Suomi
Gamereactor
Videos
HQ

Gaming Gossip: Episode 12 - Is Early Access good for gamers?

Gaming Gossip: Episode 12 - Is Early Access good for gamers?

Audio transcriptions

"Hei kaikille ja tervetuloa takaisin Gaming Gossip -ohjelman 12. jaksoon.
Kuten huomaatte, teemme asioita hieman eri tavalla.
Olemme päivittäneet asetuksiamme ja, no, me kaikki tulemme näyttämään hieman erilaisilta."

"Vähemmän tilaa leikkiä, käsivarteni eivät näy niin paljon, koska minulla on vähemmän tilaa näpelöidä ja muuta, mutta kasvoni ovat isommat, samoin Davin ja Alexin.
Menemme lähinnä pystysuoraan.
Joo, tänään aihe ei kuitenkaan ole menossa pystysuoraan, uskokaa tai älkää."

"Aiheena on itse asiassa, puhumme Early Accessista, koska se on hyvin häilyvä aihe.
Se on lähinnä keskustelunaihe viime aikoina, koska No Rest for the Wicked on juuri debytoinut - ja se on ilmeisesti tulossa Early Accessin ensimmäisenä projektina.
Mutta Early Access -pelejä on ollut monenlaisia ja se herättää kysymyksen, mihin vedämme rajan?
Onko Early Access hyvä?
Vastaamme kaikkiin näihin ja muihin kysymyksiin uusimmissa jaksoissa."

"Jatketaan siis. Alex, Dav, ilo kuten aina.
Mitä mieltä olemme? Early Access, onko se hyväksi peleille vai ei?
Anteeksi, Dav, sinä aloitat.
Olen täällä puhumassa vertikaalisuudesta, joten anna mennä, Alex."

"En tiedä, aioin aloittaa tavallisella tavalla, kuten monissa asioissa tällä hyvin subjektiivisella alalla, se todella riippuu.
Kuten, teillä on ollut joitain vuosien parhaita pelejä, jotka ovat alkaneet Early Accessista, kuten Hades, Baldur's Gate 3.
Ne olivat Early Accessissa vuosia ennen kuin ne lopulta debytoivat.
eikä niistä olisi tullut niin hyviä kuin ne ovat ilman pelaajien palautetta."

"Ja kuitenkin, samaan aikaan, jos käytät pelaajia testikohteina lähitulevaisuudessa kunnes onnistut saamaan pelin täysin valmiiksi?
En tiedä, se on myös tapa, jolla saamme ihmiset pelaamaan pelejä ennen niiden julkaisua.
koska yleensä pelit kestävät nykyään todella kauan."

"Käytän käsiäni paljon, koska, vähän verhon taakse vetää tässä, pystysuorani ei luultavasti ole yhtä tehokas kuin Davin ja Danin, Mutta pointti on, että yleensä olen sitä mieltä, että ei ole hienoa nähdä, että jotain tulee Early Accessiin, mutta se riippuu siitä, onko se kuin pieni maistiainen, kuten esimerkiksi Hades, ja saisit pikkuhiljaa koko pelin pelattavaksi."

"ja saisit nähdä sen avautuvan ja purkautuvan - ja sitten saatte 1.0-julkaisun, joka on tietenkin todella, todella hyvä.
Ja sitten ihmiset, jotka ovat raataneet koko loppupään ajan, he saavat pienen jutun siitä, että olin mukana rakentamassa sitä tai jotain."

"Muuten, en tiedä, en usko että se on hyvä tapa käyttää pelaajakuntaa.
Tuntuu, että heitä käytetään enemmän kuin kohdellaan.
Joo, minusta kaikki riippuu hinnasta henkilökohtaisesti - ja siitä, minkälaista arvoa sillä hinnalla saa..."

"koska jotkut Early Access -pelit ilmestyvät ja olet kuin.., Okei, tämä on aika paljon sisältöä siihen nähden, mitä näemme tässä kehitysvaiheessa...
ja tunnet olosi melko mukavaksi sen kanssa.
Samaan aikaan on kuitenkin muitakin, jotka tulevat Early Accessiin joissa ajatellaan, että se on tekosyy julkaista peli todella..."

"koska se ei ole valmis edes fanien käsiin tällä hetkellä.
ja silti pyydätte ihmisiä maksamaan päästäkseen kokemukseen käsiksi.
Joten luulen, että kaikki riippuu hintaluokasta, jota he etsivät.
ja myös kyseisen tuotteen laadusta."

"Jälleen kerran, se on aihe, että se on luultavasti hyödyllisempää indie-kehittäjät jotka käyttävät Early Accessia keinona saada myös lisärahoitusta voidakseen jatkaa ja tuottaa haluamansa pelin.
Mutta samaan aikaan olemme nähneet suurten kehittäjien tekevän niin."

"Siis Baldur's Gate on tietysti iso, eikö?
Se oli Early Accessissa pitkään ja Larian käytti sitä prosessia todella hyvin.
Lopputuote oli merkittävä."

"Mutta samalla, jos siitä tulisi suuntaus jatkossa, kehittäjät käynnistivät Early Accessin, tavallaan näpelöivät peliä vuosikausia.
ja esitteli sen sitten vihdoin täysimittaisena tuotteena, Luulen, että se olisi saanut paljon enemmän vastareaktioita."

"Joo, minusta se on hyvin subjektiivista.
Henkilökohtaisesti pitäisin parempana, että Early Accessia ei olisi olemassa, varsinkin kriitikon näkökulmasta jossa joudumme tavallaan tanssimaan tällaisten asioiden ympärillä."

"Arvostelemmeko Early Access -pelejä vai esikatselemmeko niitä?
Ovatko ne valmiita tuotteita, joille annamme pisteet?
Ei, ne eivät ole valmiita tuotteita, emme voi pisteyttää niitä.
Mutta samaan aikaan ihmiset maksavat näistä peleistä, joten meidän on varmasti kohdeltava niitä täysimittaisena tuotteena."

"Se on kokonainen matopurkki, joka tekee asioista vaikeita.
Mutta se toimii.
Se toimii joskus ja joskus ihmiset todella...
Tarkoitan, että heille on hauskaa viettää aikaa niin...."

"Tavallaan kyllä, heitä ei hoideta, heitä käytetään, kuten Alex sanoi, mutta samalla he tuntevat olevansa osa prosessia.
ja he tuntevat, että he osallistuvat kehityksen viimeiseen vaiheeseen."

"No, lopullinen. No, joskus se kestää vuosia, eikö?
Mutta otit esille joukon mielenkiintoisia asioita.
Luulen, että siinä on myös jotain, miten rajallinen se on...
alustojen ja genrejen suhteen."

"Tämä on siis enimmäkseen PC-juttu.
Tietysti olemme nähneet Early Access -pelejä konsoleilla...
ja ehkä niitä ei aluksi kutsuttu Early Accessiksi, mutta meillä oli esimerkiksi Sea of Thieves tai Grounded."

"Eli enimmäkseen Xboxilla ja viime aikoina myös PlayStationilla.
Ja sitten ne ovat myös rajoitettuja genrejen suhteen.
Näemme enimmäkseen roolipelejä, selviytymispelejä.
Luulen, että kyse on enimmäkseen selviytymispeleistä, kaikki järjestelmät, joiden on toimittava yhdessä jne."

"Ja sitten roguelit ja roguelit, eikö?
Mutta enimmäkseen kyllä, kunhan siinä on myös jokin moninpelinäkökulma, koska se todella riippuu siitä, miten pelaajat toimivat kaikkien näiden järjestelmien kanssa.
ja sitten niitä halutaan säätää prosessin aikana."

"Ja olemme puhuneet hieman tästä.
live-palvelupeleistä aiemmin Gaming Gossipissä.
Mutta luulen, että odotin tämän olevan laajempi ja laajempi kun aloimme puhua Early Accessista."

"Se taisi olla 2014, 2015, jotain sinne päin.
Odotin, että tätä käytettäisiin enemmän, ja että sitä käytettäisiin enemmän konsoleiden ja konsolivalmistajien kanssa...
ja ensimmäisen osapuolen peleihin ja eri genreihin, esimerkiksi sosiaaliset simulaattorit tai simulaattorit..."

"tai pelejä, joissa voi rakentaa omia juttuja.
Arvostaisin sitä mallia, että se olisi osa näiden pelien kehittämisen loppuvaiheessa.
Minusta se olisi järkevää."

"Jopa tappelupelit, joissa pitää tasapainottaa kaikki pienet viritykset...
jotta pelistä tulisi reilu ja jotta ihmiset nauttisivat enemmän.
Niin, kyllä, kuten sanoit, jotkut yritykset käyttävät sitä tavallaan käyttäjien hyväksi.
Mutta luulen, että he voisivat todella soveltaa tätä mallia johonkin mielenkiintoiseen projektiin."

"Ja he eivät oikeastaan ole, koska he haluavat olla hallinnassa.
eivätkä he halua mitään palautetta, mitään vastareaktioita ennen julkaisua.
Joten uskon, että siihen liittyy myös paljon viestintää ja markkinointia.
Odotin siis tämän olevan jotain muuta, mutta se on aika lailla sama, jos ymmärrätte mitä tarkoitan."

"Minusta se on kiehtovaa.
Jotkut ihmiset tykkäävät siitä, että heitä käytetään hyväksi.
Joo, totta.
Jotkut pitävät siitä."

"Ei, jatka vain, Alex.
Aioin juuri sanoa, että joskus sitä jopa haluaa, Tiedätkö, olen suuri Warhammer, Darktide, Vermintide kaveri.
Ja jo pelkästään se, että pääsee istumaan esimerkiksi Gamescomiin, ja minulla oli 10 minuuttia aikaa."

"Joten he kysyivät, haluatko pelata kanssamme tasoa - ja kertoa meille, mitä mieltä olet tästä uudesta luokkajärjestelmästä...
jota he ovat tekemässä?
Ja että voi istua siellä ja jutella kahden kesken."

"Se on jotain, että saat edes murto-osan siitä...
vain sillä, että voi lähettää viestin foorumille.
tai jotain sellaista.
Tuntuu, että olet osa prosessia."

"He eivät ehkä koskaan kuuntele, koska heidän ei luultavasti pitäisi.
koska yleensä kritiikki on hyvää, mutta ideat sen sijaan ovat huonoja missä tahansa mediassa, oikeastaan.
Eli joku on niinku, että joo, sinun ei pitäisi saada näin paljon vahinkoa tästä."

"Sen sijaan sinun pitäisi tehdä minusta esimerkiksi haavoittumaton.
Mutta juuri tuollainen ja vielä kuten myöhemmin Vermintidessä, he ovat testanneet moninpeliä, kuten Left 4 Dead -tyylistä moninpeliä, jossa jotkut ihmiset saavat olla rottia, jotkut saavat olla tavallisia tyyppejä."

"Ja vain kokeilemalla sitä, monet ihmiset ovat tulleet sen parveen.
En ole vielä kokeillut sitä koska haluan odottaa täydellistä julkaisua, mutta monet ihmiset ovat tulleet sen parveen, tuhansia ja taas tuhansia ihmisiä, ottaen huomioon, että peli on tuskin kahdeksan vuotta vanha?
Aika vaikuttavaa nähdä tuo."

"Ja on vielä paljon uskollisia ihmisiä.
On paljon, Mark Hamill kutsuu heitä, - UPF:iä, erittäin intohimoisia faneja, ihmiset, jotka pitävät kiinni tuotteesta, pitävät kiinni kehittäjästä, pitävät kiinni mistä tahansa, loppuun asti."

"Ja niinpä luulen, että siksi ihmiset jopa vaativat ehkä, kuten sanoit, Dav, tietyissä peleissä ihmiset vaativat varhaista pääsyä, kuten Blizzardin PTR Diablolle, eikö?
Heillä on näitä pelaajatestejä joissa pääset testaamaan sisältöä muille ihmisille."

"Ja niin ihmiset ryntäävät siihen koska siellä on myös se yksinoikeus, Sain sen ennen sinua.
Ehkä he tarvitsevat enemmän tuota myydäkseen early accessia..."

"jos he haluavat tienata sillä rahaa.
Anteeksi, Ben, olen juuri ryöstänyt sinut.
Näistä tehdään kauniita unia, joten ihmiset tykkäävät tulla käytetyiksi."

"Se on sanoituksissa, eikö?
Joo.
Minusta se on kuitenkin myös kiehtovaa.
Näemme, missä menee raja, Mihin vedämme rajan varhaisen pääsyn ja ja sitten myös kuten betat ja alphat nykyään?
Tuo on myös aika mielenkiintoinen asia."

"Ja demot.
Ja demoja, joo.
Etenkin Multiversesin kaltaiselle pelille, eikö?
Koska Multiverses ilmestyi, eikä se ollut early access -peli."

"Se oli beta, eikö?
Vai oliko se alfa?
En muista.
Se oli muistaakseni avoin beta, jonka he sanoivat menevän koko peliin..."

"jos se menisi hyvin.
Se sai miljoonia pelaajia, ja sitten he sanoivat, että se ei mennyt tarpeeksi hyvin.
Suljemme liikkeen noin vuodeksi."

"Joten en tiedä mitä siellä tapahtui.
Mutta nyt se tulee taas esiin, eikö?
Se ilmestyy toukokuun lopulla.
Joo.
Ja se tulee olemaan täysversio."

"Mutta taas Multiverses on kyllä outo, koska se on ilmainen peli.
Joten et tavallaan odota, tiedäthän, et odottaisi...
Ellei sitten saa megapainosta tai jotain 65:llä."

"Joo, juuri niin.
Mutta tuo early access -juttu on yksi niistä...
jossa ajattelemme varhaista pääsyä Tämä on tapa saada pääsy peliin huomattavasti ennen kuin se koskaan saavuttaa tavallaan täydelliseen 1.0-tilaansa, eikö niin?
Joo."

"Pystysuoruusjuttu.
Eli täydellinen 1.0 tila.
Mutta näemme joitakin suurempia kustantajia, joitakin, tiedäthän, vähemmän ystävällisiä kasvoja pelialalla, pitäisikö sanoa, kohdella eri tavalla kun he myyvät näitä pelejä ja antavat sinulle, taas, lainausmerkki ilman lainausta, early access -jakso kolme-neljä päivää ennen julkaisua jos ostaa todella kalliin ison version, mikä on mielestäni naurettavaa."

"Sitä minä todella inhoan.
Minä en...
Joo, heidän pitäisi käyttää eri termiä sille.
Eikö se olekin voittamisesta maksamista?
Joo."

"EA:n ja joidenkin muidenkin kanssa on niin, eikö?
Niinkuin Ubisoftin kanssa myös.
Mutta se on niinku, kuten sanoit, se on kuin viikkoa aikaisemmin pitäisi kutsua eri tavalla koska luulen, että me kaikki kutsumme early accessia, Tarkoitan, Steam käytti tuota nimeä."

"Ja sillä hetkellä kun Steam käytti tuota nimeä noista projekteista, me tavallaan suhteutamme varhaisen pääsyn oikeaan asiaan, kuin kuukausien tai vuosien loppuvaiheen kehitys yhdessä yhteisön kanssa, ei early access, eli voin ostaa pelin viikkoa ennen."

"En tietenkään ole osa kehitystyötä.
tai pelin politiikkaan lainkaan, mutta maksan enemmän ja sitten saan pelin etuajassa ja saan kerskumisoikeudet."

"Meidän pitäisi kutsua tuota eri tavalla.
Joo, aivan varmasti.
Ennen ostoa, en tiedä.
Ennen lanseerausta juhlat, tiedäthän."

"Jotain sellaista.
Pääset mukaan ennakkojulkaisubileisiin.
Ubisoft on kyllä suurin rikollinen sen kanssa, koska he tekivät sen Skull & Bonesin kanssa."

"ja The Crew Motorfest, mikä ei ole kuin pelejä.
Joten se on kuin, tiedäthän, se maksaa voitosta.
Se on joka tapauksessa ensimmäisen päivän korjaus."

"Joo.
Joten pelaatte kuin alkuvaiheen rakennuksessa.
noin neljä päivää.
Emmekä maininneet Palworldia.
Mainitsit tämän pelin, mutta et Palworldia, joka oli kuin yksi suurimmista tapauksista."

"Tänä vuonna.
Ja sitten se on, kuten Alex sanoi, multiversumeilla, mutta se ei ole ilmainen peli.
Joten se meni sekaisin."

"Tonneittain miljoonia ihmisiä ostamassa peliä.
Ja mitä nyt?
Missä se on?
Mitä sille tapahtui?
Se oli early access."

"Saatko Palworldin valmiiksi?
En ole koskaan pelannut sitä, mutta kuten olen kuullut että ihmiset, kun se oli kuin pelaajat olivat tippumassa, he olivat niinku, joo, minulla oli 50 tuntia sen kanssa."

"ja se oli siinä.
Ja niin minä mietin, onko sillä loppua?
En tiedä siitä, mutta siellä oli niinku merkittävä määrä sisältöä siinä pelissä kuitenkin."

"Joo.
Luulin, että ne olivat ihan loputtomia.
No, siellä on hyvin rajallinen määrä aluetta - pelata Palworldissa.
Se ei ole kuin Minecraft, joka jatkuu ikuisesti, mutta siinä pelissä oli paljon sisältöä."

"verrattuna joihinkin early access -peleihin joita olemme nähneet aiemmin, niitä, jotka tulevat ulos ja sinun täytyy kysyä kysymys on kuin, kirjaimellisesti miksi niitä myydään?
Mutta ei, Yksi toinen, joka tulee mieleeni..."

"on yksi joka ilmestyy ensi kuussa.
Se on Rogue Prince of Persia, eikö?
Tämä on taas yksi esimerkki Ubisoftin pelistä.
Mutta kuten sanoin, se on yksi niistä genreistä, eikö?
Joo."

"Juuri niin.
Ja se tulee varhaiskäyttöön - ja se on taas, sen on tehnyt pieni studio.
Se on Evil Empire, joka tunnetaan periaatteessa parhaiten Dead Cellsinä."

"Joo.
He eivät siis ole edes pääkehittäjiä Dead Cellsin kehittäjiä, tukistudio pelin takana.
Se on siis pieni tiimi ja he aikovat julkaista pelin ja se tulee olemaan murto-osa siitä."

"siitä, mitä koko peli tulee olemaan, mutta he aikovat laajentaa sitä vuosien mittaan, ilmeisesti kanssa, En tiedä kuinka kauan early access kestää, mutta he laajentavat sitä ajan myötä lisäsisällöllä."

"Minusta se on hyvä.
Olettaen, että se on hinnoiteltu jossa kohdassa, jossa kuinka paljon sisältöä saatte.
Kuten jos saat, Sanotaan, että sisältöä on kahden tason verran..."

"ja siihen menee pari tuntia käydä se läpi, sen täytyy olla halpaa koska jos tämä on tulossa ulos samalla hinnalla kuin vaikkapa No Rest for the Wicked, joka ei ole täyshintainen peli, eikö?
Kun kutsumme täyshintaisia pelejä, se on kuin.., Luulen että noin 35 puntaa Britanniassa, mutta se on silti aika merkittävä investointi peliin, joka ei ole valmis, eikö?
Kyse on siis hinnasta."

"ja miten he käyttävät sitä.
Jälleen kerran, kuitenkin, minulle, Mieluummin vain peli, joka on valmis.
Ymmärrän miksi he tekevät niin, varsinkin jos, sanotaan, että kehittäjä voi työllistää, he palkkaavat testaajia."

"Kun laitat sen pelaajien käsiin, saat satoja kertoja enemmän pelaajia kuin testaajia voisi koskaan olla, eikö niin?
Joten voitte ymmärtää, miksi he tekevät niin."

"Se antaa paljon suuremman käyttäjäkunnan jonka kanssa voi puuhastella.
Niillekään ei tarvitse maksaa.
Niinku mulla on ollut kavereita jotka on menneet testiin."

"Ihmiset maksavat sinulle testaamisesta.
Joo, joo.
Mikä on outoa.
Luulen, että suuri testi tulee olemaan, kuin se on jotain, että olemme, korjatkaa jos olen väärässä, En ole varma, että olemme nähneet jotain, Tarkoitan sellaista kuin Sons of the Forest The Forestista, mutta niin kuin Hadesista Hades 2:een."

"ja molemmat ovat early access -julkaisuja, jatko-osaan kohdistuu paljon odotuksia - että early access tulee olemaan paljon lyhyempi ajanjakso.
tällä kertaa."

"Ehkä se johtuu vain minusta koska minusta se olisi outoa viettää vielä neljä vuotta sen jälkeen, tiedättehän, olemme nähneet, mutta Hades 1 putoaa vuonna 2020, eikö?
Täysversion 1.0 julkaisu."

"Taisi olla early accessissa vuodesta 2018 lähtien, ehkä jo aiemmin.
En pelannut early accessia.
Sain sen juuri viidellä eurolla Epicistä."

"koska voisit käyttää pientä kuponkitemppua, Tiedättehän, huuto Epic Couponsille.
Mutta ongelma tulee olemaan se, että tuo peli, suurimmalle osalle sitä pelanneista ihmisistä, suurin osa ihmisistä, jotka pitivät siitä, oli hyvin täydellinen, kun he ostivat sen."

"He eivät oikeastaan edes tienneet, että se oli early access...
useimmille ihmisille, sanoisin.
Reilu 80% ainakin pelaajakannasta.
Ja sitten hypätään Hades 2:een, jossa koko fanikunta on valmiina pelaamaan, valmiina käymään koko jutun läpi."

"Ja sitten he saattavat päästä käymään läpi vain yhden alueen.
Siellä tulee olemaan, kuvittelisin, hieman vastarintaa, ellei sisältöä ole.
Mutta se on vain teoria."

"En ole varma voinko sanoa.
Tekijänoikeudellako sinä tuon teit?
Ja kaavaa on kokeiltu ja testattu ennenkin.
Ei siis ole ensimmäinen julkaisu, kuten sanoit."

"Heillä on paljon vähemmän hienosäädettävää.
Joo...
Heillä on järjestelmät käynnissä, eikö?
Joten en minä..."

"Odotan juuri niin kuin sanoit.
Pienempi early access -vaihe, ja sitten he ovat valmiita aloittamaan.
Ja sitten he käyttävät sitä myös markkinointivälineenä."

"Joo.
Näyttää tosi hyvältä.
En tiedä katsoitteko striimiä, mutta näyttää taas ihan Hadesilta, mikä on kaikki mitä sen pitääkin olla."

"Antakaa meille vain lisää samaa.
Vaihda muutama malli.
Anna meille erilainen tarina.
Helppo homma.
Uskomme, että on hyötyä Kickstarterin käyttämisestä early accessin sijaan?
Minä, tiedäthän, käytän sen alkurahoituksen, joka sinulla on, rakentaessani toimivan version, sen saaminen pelaajien käsiin ja rakentaa sitten siitä eteenpäin."

"Tai vaihtoehtoisesti hakea rahoitusta ennen kuin edes aloitat tuotannon ja käymällä läpi Kickstarter-vaiheen.
Otan sen esille koska hiljattain Skydance."

"Se taisi olla Skydance.
Saattoi olla Skydance.
He tekivät Kickstarterin AAA-invincible-pelille.
Ai niin."

"Joo, tämä on aika iso juttu heille - koska he ovat tehneet Invincible-pelejä ennenkin, mutta ne ovat olleet pieniä juttuja.
Mutta tämä oli AAA-juttu."

"Joten he etsivät rahoitusta.
Ei niin kuin emme puhuisi sadoista miljoonista.
punnan arvoisesta rahoituksesta.
Luulen, että se oli rajattu noin kuuteen miljoonaan - tai jotain sinne päin."

"Mutta taas, se on aika paljon rahoitusta - yhteisöltä sijoittaa peliin.
Haluaisitko siis, että pelit seuraisivat tätä polkua?
Tekisivät Kickstarterin ja antaisivat sitten ihmisten olla mukana kehityksessä?
Taas se on niinku mukana, lainausmerkki ilman lainausta, vähän koska he ovat mukana, mutta he ovat enemmänkin katsojia."

"Vai haluaisitko mieluummin early access -jutun.
jossa voit pelata peliä, antaa todellista palautetta siitä, mitä näet ja jatkaa siitä eteenpäin?
En välttämättä usko, että toinen on parempi..."

"kuin toinen, rehellisesti sanottuna.
Helpompi skannata Kickstarterilla, luulisin.
Kickstarterista on tullut aika monta mattoa, mutta tietysti täydellisessä maailmassa, niin ei tapahtuisi."

"Toinen hyvä esimerkki Kickstarter-polusta on Iodine Chronicle, eikö?
Se on toinen, joka teki Kickstarter-jutun.
Ihmiset siis rakastavat sitä."

"Kickstarter voi, ei sanaleikki tarkoitus, potkia eri vaiheissa.
Olemme siis nähneet hyvin erilaisia hankkeita Kickstarterin avulla."

"Osa niistä tyhjästä, kuten meillä on tämä konsepti, tämä joukko taideteoksia, ja sitten haluamme rahoittaa koko kehityksen.
Tai kuten sinä sanot, Ben, on jo pelattavissa, eikö?
Sitten he menevät niinku, okei, loppusuoralla..."

"tai että pääsemme näille alustoille - ja lisätä useita maailmoja ja blaa, blaa, blaa, blaa, silloin tarvitsemme tukeanne.
Ja sitten se on pelattavissa."

"Ja sitten se on hybridi Kickstarterin välillä.
ja early accessin välillä, mikä taisi tapahtua aluksi.
Jos muistan oikein, kun puhuimme kaikki Kickstarterista."

"ja early accessista, molemmat olivat monissa tapauksissa käsi kädessä muistaakseni 10 vuotta sitten.
Joten, mutta Kickstarter on jotain jota näemme sovellettavan paljon harvemmin, Sanoisin, mutta monissa eri vaiheissa tai vaiheissa."

"Sitä näkee paljon lautapeleissä.
Joo.
Kuten nyt se on edelleen hyvin suosittu lautapeleissä...
koska lautapelin kanssa, voit sanoa, että meillä on tämä konsepti."

"ja se on helppo myydä ihmisille.
Kun taas luulen, että early access on tavallaan potkaissut Kickstarteria paskaksi.
Koska early access menee, No, tätä voit pelata juuri nyt."

"Kun taas Kickstarter, se on tässä teoria siitä, mitä haluamme sinun tekevän.
että pystyt pelaamaan, mikä on paljon vähemmän konkreettista monille pelaajille."

"Ja kun kyse on fyysisestä tuotannosta, on tietysti järkevää koska voitte laskea, voit arvioida, kuinka paljon sinun täytyy tuottaa tuottaakseen, en tiedä, rajoitettuja painoksia tai lautapelejä, kuten sanoit, tai figuureja tai jotain sellaista."

"Joo.
Mitä muita pelejä on tulossa tänä vuonna early access -muodossa?
En muistanutkaan, että Prince of Persia oli niin..."

"Kuten ensi kuussa sanoit.
Joo.
Siinä ei todellakaan ole mitään järkeä.
Olemme tainneet keskustella tästä ennenkin."

"Siinä ei todellakaan ole mitään järkeä minusta.
Edellinen Prince of Persia, Olen suorittamassa sitä juuri nyt ja olen kohta kohtaamassa loppupomoa."

"Ja sitten se saa DLC:tä ja jotain tarinaa ja jonkin verran sisältöä koko vuoden ajan.
Joten miksi tekisitte niin?
Oikeasti, miksi?
Haluatko tämän olevan trendi?
Kaikki puhuvat Prince of Persiasta eri tavoin vai ammutko itseäsi jalkaan?
Kuten se, ettei säästä sitä myöhemmäksi."

"Se on ehdottomasti hyvä kysymys koska olen pelannut molempia pelejä ja molemmat ovat...
Taas ne ovat hyvin samankaltaisia keskenään."

"Visuaalisesti ne ovat hyvin erilaisia ja ne soivat hieman eri tavalla ja vaikka mitä.
Mutta kun sen kiehauttaa alaspäin sen perustavanlaatuisimpiin lähtökohtiin, ne ovat hyvin samankaltaisia keskenään."

"Joten luulen, että olemme hukkumassa...
hieman Prince of Persian kanssa.
Mutta se taitaa olla aihe toiselle pelijulkkikselle.
Joo, ainakaan emme saaneet elokuvaa tänä vuonna."

"Juuri niin.
Joo, odota vain.
Aika ajoin uusiksi.
Marraskuu 2024 tai jotain.
Tykkään tuosta elokuvasta."

"Tiedän, että tuo on enemmän elokuvahulluutta puhetta.
mutta minusta se elokuva oli ihan ok.
Itse en ole sitä katsonut.
Ei, et ole nähnyt sitä?
Ei ole."

"Ei todellakaan mikään J. Jalen Hallin parhaista, täytyy sanoa.
Varhaisesta pääsystä voimme kuitenkin kaikki olla samaa mieltä.
Se on niinkuin lopullinen juttu.
Indie-kehittäjät, on syitä, miksi voimme tukea sitä - indie-kehittäjien kanssa jotka ilmeisesti etsivät rahoitusta."

"Mutta kun on kyse AAA:sta, jos tästä tulee juttu, jos Baldur's Gate on tavallaan luonut ennakkotapauksen - ja AAA:sta tulee, tässä on peli, rakennamme sitä kanssasi vuosien varrella."

"En halua nähdä tuota.
En halua nähdä, jos teillä on rahaa tehdä peli, älä sitten myy minulle peliä ennen kuin se on valmis."

"Eikö niin?
Ja taas, se on toinen kysymys.
Se on toinen asia koska joskus pelejä myydään, vaikka ne eivät ole valmiita."

"Varsinkin kun on niinku esiintymisjuttu.
Mutta jos siitä alkaa tulla juttu...
AAA-nimikkeitä, suurin osa niistä, sanoisin, ovat tavallaan early access -pelejä, erityisesti PC:llä."

"Pelien määrä jotka ovat juuri väittäneet olevansa täydet lanseeraukset ja sitten on odotettava puoli vuotta.
että ne ovat oikeasti pelattavissa ellei sinulla ole 40, 90..."

"Kuten esimerkiksi Dragon's Dogma 2, ilmestyi pari kuukautta sitten.
Silti ihmiset PC:llä ovat kuin, ei voi ajaa sitä.
Ei voi ajaa sitä."

"En millään saa sitä toimimaan.
Siinä on jotain 40, 70-lukua.
Joo.
Se on siis vähän sekaisin.
Se on vähän hassu aika yleisesti ottaen."

"koska kaikki on nyt teknisesti early accessia.
Mutta se on Master Race, eikö olekin?
Joo...
PC Master Race.
Joo."

"PC Master Race ei osaa pelata mitään.
He saavat lahjoja toista jaksoa varten.
Meidän on puhuttava PC Master Race vastaan konsolit vs. konsolit, jotka käyttäytyvät kuin PC Master Race..."

"tavallaan.
Siinä on teaser jaksolle....
13.
Mielestäni 13 of Gaming Gossip.
Palaamme siis ensi viikolla puhumaan PC Master Racesta."

"Joo.
Jos minun pitäisi arvata meidän kantamme sitä vastaan, Olettaisin, ettei moni meistä täällä aikoo tukea PC Master Racea."

"Mutta selvittääksemme milloin se on totta, sinun täytyy virittäytyä Gaming Gossip -ohjelman ensi viikon jaksoon.
Kuten tavallista, kaverit, on ollut ilo..."

"saada kiinni.
Dav, Alex, kuten aina.
Kiitos.
Kokoonnumme uudelleen viikon päästä...
puhumaan tästä erittäin kiistanalaisesta aiheesta."

"Pysykää siis kuulolla sitä varten.
Muuten, kiitos, että katsoitte jakson 12.
Nähdään seuraavassa jaksossa.
Kiitos."

"Näkemiin."

Haastattelut

lisää

GRTV

lisää

Leffatrailerit

lisää

Trailerit

lisää

Tapahtumat

lisää