Gamereactor Network Suomi / Dansk / Svenska / Norsk / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Kirjaudu sisään






Unohditko salasanan?
Et ole jäsen, Haluan rekisteröityä

Kirjaudu käyttäen Facebook-tiliä
Gamereactor Suomi
ennakot
Forza Motorsport 7

Forza Motorsport 7

Uusi Forza esitteli Xbox One X:n tehoja.

  • Teksti: Kim Orremark (Käännös: Markus Hirsilä)

Harva pelisarja on kyennyt viime vuosina kunnolla haastamaan Microsoftin Forzaa. Seitsemäs peli sementoi jo aiemmin hankitun valta-aseman, ja myös kehittää sitä. Gamereactor pääsi E3-messuilla kokeilemaan Forza 7:ää uudella Xbox One X -konsolilla.

Valittavana oli kolme erilaista rataa ja pelimuotoa, joista jokainen esitteli jotain tulevan pelin osa-aluetta. Yhdessä ajeltiin Nissan GTR:llä märällä asfaltilla, toisessa upouudella Porchella ja viimeiseksi kurvailtiin isoilla kuorma-autoilla.

Tämä on mainos:

Varsinainen ajaminen rakentaa Forza 6:n jo ennestään hyvälle pohjalle. Nissan GTR:n vääntö ja voima värisevät pelaajan sormenpäihin asti. Sateen alkaessa kaikki kuitenkin muuttuu: muun muassa tiukkoihin mutkiin ei voi ajaa entisellä nopeudella, koska jarrutusmatkat ovat paljon aiempaa pidemmät. Jostain syystä rekkaralli ei onnistunut tekemään oikein minkäänlaista vaikutusta. Ajamisesta puuttui massan tuntua, eikä fysiikkamallinnus muutenkaan tuntunut toimivan. Testissä oli kuitenkin vain yhden radan demo, joten mitään lopullista tuomiota ei tässä vaiheessa voi antaa.

Forzassa on aina voinut tuunata omaa kärryään suunnilleen kaikkialta, mitä mieleen vain juolahtaa. Sama meno jatkuu Forza 7:ssä, mutta nyt myös kuskia pääsee muokkaamaan. Esimerkiksi erilaisista ajoasuista pääsee valitsemaan mieleisensä. Kuskin tuunaus ei vaikuta ajamiseen mitenkään, mutta tekeepähän silti kokemuksesta aavistuksen persoonallisemman.

Forza Motorsport 7Forza Motorsport 7Forza Motorsport 7Forza Motorsport 7
Forza Motorsport 7Forza Motorsport 7Forza Motorsport 7Forza Motorsport 7
Forza Motorsport 7
Tämä on mainos: