Gamereactor Network Suomi / Dansk / Svenska / Norsk / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Kirjaudu sisään






Unohditko salasanan?
Et ole jäsen, Haluan rekisteröityä

Kirjaudu käyttäen Facebook-tiliä
Gamereactor Suomi
ennakot
Lawbreakers

Lawbreakers

Moninpelipyssyttely oli esillä E3:ssa, ja PS4-versio Gamereactorilla testissä.

  • Teksti: Sam Bishop (Käännös: Markus Hirsilä)

Boss Key Productionsin Lawbreakers on Gears of Warin isänä tunnetun Cliff Bleszinskin lempilapsi, ja peli on ollut kehityksessä jo hyvän tovin. Julkaisu tapahtuu viimein 8. elokuuta sekä PC:lle että PS4:lle. E3-messuilla Gamereactor pääsi kokeilemaan PS4-versiota, ja meno oli vauhdikasta.

Kokeiltu pelimuoto oli nimeltään Blitzball, jossa tulee poimia kentän keskellä oleva pallo haltuun, ja kuljettaa se sitten vastustajan päähän kenttää. Kuljetus on tehtävä tietyn ajan kuluessa, tai muuten pallo räjähtää käsille tappaen kantajansa. Pelimuoto on hyvin tuttu jo muistakin räiskinnöistä, ja joukkueiden on tehtävä yhteistyötä pitääkseen kantaja hengissä. Toisaalta liiallinenkin varovaisuus kostautuu pallon räjähtäessä kantajansa silmille. Tämä luo onnistuneen tasapainon kiireen ja huolellisen yhteistoiminnan välille.

Testihetkessä pääsi kokeilemaan useita hahmoluokkia, joista suosikiksi nousi Juggernaut ja hahmo nimeltä Aegis. Jokaisella luokalla on kaksi hahmoa valikoimassaan. Juggernaut pystyy nostamaan maasta seiniä suojakseen, ja tällä keinolla voi joko helpottaa omaa tai kavereiden etenemistä. Käytössä oleva haulikko on odotetusti tuhoisa lähietäisyydellä ja ahtaissa käytävissä. Toinen testihetken kohokohta oli Enforcer, koska tämän luokan rynnäkkökivääri on tehokas lähelle ja kauas. Myös Titan on toimiva hahmoluokka, sillä kykynä on salamien syökseminen sormenpäistä pahisten päälle.

Iso osa Lawbreakersin toimintaa on painovoima, tai oikeastaan sen puuttuminen. Aika usein pelaaja löytää itsensä korkealta maanpinnan yläpuolelta, jolloin on aika joko syöstä tulta pahisten niskaan tai etsiä keino takaisin alas pääsemiseksi. Samanlaista kolmen ulottuvuuden taistelua on nähty ennenkin muun muassa Call of Duty: Infinite Warfaressa. Lawbreakersissa kikka tuntuu vähemmän hallitulta, joka saattaa olla ongelma osalle pelaajista. Oman reitin hallinta voi nimittäin olla vaikeaa, kun matka yläilmoihin alkaa.

Testattu kartta oli nimeltään Mammoth, jossa on useita pullonkauloja tiukoille taisteluille. Keskellä oleva tila toimii usein näyttämönä taisteluille, jossa joukkueet ottavat yhteen pallon hallinnasta. Kummankin joukkueen kotipesää lähellä on puolestaan kiemurtelevia käytäviä, jotka muuttavat taisteluita merkittävästi. Keskustan aukealla alueella niskan päälle pääseminen on vaikeaa, mutta itse pallon nappaamisessa ei vaadita muuta kuin nopeutta ja hieman ajoitusta. Nopeus ei vastaavasti ole yhtä käyttökelpoinen ahtaissa käytävissä, joten reitti on silloin putsattava vihollisista. Kaiken aikaa ympärillä sattuu ja tapahtuu, ja eri hahmojen erikoiskyvyt tulevat hyödyksi erilaisissa tilanteissa. Näin ollen on mitä suositeltavin ratkaisu tehdä yhteistyötä tiimikavereiden kanssa ottaen myös täysi hyöty irti erilaisista hahmoluokista.

LawbreakersLawbreakersLawbreakersLawbreakers
LawbreakersLawbreakersLawbreakersLawbreakers
Lawbreakers
Tämä on mainos:
Lawbreakers
Tämä on mainos: