Suomi
Uusin ensin
Atrás

Pelit

Tällä alueella puhutaan peleistä ja pelilaitteista. Siis pelkkää asiaa!

Dark Souls (PS3, X360, PC)


Japanilaisen From Softwaren Demon's Souls on peli,jolle ei ole juurikaan nykyaikaisia kilpailijoita.

Nyt se saa eräänlaista jatkoa,muttei Demon's Soulsin nimellä ja kakkosnumerolla koristeltuna.

Julkaisia Namco Bandain kanssa yhteistyöhön ryhtyneet tekijät haluavat tuoda Demon's Soulsin vahvuudet uuteen pelimaailmaan niin,että heillä on vapaammat kädet,mutta samalla on tarkoitus säilyttää Demon's Soulsin perustat.

Siksi peliä kutsutaan "henkiseksi jatko-osaksi" samaan tapaan kuin Bioshock katsotaan System Shockin jatkajaksi.

Toiminta- ja roolipelien aineksia yhdistäneessä Demon's Soulsissa oli ainutlaatuinen moninpeli,synkeä ja erikoinen pelimaailma sekä( armoton vaikeustaso )

Erityisesti jälkimmäisen katoaminen voi huolestuttaa Demon's Soulsin faneja,mutta kaikista
From Softwaren antamista lausunnoista päätellen helpotusta ei ole luvassa.

Dark Soulsin ohjaaja Hidetaka Miyazaki vannoo ,että pelistä tehdään niin vaikea kuin mahdollista.

Samalla tekijät haluavat varmistaa,että pelaajien motivaatio säilyy rankaisun keskellä,
joten haasteiden läpäisystä palkitaan avokätisesti.

Peliä helpotetaan ainoastaan siinä mielessä,että esimerkiksi aseiden monimutkainen parantelu selitetään pelaajalle tällä kertaa paremmin.

Kaunis mutta tappava
--------------------------
Dark Soulsin pelimaailma ei ole kuitenkaan aivan samanlainen erillisistä
kentistä koostuva palapeli kuin Demon's Soulsissa nähty Boletarian valtakunta.

Pelimaailma on avoin,mutta ei samalla tavoin kuin Oblivionin ja Fallout 3:n kaltaisissa peleissä.

Sen sijaan luvassa on runsaasti valtavia luolaholveja ja muita vaaranpaikkoja,jotka
yhdistyvät toisiinsa saumattomasti ilman lataustaukoja.

Pelattavan määrä ja vihollisten valikoima on tuplattu.

Pelimaailma on lisäksi kauniimpi ja satumaisempi kuin raunioitunut Boletaria,vaikka teemana onkin edelleen demonien ja hirviöiden täyttämä synkkä fantasia.

Säväyttävintä Demon's Soulsissa oli,kuinka se käsitteli moninpeliä

Pelaajat tunkeutuivat toistensa "yksinpeliin" tarkoituksenaan avustaa toisiaan tai -murha
mielessä.

Toivon ja epäluulon sekoitusta pahensi se,että pelaajat pystyivät jättämään toistensa pelimaailmoihin viestejä,jotka saattoivat johtaa mm:aarteiden luo.

Ohjaaja Miyazakin mukaan tätäkin konseptia viedään Dark Soulsissa eteenpäin.

Pahaa-aavistamattomien huijaamisesta annetaan jonkinlaisia palkkioita,ja luvassa
on pelaajien päämäärät ristikkäin asettavia tehtäviä,jossa peli rohkaisee pelaajia vuoroittain sankarin ja roiston rooliin.

Mikä parasta ,nettipelin pahin ongelma on poistettu:peliä ei ole jaettu Demon's Soulsin
tavoin kolmeen eri onlinevyöhykkeeseen,vaan Japanin,USA:n ja Euroopan pelaajat
pääsevät samaan moninpeliin yhtenä ja samana julkaisupäivänä.

Peli julkaistaan tämän vuoden lokakuussa PS3&X360 konsoleille

Ohessa traileri:
http://www.youtube.com/watch?v=s7U-a9pJtHQ



Pelistä kiinnostuneet voivat kirjoitella tänne tuntojaan ,sekä linkitellä trailereita yms.
  • 0
odotukset ovat korkealla.
toivottavasti ihmiset uskaltavat ostaa vain tämän..
Thank you for nothing you useless reptile
  • 0
Demon's Souls oli sen verran kovaa settiä ilmestyessään ,että täälläkin on odotukset korkealla
  • 0
Thank you for nothing you useless reptile
  • 0
Lainasi metallion:
http://www.discshop.fi/pelit/playstation_3/dark_souls_limited_editio
n/P80092


http://www.discshop.fi/pelit/xbox_360/dark_souls_limited_edition/P
80093


Oma keräilykappale on jo varattu.

Tuossa konsolifinin linkin takana olevassa kuvassa näkyy pelikotelossa yhtä rohkaiseva kuva kuin aasialaisessa Demon's Soulsin kannessa:

http://media.giantbomb.com/uploads/1/14755/1030504-front_cove
r_super.jpg


Tässä vielä Edgen kansi, jossa näkyy tuo Dark Soulsin kansi. Olisikohan tämäkin sitten siitä aasialaisesta versiosta?

http://www.strawberrydeathkiss.com/wp/wp-content/uploads/2011/
03/1299819028626.jpg
  • 0
Keräilyversio varattuna myös täällä

Edgen kannessa oleva kuva on luultavasti euroopan-versiosta.
  • 0
Pakko sanoa että aivan mahtava peli kyllä. Mennyt unirytmit yms kyllä aika pahasti sekaisin tämän pelin takia ja pelikello näyttää noin 70h.

Ei tuo kyllä monessakaan paikkaan ole läheskään niin vaikea mitä jotkut arviot antaa ymmärtää, ja mikäli jää jumiin youtube ja netti muutenkin on ihan piukassa vinkkejä miten bossit saa helpommin kumoon ja miten hahmoaan voi vähän tehostaa.

Vissiin jonkin sortin päivitystäkin tulossa joka vähän tasapainottaa noita taikoja yms, sillä tuo pyromancy on kyllä semmonen taikalaji tuossa pelissä että vahinkoa saa tuotettua hurjia määriä minimi panostuksella.

Tuli aloitettua uusi hahmokin jotta pääsee cooppaamaan ja pvpttämään siellä low level alueilla paremmin. Lvl 15 hahmolla tuli eilen tapettua quelaagi ja katkottua kahdelta lohikäärmeeltä hännät(eeppinen suicide run dragon covenantille).


Drake sword kyllä helpottaa tuota pelin alkua merkittävästi, että niille jotka kaipaavat haastetta niin kannattaa tuo kyllä skipata ainakin siihen asti, että blight town on läpäisty.
>_>
  • 0
Onkos Dark Soulsissa muuten samanlaisia avattavia oikoreittejä kuin Demon's Soulsissa?

Demon's Soulsissahan lähes jokaisessa kentässä oli jonkinlainen oikoreitti, jota kautta loppupomon luo ja sen nitistämistä pääsi yrittämään suht vaivattomasti.
  • 0
Lainasi Leevi Rantala:
Onkos Dark Soulsissa muuten samanlaisia avattavia oikoreittejä kuin Demon's Soulsissa?

Demon's Soulsissahan lähes jokaisessa kentässä oli jonkinlainen oikoreitti, jota kautta loppupomon luo ja sen nitistämistä pääsi yrittämään suht vaivattomasti.


Kyllähän noita on aika rutkasti Dark soulssissakin, tosin useimmat hieman paremmin piilotettuja kuin Demon's Soulssissa ja nimenomaan osa näistä avautuu juuri tuon loppupomon nitistämistä varten. Tosin ei nuo aivan suoria reittejä kaikki ole, väillä joutuu pari vihollista matkalta joko lahtaamaan tai vikkelästi ohittamaan.

Usein kannattaakin kääntää kaikki mahdolliset kivet ympäristöstä ennen kuin astelee noista usvaseinämistä sisään.

Pari hyvää esimerkkiä myös noista oikoreiteistä voisi sanoa ilman mitään spoilaamista, että nokkela pelaaja pääsee Blight Towniin skippaamalla kokonaan kyseisen paikan ärsyttävimmän osuuden.

Depthsissä on mahdollista avata oikoreitti bonfirelle ja juosta bossille alle minuutissa niin, ettei vastaan tule yhtään kiroavaa mulkosilmää. Spoiler poiler: Tosin kannattaa olla bow mukana ellei halua taistella boostattua Gaping Dragon bossia vastaan väistellessä samalla skipatulle alueelle jääneen maagin taikoja : |

Cabra demonia pääsee yrittämään tappamalla alueelta vain pari koiraa ja undead assasinia.
>_>
  • 0
Lainasi Leevi Rantala:
Onkos Dark Soulsissa muuten samanlaisia avattavia oikoreittejä kuin Demon's Soulsissa?

Demon's Soulsissahan lähes jokaisessa kentässä oli jonkinlainen oikoreitti, jota kautta loppupomon luo ja sen nitistämistä pääsi yrittämään suht vaivattomasti.


Master Keyn avulla pääsee aika moneen oikoreittiin käsiksi
Thank you for nothing you useless reptile
  • 0
Lainasi Maitopurkki:
lainaus Leevi Rantala:
Onkos Dark Soulsissa muuten samanlaisia avattavia oikoreittejä kuin Demon's Soulsissa?

Demon's Soulsissahan lähes jokaisessa kentässä oli jonkinlainen oikoreitti, jota kautta loppupomon luo ja sen nitistämistä pääsi yrittämään suht vaivattomasti.


Master Keyn avulla pääsee aika moneen oikoreittiin käsiksi


Ja ensimmäisellä pelikerralla eroon usein myös hengestään

"Mikäs paikka tälläinen on...?"
"Mikäs vihollinen tuo..."
*You Died*
>_>
  • 0
Lainasi Viper7:
Master Keyn avulla pääsee aika moneen oikoreittiin käsiksi

Ja ensimmäisellä pelikerralla eroon usein myös hengestään

"Mikäs paikka tälläinen on...?"
"Mikäs vihollinen tuo..."
*You Died*


"Valley of Drakes kuulostaa kivalta paikalta.. voisi mennä tutk- You Died"
Thank you for nothing you useless reptile
  • 0
Ai katsos kuollut ja puoliksi maatunut lohikäärme kalliolla, no menenpäs nappaamaan nuo kiiltävät esineet sen vierest...

*Poimii kilven*
*Lohikäärme nousee pystyyn*
Ilmeeni:
*You Died*

Se tunnelma ja fiilis minkä peli antaa ensimmäisellä pelikerralla alueita tutkiessa on kyllä jotain sanoin kuvailematonta. Sattuu ja tapahtuu sekä henki saattaa lähteä.

Nyt tosin tullut pari päivää väsättyä alhaisen sielutason omaavaa hahmoa. Eilen tuli kaadettua "Timon ja Bumba" (Smough ja Ornstein) lvl 15 hahmolla. Syynä tuohon tasoon tietty se että pääsee mahdollisimman hyvin sitten coop ja pvp:ttämään. Samalla on hyvä hahmo pohja mahdollisesti jossain vaiheessa tulevaan 1.4 päivitykseen joka vissiin tasapainottaa vähän noita aseiden skaalauksia ja korjaa muutamia glitchejä.
>_>
  • 0
Lainasi Viper7:
Nyt tosin tullut pari päivää väsättyä alhaisen sielutason omaavaa hahmoa. Eilen tuli kaadettua "Timon ja Bumba" (Smough ja Ornstein) lvl 15 hahmolla. Syynä tuohon tasoon tietty se että pääsee mahdollisimman hyvin sitten coop ja pvp:ttämään. Samalla on hyvä hahmo pohja mahdollisesti jossain vaiheessa tulevaan 1.4 päivitykseen joka vissiin tasapainottaa vähän noita aseiden skaalauksia ja korjaa muutamia glitchejä.


itse en ole edes vielä hakannut kyseistä kaksikkoa
Anor Londo on kyllä pirun nätti paikka
Thank you for nothing you useless reptile
  • 0
Lainasi Maitopurkki:
itse en ole edes vielä hakannut kyseistä kaksikkoa
Anor Londo on kyllä pirun nätti paikka


Tunetettu pyromancy hanska ja tehokkaat taiat tekevät tuosta taistelusta merkittävästi helpomman sekä lightning aseet. Kannattaa tosin miettiä kumman noista kaataa ensiksi sillä riippuen siitä kumpaa vastaan taistelee jälkitastelusta määräytyy kumman haarniskan ja aseen saa itselleen.

Smough on heikko sähkölle(alussa) kun taas ornstein tulelle.
>_>
  • 0
Täytynee sanoa että nuo arvostelut kuten gamereactorin vastaava pelottelevat vähän turhan paljon tuolla vaikeusasteella. Onhan se toki haastava, mutta kaukana ylitsepääsemättömästä.

Useimmiten pelistä tulee vaikea vain sen takia koska pelaaja tekee siitä itselleen vaikeaa esimerkiksi säntäämällä suin päin pomovastustajaan avaamatta sinne kulkevaa oikoreittiä, tai yrittäen murjoa vastustajaa silkalla voimalla ja raivolla.

Pelissä pienikin tiedonjyvä voi tehdä pelistä merkittävästi helpompaa, jokin vastus tai osuus saattaa tuntua ylitsepääsemättömältä mutta kaverilta tai netistä saatu vinkki saattaa tehdä tuon ratkaisemisesta naurettavan helppoa.

Eli ei tätä peliä kyllä tarvitse vaikeuden puolesta pelätä jos muita pelejä on jaksanut tahkoa hieman vaikeammilla vaikeustasoilla kuin easy tai normal tahkoa. Mikäli haluaa haastetta niin koittaa vetää pelin ilman mitään apuja, mutta mikäli meinaa hermot mennä niin voi katsoa vaikka pelin wikistä tai tubesta vinkkejä.
>_>
  • 0
Lainasi Viper7:
Täytynee sanoa että nuo arvostelut kuten gamereactorin vastaava pelottelevat vähän turhan paljon tuolla vaikeusasteella. Onhan se toki haastava, mutta kaukana ylitsepääsemättömästä.

Useimmiten pelistä tulee vaikea vain sen takia koska pelaaja tekee siitä itselleen vaikeaa esimerkiksi säntäämällä suin päin pomovastustajaan avaamatta sinne kulkevaa oikoreittiä, tai yrittäen murjoa vastustajaa silkalla voimalla ja raivolla.


Okohan tässä nyt sitten juuri se kyseessä,että peliarvostelijat eivät vain osaa pelata

Monesti kun katsoo gametrailersinkin arvioita tai ennakkoja,niin se hemmo joka siinä sitä peliä pelaa ei oikein ole mikään niin sanottu "pro"

Enpä voi sanoa itsestänikään että olen mikään pro,mutta kyllä sitä taitoakin löytyy (nimi.m-peitonnut yksin kolme vastustajaa uncharted kakkosen moninpelissä)
Arrrr, liskomies tulee!
  • 0
Joo sanotaan näin, että alussa peli voi hyvinkin olla erittäin hankala. Itsellä kesti ikuisuuksia päästä eka bossi läpi. Kuitenkin kärsivällisyydellä sitten alkoi oppimaan peliä. Kuitenkin myönnän, että olen nyt jumissa siinä ihme perhosbossin luona, mutta kyseessä ei todellakaan ole mikään mahdoton vastus. Pitää vain jaksaa koittaa niin läpi pääsee kyllä.
"I'm a giant with a war dog. Either I am making a delivery, or I am besieging your fort. Hope for the former." - Sten, Dragon Age Origins -
  • 0
Lainasi metal8585:
Okohan tässä nyt sitten juuri se kyseessä,että peliarvostelijat eivät vain osaa pelata

Monesti kun katsoo gametrailersinkin arvioita tai ennakkoja,niin se hemmo joka siinä sitä peliä pelaa ei oikein ole mikään niin sanottu "pro"


Se, tai sitten yksinkertaisesti aika. Kukaan ei ole seppä syntyessään, ja kun pelejä satelee kuukaudessa kymmenittäin, kaikkiin ei ole varaa upottaa sataa tuntia. Toisaalta pelejä kuvatessa ei ole tarkoituksenakaan tehdä täydellistä "skillzor montagea", vaan esittää ihan normaalia pelailua.

Mitä tuohon vaikeuteen tulee, niin kyllähän Dark Souls ihan selkeästi nykypelien keskiverrosta poikkeaa juuri vaikeampaan suuntaan. Siksi asiaa on varmasti arvioissa painotettu. Toinen seikka, mitä kriitikko joutuu luonnollisesti pohtimaan, on se mistä vaikeus syntyy. Voi olla haastavia pelejä, jotka ovat kuitenkin reiluja. Toisessa ääripäässä ovat pelit, joissa vaikeus tuntuu syntyvän siitä, että peli huiputtaa tai tekee tilanteista keinotekoisesti hankalampia läpäistä.

Yksi tällainen suunnittelupiirre voi olla esimerkiksi se, että kun pelissä syntyy paljon uudelleenyrityksiä, niitä alustaa aina sama "hidaste". Kriitikon silmissä se ei ole optimaalista pelisuunnittelua, vaikka tietylle äärimmäistä haasteta rakastavalle yleisälle se voi olla mieleen. Parhaimmillaan haastavakin peli etenee jatkuvasti.
  • 0
viimeiset sielunmetsästykset alkoivat eilen illalla eli toisinsanoen olen loppusuoralla
Thank you for nothing you useless reptile
  • 0
Eiköhän peliarvosteliat osaa pelata aivan siinä missä muutkin pelaajat. Mikäli pelin arvostelisi aina jonkin sortin kilpailullinen pelaajien eliittiin kuuluva HC pelaaja, palvelisi arvostelu vain marginaalista osaa pelin oikeasta yleisöstä.

Dark soulssin kohdalla veikkaan, että suurin ongelma arvosteluissa on syntynyt siitä ettei pelin verkkopuolta ole päästy kokeilemaan sen todellisessa suuruudessaan. Jos pelin aloittaa nyt saattaa löyttää ihmispelaajia avustamaan jokaisessa vähänkin vaikeassa vastuksessa ja jaksot suorastaan pursuavat avustavia soul sign viestejä.
Ja vaikka tahkoisikin peliä pääosin yksin, niin netti suorastaan pursuaa vinkkejä vastusten kaatamiseen ja merkittävästi peliä helpottavien esineiden ja aseiden löytämiseen.

Arvosteliat eivät pääse näitä juuri hyödyntämään juurikin tuosta mainitusta deadlinesta johtuen.

Lainasi Kimmo Pukkila:
Yksi tällainen suunnittelupiirre voi olla esimerkiksi se, että kun pelissä syntyy paljon uudelleenyrityksiä, niitä alustaa aina sama "hidaste". Kriitikon silmissä se ei ole optimaalista pelisuunnittelua, vaikka tietylle äärimmäistä haasteta rakastavalle yleisälle se voi olla mieleen. Parhaimmillaan haastavakin peli etenee jatkuvasti


Dark souls menettäisi merkittävästi jos peli olisi pelkkää perinteistä Quick save / Quick load vekslaamista. Se miten kuolema saattaa välillä sakottaa aika merkittävästi pakottaa pelaajat etenemään varovaisemmin. Juuri tämän takia peli tarjoaa ensimmäisellä läpipeluukerralla sellaista tunnelmaa mihin vain todella harva nykypäivän peli pystyy.

Tietysti pelissä on muutama (2?) pomovastustajaa joihin johtavaa reittiä on pitkitetty vähän turhan paljon. Näissä vähän mukavampi Bonfire ja vihollis sijoittelu olisi tehnyt tahkoamisesta merkittävästi sulavampaa.
>_>
  • 0

Sinun täytyy olla kirjautuneena kommentoidaksesi. Jos et ole vielä jäsen - liity jäseneksi nyt.!