Suomi
JäSENARVIO

The Wolf Among Us

Kehittäjä(t): TellTale Games
Julkaisija(t): TellTale Games
Pelattu konsolilla: PlayStation 3

Alunperin suunnittelin arvostella viimeisimmän Episoden peliä The Wolf Among Us, mutta ajattelin että voisin ilmaista mielipiteeni koko peliin... kokonaisuutena (ettehän ole kuullut mielipiteitäni edes edellisistä jaksoista, joten tämä oli parempi vaihtoehto; plus, on helpompi puhua pelituntumasta ja grafiikoista vain yhessä sessiossa kuin puhua vasta Episode 5:n vaiheilla grafiikoista). Monimutkaista.

JUONI

Tarina liittyy sarjis sarjaan nimeltään Fables, mutta, vaikka et tietäisi mitään Fablesista (niinkuin minä), ymmärrät täysin tämän pelin juonta, sillä tämä liittyy vuoteen 1986, useimpia kymmeniä vuosia ennen ensimmäistä Fables sarjista. Yritän parhaimpani mukaan selittää tämän ns. loren: mitä, missä, ja miksi teet mitään? Periaatteessa, eri satuhahmoja nykyään asuu kaupungissa nimeltään Fabletown, etsien uutta elämää sillä heidän vanha paikka oli pilalla (ymmärtääkseni jonkun korruptoituneen tyrantin takia), ja heidän pitää naamioida itsensä mundielta (ihminen) sen nimisellä taialla kuin glamour, mikä saa heidät näyttämään ihmisiltä; kuitenkin, jos ei osta glamoria, joutuu paikkaan nimeltään The Farm.

Pelin päähahmo, Bigby Wolf, on aloittanut uuden elämän ja on tullut Fabletownin sheriffiksi, mutta hänen pahan historian takia, useammat Fabletownin ihmiset vihaa häntä, sillä hän on tehnyt kaikkea pahaa ollessaa ennen Big Bad Wolf. Kaupungin pormestari on Ichabod Crane ja hänen apuri on Snow White. Peli alkaa kun Toad-sammakko kutsuu Bigbyn taloon, ja Bigby puhuu Toadille siitä että hän ei pidä glamouria. Hän sekaantuu Woodsmanin ja tuntemattoman naisen väliseen riitaan, naisen nimi on Faith, ja, sillä Wolfilla ja Woodsmanilla on historiaa, he alkavat tappelemaan. Hakattuaan Woodsmanin, Faith lähtee paikalta antamatta oikeastaan mitään vastauksia. Myöhemmin, Faithin pää löytyy Bigbyn toimistolta.

Tässä vaiheessa, peli melkeen kuin vasta alkaa. Yleisin vastaus tässä vaiheessa on että murhaaja olisi Woodsman, mutta sen sijaan että se olisi niin ilmiselvää, alkaa tulemaan monia epäiltyjä ja asioita josta sinun täytyy päätellä ketä oikeasti on murhaaja. Se on hyvin kiinnostavaa kuinka henkilö ketä et odottaut on vastuussa jostain, mutta et silti ole varma onko hän vastuussa siitä, vaikka siitä olisi todiste, koska hän voi olla myös glamourissa (glamourilla voit myös näyttää keltä tahansa). Glamourit ovat tämän pelin iso osa. Puolet pelistä ajattelin, ehkä hän on glamourissa ja se toinen ei olekkaan vastuussa? Yleensä useimpia mielipiteitä mitä olen kuullut, on se että ihmiset tykkäävät pelata Episodet putkeen ja odottaa kaikkien julkaisua; itselläni se on päinvastoin. Se luo enemmän jännitystä ja odotusta kun Episode jää cliffhangeriin, ja aina kun se Episode jää, se on kuin jonkun TV-sarjan, kuten The Walking Dead, loppu. Joten jokainen Episode The Wolf Among Ussista tarjoaa eeppisen lopetuksen, mikä saa sinut janoamaan lisää. Myös, pelaamalla TWD: Season Twota samalla, tarina on ohittanut sen yli ja ali ja jopa keskeltä. Toisaalta, The Walking Dead: Season One ja Season Two ei keskity näin painotteisesti tarinaan, vaan hahmo suhteisiin.

PELITUNTUMA

Pelituntumasta minulla ei ole paljoa sanottavaa, sillä tämähän on, periaatteessa, interaktiivinen elokuva jossa sinun vaihtoehdoilla on väliä. Ainoa asia miten lyhyesti voin kuvailla sitä on se, että tämä on paljon parempi pelituntuma kuin mitä pelin kuten Heavy Rain ja The Walking Dead: Season One tuntuma on. Minun onnekseni, he laittoivat tämän saman pelituntuman TWD: Season Two:hn.

Yksi error, mikä ei kyllä haitannut minua, mitä en ymmärtänyt oli se, että jos peli käski minun painaa L2 näppäintä, painoin R2 näppäintä useasti ja peli silti hyväksyi tämän. Onko pelaajia helpotettu, vai onko tämä vain glitchi? Vai voisiko se johtua siitä että tietokoneella näytetään niissä kohissa missä Xbox 360:lla ja PS3:lla näytetään L2/R2 ja LT/RT pelkästään hiirtä? En tiedä, eikä se suuresti ole mitenkään peliä rikkovaa, vain jotain mitä miettisin usein.

VISUAALI

Itse en ole koskaan tykännyt chellshade peleistä, kunnes The Walking Dead tuli. Tai no, luulen että en edelleenkään tykkäisi tämän tyylin peleistä ellei se olisi Tales From Borderlands, Game of Thrones, The Wolf Among Us tai The Walking Dead (kaikki olemalla TellTalen pelejä).

Mutta mitä sanoa visuaaleista? Ne ovat hienoa katsoltavaa ja sopivat juuri tälle pelille, harkittuna että liittyy sarjiksiin loppujen lopulta. Samaa voidaan sanoa The Walking Dead:sta (TellTalehan Walking Dead liittyy TWD sarjiksien universumiin).

ÄÄNI

Pelin menu musiikki on loistava. Jätän sen päälle ennenkuin alan pelaamaan ja olen tietokoneella hetken aikaa. Muituttaa hyvin paljon MGS4:n alku musiikkia, vaikka ei ole lähellekkään sama musiikki, vaan sen takia koska molemmat ovat niin loistavia.

Ääninäyttely on paljon uskottavampaa mitä The Walking Dead.ssa, ja se on vaikeaa selittää miksi. Sillä, tämä peli kärsiii siitä että puolet ääninäyttelijöistä on samoja mitä The Walking Dead.ssa, mutta tämä miinus ei ole oikeastaan miinus, pikemminkin pieni typerä valitus.

Loppu Mielipide

The Wolf Among Us on virallisesti tämän vuoden paras peli itselleni, vaikkakaan se ei sano paljoa sillä olen pelanut toistaiseksi pelejä Thief, Watch Dogs ja The Last of Us: Left Behind (ja ehkä muita mitä en nyt muista). Ja koska koko arvostelu on ollut The Walking Dead vertauksia täynnä, paras asia mitä voin sanoa tästä pelistä että tämä on pelattava niille ketkä pelaa TWD:tä, sillä tämä ei pelkästään tunnu olevan aliarvostettu, mutta jopa parempi kuin The Walking Dead tarinan, äänen, ja jopa pelituntuman perusteella.

Onko ongelmia? Se riippuu. Itselläni ei ole oikeastaan ollut mitään miksi olisin vihannut tätä peliä. Tämän takia juuri, The Wolf Among Us saa, ja se voi saada jotkut ihmiset ihmettelemään tai jopa vihaiseksi... täydellisen numeron.

Keskiarvo: 10/10
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10