciaa yrittäessään paeta ruttoa. Hänen äitinsä vietiin pois epäiltynä noituudesta, ja tämän vuoksi inkvisitio jahtaa nyt koko perhettä pakottaen Amician täytyy pakenemaan kotoaan.

Esittelydemossa Amicia on erillään 5-vuotiaasta pikkuveljestään, Hugosta, ja hänen täytyy hiipiä katujen ja kujien lävitse kirkolle, missä kaksi inkvisiittoria hätistelevät rottalaumoja ympäriltään pois. Jos aseistetut vartijat näkevät Amician, he tappaisivat hänet välittömästi. Rotat puolestaan tukkivat tien kirkon sisäänkäynnille: jos Amicia eksyy liian lähelle rottia, ne puraisevat ja tartuttaisivat ruton. Vartijat käyttävät valaistuja lyhtyjä rottien hätistelyyn, mikä toimii mainiona esimerkkinä siitä, että rotat inhoavat valoa yrittäen välttää sitä parhaansa mukaan. Amicialla on mukanaan linko, jolla pelaajan täytyy rikkoa vartijoiden kantamat lyhdyt houkutellakseen rotat vartijoiden kimppuun. Tämän jälkeen tie kirkolle on auki ja Hugo avaa oven.

Kirkon sisältä löytyy lukemattomasti lisää rottia, jotka tukkivat tien jokaiseen tärkeään sijaintiin lyhdyistä uloskäyntiin. Rotat pysyvät visusti pimeillä alueilla jättäen pelaajan rauhaan, kunhan Amicia ei astu liian lähelle. Lingon avulla pelaajan täytyy pudottaa kattokruunuja raivatakseen tietä tärkeille sijainneille. Yhdessä vaiheessa Hugoa täytyy neuvoa hakemaan kynttilä ryömimällä aidan ali, jonka jälkeen häntä täytyy ohjata kynttilän sytyttämisessä ja rottien hätistämisessä. Linko ja Hugo vaikuttivat pelin pääelementeiltä. Lisäksi peli myös kiehtoo mukaansa vangitsevalla tarinalla pakenemisesta, selviytymisestä ja lasten viattomuudesta. Esittely päättyi kaksikon suunnatessa kirkon rottia viliseviin sokkeloihin, missä kuului äidin huutoja. Tämä sai Hugon juoksemaan pimeyttä kohti ja Amicia pyrki toivottomasti pysymään Hugon kintereillä.

A Plague Tale: Innocence
A Plague Tale: Innocence
A Plague Tale: Innocence
Tämä on mainos: