Suomi
Gamereactor
Videos
Rise of the Ronin
HQ

Rise of the Ronin - Video Review

Rise of the Ronin - Video Review

Audio transcriptions

"Rise of the Roninin kehitys alkoi virallisesti jo vuonna 2015 intohimoprojektina.
japanilaiselle Team Ninja -kehittäjälle, joka herätti maansa historian henkiin joillakin nopeatempoista taistelua, monimutkaista tarinaa ja paljon muuta."

"Pelin visio alkoi kuitenkin oletettavasti jo ennen sitä.
Muut projektit, kuten Nioh, tulivat tielle, mutta nyt se on vihdoin täällä.
Rise of the Ronin on tulossa, ja me olemme se Ronin, joka todellakin nousee.
Ottaen roolin Blade of the Veiled Edge, me poimimme itsemme traagisesta tapahtumasta tarinan alkupuolella ja luomme omaa tulevaisuuttamme, samalla kun kuljemme erään tarinaan kuuluvan Japanin historian myrskyisimpään aikaan."

"Toisin kuin Nioh ja Woe Long Fallen Dynasty, jotka molemmat ottavat inspiraatiota historiasta mutta ovat ytimeltään fantasiapelejä, Team Ninja on mennyt täysillä eteenpäin rikastuttaakseen pelaajiaan 1800-luvun Japanin historiaan.
Emme pelaa vain videopeliversiota oppikirjasta, sillä vaikutamme edelleen kurssin historian kulkuun halutessamme, mutta on vaikuttavan yksityiskohtaista ja huolellista sijoittaa sinut osaksi ja antaa historian avainhenkilöille uuden elämän, kun he ovat kunnolla mukana..."

"lihaksikkaita hahmoja.
Varmaan auttaa se, että tässä pelissä oli luonnollisesti paljon konflikteja.
On paljon hienoja hetkiä, jolloin voimme vilauttaa miekkaamme ja antaa muutaman pään pyöriä, mutta Team Ninjan painotus puitteisiinsa ja tarinaansa ei saa jäädä tässä huomiotta."

"Rise of the Ronin tuntuu todellakin Team Ninjan aiempien töiden huipentumalta, kun kyseessä on sen kerronnan osalta.
Varsinkin sivuhahmot auttavat tarinaa todella sujuvasti, ja se, mikä aluksi saattaa tuntua...
melko selvä tapaus hyvien ja pahojen välillä, kehittyy pisteeseen, jossa et edes ole - voiko mitään puolta, jonka olisit valinnut, kutsua oikeaksi."

"Monet vahvuudet NPC:ssä tulevat Rise of the Roninista.
Kun tapaat tärkeän henkilön Rise of the Roninissa, et vain lähesty häntä.
heitä satunnaisia tehtäviä varten ja näet heitä ilmestyvän välivideoissa.
Voit kehittää suhdettasi heihin entisestään lahjojen ja heidän kanssaan puhumisen kautta."

"Tarinakohtaukset voivat myös auttaa rakentamaan sidettänne riippuen valitsemistasi päätöksistä, samanlaisia kuin Baldur's Gate 3:n hyväksymisjärjestelmän tapaan.
Mitä vahvempi side sinulla on liittolaistesi kanssa, sitä todennäköisemmin he tekevät sinulle palveluksia, ja sitä vahvempia he ovat taistelussa."

"Tiettyjen tehtävien aikana voit ottaa mukaasi enintään kaksi NPC-liittolaista, jotta voit jakaa kanssasi NPC:n roolin ottamisesta aiheutuvaa taakkaa.
Tämä on valtava apu hankalammissa taistelukohtaamisissa, sillä kovat viholliset ja pomot Rise of the Roninissa tarttuvat sinuun kuin kärpäset hunajaan, jos et ole varovainen."

"Parantumishetki voi olla harvinaista näissä hengästyttävissä tappeluissa, joten liittolaisen tai kaksi, jotka saavat sinut rauhoittumaan, on kirjaimellisesti hengenpelastaja.
Todelliset sadistit eivät varmasti ilahdu tästä, mutta onneksi he voivat vain rampata nostaa vaikeustasoa ja jopa poistaa liittolaiset näistä tehtävistä, jos he niin haluavat."

"Muuten Rise of the Roninin taistelu on ilo pelata.
Kannattaa todella heittäytyä taisteluun, sillä mitä pidemmälle etenet, sitä enemmän saat pääset käsiksi erilaisiin taistelutyyleihin ja tunnet itsesi yleensäkin miekkailijaksi tai miekkailijattareksi.
legendaarinen."

"Vastakipinämekaniikka on erityisen tehokas saamaan sinut tuntemaan itsesi ehdottomaksi taistelujumalaksi, sillä kun saat torjunta-aikataulun vihollisen päälle, sinusta tulee lähes pysäyttämätön.
Rise of the Roninin taistelu ei ole haastavinta mitä olen pelannut, mutta sen sijaan että keskittyisi palkitsemiseen antamalla sinun voittaa pomo hampaat irvessä, sinä jatkat tulevaa takaisin Roninin taisteluun, koska sitä on yksinkertaisesti hauska pelata."

"Se on kyllä hauskaa pelattavaa, mutta se on myös hauskaa pelattavaa.
Se on tosi hauska pelata, mutta se on tosi hauska pelata.
Uuden taistelutyylin, aseen ja ala-aseen valitseminen voi muuttaa täysin sen, miten sinä lähestyä kaksintaisteluita."

"Vaihtelua on paljon, mutta Team Ninja ei ole asettanut määrää laadun edelle, kuten esim.
Jokaisessa aseessa, jolla voit varustautua, on tyydyttävää syvyyttä.
Vaikka taistelut ovatkin Rise of the Roninissa hauskoja, saatat huomata haluavasi välttää niitä joissakin tapauksissa."

"Jos joudut kahden vihollisen väijytykseen, voit joutua helposti pahoinpidellyksi.
Salakavaluus on Rise of the Roninissa usein tarpeen, ja vaikka peli ei olekaan ei painota niin paljon hiippailua, sitä on silti hauska pelata.
Tuntuu edelleen uskomattoman palkitsevalta suunnitella reitti, napata yksi vihollinen katolta..."

"ennen kuin katkaiset hänen niskansa, leijut alas purjelentokoneestasi hoitamaan seuraavan ja saamaan paljon vahinkoa pomolle lyömällä häntä selkään.
Pelin verisempien puolien lisäksi pelissä on kokonainen kaunis maailma tutkittavana myös."

"Peli ei ole henkeäsalpaavan yksityiskohtainen, mutta Rise of the Ronin on kuitenkin yleensä melko upea, varsinkin kun löydät itsesi kukkulan huipulta katsomassa ulospäin kirsikankukkakenttää tai Fuji-vuorta kaukaisuudessa.
Pelin yksityiskohdista poiketen peli on kuitenkin erittäin hauska pelata."

"Syvällisen taistelun osalta avoin maailma tuntuu pitkälti pinnalliselta ja melko tympeältä, se on hyvin muistuttaa viime aikojen Assassin's Creed -pelejä, joissa on paljon pelattavaa.
tekemistä, kissoja silittää, rosvoleirejä tyhjentää, valokuvia ottaa, lisää kissoja silittää, mutta olet usein jää miettimään, mitä järkeä on tehdä mitään muuta kuin saada XP:tä ja täyttää kerättävien asioiden listan täyttäminen."

"Jotkut nauttivat tämän tyylisestä avoimesta maailmasta, mutta se on jotain, joka tuntuu menneisyydeltä nyt, varsinkin kun meillä on ollut avoimen maailman kokemuksia, kuten Elden Ring ja The Legend of Zelda Tis the Kingdom.
Maailma on vain Rise of the Roninin maailma."

"Pikemminkin hahmo itsessään, josta haluaa jatkuvasti löytää lisää.
Kun tarinan sivuhahmot ja heidän tehtävänsä ovat niin kutsuvia, tämä tuntuu säälittävältä.
Vaikka Rise of the Ronin on luonnollinen evoluutio Team Ninjan aiemmista töistä, se ei ole onnistunut karsia kaikkea aiempien peliensä läskiä, nimittäin ryöstösaalisjärjestelmä on melkoinen sotku."

"Lähes jokaisen taistelun jälkeen saat varusteen, joka useimmiten...
jää vain varastoosi, kunnes se myydään tai puretaan.
Kun jokainen ryöstösaalis, joka ei hehkuta kultaa, tuntuu melko tarpeettomalta, on helppo turhautua sekamelskaan."

"Oikeastaan sinun tarvitsee vain valita esine, jolla on suurin numero ja korkein harvinaisuus...
koska muut saamasi buffit ovat usein melko mitättömiä.
Jos ryöstösaalis olisi harvempi ja sillä olisi enemmän merkitystä, ehkä en välittäisi inventaarion sekamelskasta, mutta tapa, jolla Rise of the Ronin toteuttaa ryöstösaaliinsa, saa minut välttämään esineiden ottamista vihollisilta..."

"paitsi jos tarvitsen parannusta.
Rise of the Ronin tulee vetämään paljon vertailuja, kun yhä useampi saa käsiinsä ja vaikka se ottaa vaikutteita monista onnistuneista peleistä, Team Ninjan työtä luodessaan loistavan toimintaroolipelin täynnä koukuttavaa taistelua erinomaisesti."

"On joitakin harha-askeleita, jotka estävät Rise of the Roninia saavuttamasta erinomaista korkeuksia, mutta siitä huolimatta sitä on silti helppo suositella."

Arviot

lisää

GRTV

lisää

Leffatrailerit

lisää

Trailerit

lisää

Tapahtumat

lisää