Suomi
Gamereactor
ennakot
The Legend of Zelda: Skyward Sword

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Linkin parissa kasvaneille ja Nintendon miekkasankarista edelleen pitäville voi olla vaikea sisäistää, että fanit lopulta ansaitsevat jotain, mikä ravistelisi The Legend of Zelda -sarjaa oikein kunnolla ja toisi jotain uutta tuttuun pelikaavaan.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Japanilaisjätti on ahkerasti päivittänyt Zeldan ulkoasua ja löytänyt joka kerta uuden näkökulman sarjaan, mutta pohjimmiltaan pelien rakenne on ollut aina samankaltainen: tutki luolastoa, kohtaa suuri hirviö ja ota käyttöön uusi vimpain. Sen jälkeen koko prosessi aloitetaan alusta.

Nintendo itse tuntuu olevan kaikkein kyllästynein tähän rakenteeseen, ja niinpä yksi ensimmäisistä Skyward Swordista kerrotuista asioista oli, että asiaan puututtaisiin tässä osassa. Pomotaistelut voivat nyt käynnistyä vain sekuntien varoitusajalla, eikä uuden nappaaminen välttämättä ole turvallisin ratkaisu sitä seuraavalle puolituntiselle.

Linkiä avustava keijukainen on korvattu miekalla, josta koko tarina kertoo. Toivoa sopii, ettei puhuva miekka ole ainakaan tungettelevampi kuin keiju. Pelin tuottaja Eiji Aonuma on jo paljastanut, että Skyward Sword muuttuu tarinan edetessä sarjan legendaariseksi Master Swordiksi. Se ottaa välillä myös naishahmon muodon, mikä nähtiin varhaisessa mainosjulisteessa.

The Legend of Zelda: Skyward Sword
Tämä on mainos:

Kiistattomasti paras uudistus Skyward Swordissa on suora kontrolli miekan käyttöön. Peli hyödyntää Wii MotionPlussaa, joka mahdollistaa miekan heiluttelun tarkasti omien liikkeiden mukaisesti. Se tuntuu välittömästi pelin monissa taisteluissa, joista on voitu tehdä intensiivisempiä kuin aiemmin. Monet viholliset väistelevät kokonaisia liikesarjoja ja vaativat niiden sijaan perusteellista taktikointia.

Tarkka ohjaus tuntuu niin ikään ritsan ja jousipyssyn käytössä, kun osumat määräytyvät puhtaasti pelaajan taidon mukaan. Kuten ennenkin, pelissä on mahdollisuus lukittua tiettyyn viholliseen ja keskittää kaikki hyökkäykset siihen, mutta mahdollisuudet toimia vapaasti ilman lukitusta vaikuttaisivat huomattavasti paremmilta ja hauskemmilta tässä osassa.

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Pelin ulkoasu on kuulemma osa-alue, jota Nintendo on hionut pisimpään, ja itse asiassa Shigeru Miyamoto sanoi, että peli olisi jo valmis, jos siinä olisi kierrätetty Twilight Princessin ulkoasua. Sen sijaan Skyward Sword satsaa eloisampaan, värikkäämpään ja täydellisempään maailmaan, johon kuuluu lähes yhtä paljon avoimia ja tyyniä tasankoja. Tyylillisesti peli muistuttaa hyvää yhdistelmää The Wind Wakerin sarjakuvamaisuudesta ja Twilight Princessin synkemmästä, kylmästä ja aikuisesta tyylistä.

Tämä on mainos:

Vaikka Nintendo esitteli The Legend of Zelda: Skyward Swordin E3-messuilla, on edelleen hankala sanoa, kuinka lähelle peli lopulta pääsee valtavaa potentiaaliaan. Tähän asti Zelda-sarja on kyennyt säilyttämään pelottavan korkean tason (CD-i:lle luotuja lähes unohdettuja versioita lukuun ottamatta), eikä uusin osa tähtää yhtään vähempään. Se vaikuttaa kykenevältä nousemaan yhdeksi sarjan parhaista, kunhan vain kaikki uudistukset osuvat nappiin.

HQ
The Legend of Zelda: Skyward SwordThe Legend of Zelda: Skyward SwordThe Legend of Zelda: Skyward SwordThe Legend of Zelda: Skyward Sword
The Legend of Zelda: Skyward SwordThe Legend of Zelda: Skyward SwordThe Legend of Zelda: Skyward SwordThe Legend of Zelda: Skyward Sword

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä