Suomi
Uusin ensin
Atrás

Pelit

Tällä alueella puhutaan peleistä ja pelilaitteista. Siis pelkkää asiaa!

Playstation VR-virtuaalilasikeskustelu


En ainakaan löytänyt tämän aiheen ketjua haulla, joten perustanpa semmoisen tänne.

VR-lasit tuntuivat ensi alkuun hieman hankalilta käyttää, mutta ensinhän se sattuu, sitten siihen tottuu ja lopuksi sitä haluaa LISÄÄ! No niinhän siinä kävi. Opin pian venyttämään laitetta niin että silmälasienkin kanssa onnistui lasien nosto otsalle kätevästi, sillä olutta naukkaillessa ei passaa ojentaa kättä sokeana pöydälle tai tuoppi voi kaatua ja kastella vieressä olevan 650 euron läppärin. Lisäksi oluen juominen virtuaalilasit päässä ei vaan yksinkertaisesti tuopista onnistu. Ne on aiiiina siirrettävä otsalle. No, itse asiaan mennäkseni VR on kyllä AIVAN HUIKEA KOKEMUS. Kuva on kyllä aivan helevetin suttuinen. Tulee mieleen kuin pelaisi nenä kuvaruudussa kiinni jotain alkuaikojen X360-peliä. Mutta se pelissä sisälläolon tunnelma onkin se, mikä näissä rulluuttimissa viehättää. Voit käännellä päätäsi ja katsella ympärillesi vapaasti. Peli on ikään kuin tuotu pääsi sisään...tai sinut siirretty itse peliin. Pelasin ensin vähän aikaa laitteen mukana tullutta demon Driveclubia ja tein samantien päätöksen hankkia sen pelin. 40 eurollahan sen saikin sitten ladattua storesta. Ainoa huono puoli tässä virtuaalitouhussa on, että olen aivan SURKEA ajamaan auton sisäkuvakulmasta. Joo, voisin valita toisinkin, mutta vasta nyt valitsin sen kuvakulman, koska vasta nyt se tuntuu aidolta, kun tunnet todella itse olevasi siellä auton sisällä. Aiemmin muissa peleissä en ole koskaan valinnut sisäkuvakulmaa vaan aina konepeltikuvakulman, koska minusta tuntuu oudolta ajaa niin kapeasta kuvakulmasta kuin pelkkä teeveeruutu tarjoaa. On tuossa VR-ajamisessa sitten huonotkin puolet. Vaikka voit nostaa tai siirtää taaksepäin kuvakulmaa, silti ongelmaksi osassa automalleista voi koitua, että ajaessasi olet puoliksi katon läpi, jolloin se näkymän halkaiseva katto haittaa näkemistä. Niinpä olenkin nyt päätynyt siirtämään kuvakulman hyvin eteen, jolloin se muistuttaa hyvin paljon konepeltikuvakulmaa, joskaan ei täysin. Loppujen lopuksi täytyy sanoa, että immersio on huippuluokkaa kun voi tuntea olevansa pelin sisällä ja voi käännellä päätään ja katsella mitä siellä pelimaailmassa on. Voin lämpimästi suositella PSVR-laitetta kaikille, jotka haluavat siirtyä uuteen vaiheeseen pelaamisessaan.
Kun järkevät argumentit loppuvat, alkaa asiattomuudet
  • 0
Huomasin mielenkiintoisen vian VR-laseissa. Kun pelaan FFXää, niin näyttö vetää koko ajan vasemmalle ja alas. Onneksi sen saa korjattua helposti nollaamalla näytön ja samalla katsomalla laseilla siihen suuntaan, mihin näytön haluaa päivittyvän. Tätä vaan joutuu tekemään muutaman taistelun välein.
Kun järkevät argumentit loppuvat, alkaa asiattomuudet
  • 0
Aika off-topiciksi menee, mutta menköön.

Lainasi CubaLibre:
Ainoa huono puoli tässä virtuaalitouhussa on, että olen aivan SURKEA ajamaan auton sisäkuvakulmasta. Joo, voisin valita toisinkin, mutta vasta nyt valitsin sen kuvakulman, koska vasta nyt se tuntuu aidolta, kun tunnet todella itse olevasi siellä auton sisällä. Aiemmin muissa peleissä en ole koskaan valinnut sisäkuvakulmaa vaan aina konepeltikuvakulman, koska minusta tuntuu oudolta ajaa niin kapeasta kuvakulmasta kuin pelkkä teeveeruutu tarjoaa.


Olen näissä "aidommissa" rallipeleissä (kilpa-autopeleissä!) lähes AINA käyttänyt ohjaamokuvakulmaa. Vaikka se onkin vain telkkari, niin kyllä se silti immersoi paremmin kuin muut kuvakulmat. Aloin käyttämään sitä kuvakulmaa muistaakseni joskus Dirt 2:n parissa, ja sen jälkeen on lähes poikkeuksetta jokaisessa vähänkin realistisessa ajopelissä ollut käytössä. Tän uuden forrmula 2016 version myötä huomasin myös, että olen huomattavasti (0,2-0,6 sek) nopeampi ohjaamokuvakulmasta; aluksi yritin pelata siitä kuvakukmasta josta tv-lähetyksien onboard-klipit ovat, mutta ei sitä vain "tuntenut" niitä mutkia silloin niin hyvin. Onneksi siinä f1:ssä on myös todella kattavat muokkausmahdollisuudet kuvakulmiin, pienen hienosäädön jälkeen olin nostanut kameraa vähän korkeammalle alkuperäisestä ja fovia kasvattanut arvosta 0.00->0.65 (en sitten tiedä kuinka paljon oikeina numeroina, mutta suurin on 1.00).

Ja tuli käytyä Gigantissa, saavat kuulema demoversioita liikkeisiin joulukuussa. Silloin pääsen sitten testailemaan onko tämä nyt niin maata mullistava laite.

Muokattu 2016-10-24 14:32:
Driveclubia muuten ajelin suurimman osan ajasta kolmannesta persoonasta. Ja tuli mieleen että sitten kun VR oikein tosissaan saa siivet alleen, niin onhan se lähes pakko ostos pelkästään formulapelien takia. Se on urheilu joka on varmaan lähinnä sydäntäni, ja mietittyäni totesin kuinka hienoa se olisi tosiaan olla siellä ohjaamossa. Ei tarvitsisi asetuksista säädellä kameran korkeutta kun kurkottaisi vähän niin näkee paremmin niin kuin oikeat kuskitkin tekevät (näkyvyys ilmeisesti todella huono autosta). Siihen menisi vaan se 1000+€ ainakin tämän hetken hinnoilla kun pitäisi hommata ratti ja kaikki. Eikä pelikään vielä tue VR-laseja.
"Oh crap" - Nathan Drake
  • 0
Nyt tuli ekan kerran myös Driveclubissa jostain syystä onkkua kuvakulman suhteen. Kun ajan ohjaamosta käsin, niin kuvakulma siirtyy usein vasemmalle, niin että tuntuu siltä kuin istuisi ohjaamossa vasemmallepäin kääntyneenä. Myöskin testi, miten paljon on käännettävä päätä vasemmalle tai oikealle, että näkee yhtä paljon kummastakin puolesta, osoittaa että et näe läheskään niin paljon kun käännät päätäsi oikealle. Sen sijaan vasemmalla näkyy kaikki ja vielä yli reunan mustaa. Tätä ongelmaa olen korjaillut korjauksella näytönasetukseen jopa kesken kisojen, kun käy niin oudoksi. Silti vielä kelpaa. Erityisesti olen nauttinut ohjaamosta käsin pimeän ajan kisoista. Ja tuhruinenhan tuo kuva tässä pelissä on, joten odotan laadukkaampaa ajopeliä, jossa olisi pitkä uramoodi. Formulat on mulle liian vaikeita, joten joku hyvä arcadeajopeli tai uusi Gran Turismo voisi tulla kyseeseen.
Kun järkevät argumentit loppuvat, alkaa asiattomuudet
  • 0
Nyt se varmistui että kyse on vain kalliimmanpuolen lelusta. Kun tuossa sisäkuvakulmassa oli koko ajan ongelmia siinä, että se vääntyy jo kisan aikana vasempaan, niin kokeilin sitten kuvakulmaa auton takaa. Siinä tapahtuu ihan samoin. Pitää jopa kesken kisan mennä vahvistamaan asento. Se auttaa hetkeksi, mutta jo viimeistään seuraavassa kisassa se menee vinoon eli vääntyy vasemmalle. Kallis lelu, sanoisin, ja rahat meni kankkulan kaivoon. Kisoja tällä systeemillä ei voita, mutta onhan sillä hauska pelleillä. Menenkin jatkamaan sitä pelleilyä.
Kun järkevät argumentit loppuvat, alkaa asiattomuudet
  • 0
Lainasi CubaLibre:
Nyt se varmistui että kyse on vain kalliimmanpuolen lelusta. Kun tuossa sisäkuvakulmassa oli koko ajan ongelmia siinä, että se vääntyy jo kisan aikana vasempaan, niin kokeilin sitten kuvakulmaa auton takaa. Siinä tapahtuu ihan samoin. Pitää jopa kesken kisan mennä vahvistamaan asento. Se auttaa hetkeksi, mutta jo viimeistään seuraavassa kisassa se menee vinoon eli vääntyy vasemmalle. Kallis lelu, sanoisin, ja rahat meni kankkulan kaivoon. Kisoja tällä systeemillä ei voita, mutta onhan sillä hauska pelleillä. Menenkin jatkamaan sitä pelleilyä.


Oletko ihan tosissaan? Koska muutama pv (tai viikko) sitten olit aivan eri mieltä laitteesta
"Oh crap" - Nathan Drake
  • 0
Lainasi modernipoika:
Lainasi CubaLibre:

Oletko ihan tosissaan? Koska muutama pv (tai viikko) sitten olit aivan eri mieltä laitteesta

En. Koska nyt huomasin mielenkiintoisen ilmiön. Siirsin pleikkakameraa vain 20 cm vasemmalle ja mainitsemani ongelma näyttäisi hävinneen. Yllättävää, että noin pieni muutos vaikutti niin paljon. Nyt olen ajanut Driveclubissa useamman kisan ohjaamonäkökulmasta ja se tuntuu siltä kuin olisin suorassa siis suorassa asennossa ohjaamossa. Vaikea uskoa, että 20 cm tekee noin suuren eron, mutta TODELLA TOIVON että syy on siinä, niin mageeta tää on kun se toimii, vaikka häviänkin kisoissa koko ajan. Sillä ei ollut mulle alunperinkään merkitystä, vaan sillä että pääsen kokemaan sen, millaista on ajaa kisoja auton sisältä katsoen ja saat kääntää päätäsi ja katsoa seuraavaa mutkaa. Saas nähdä pysyykö tämä muutos. Ainakaan en siirrä kameraa enää mihinkään. Eikä sitä mahtuisi siirtämäänkään enempää vasemmalle, ainoastaan oikealle, mutta siitä tuskin on mitään hyötyä. Kommentoin lisää jos tämä systeemi ei toimi.
Kun järkevät argumentit loppuvat, alkaa asiattomuudet
  • 0
Lainasi CubaLibre:
En. Koska nyt huomasin mielenkiintoisen ilmiön. Siirsin pleikkakameraa vain 20 cm vasemmalle ja mainitsemani ongelma näyttäisi hävinneen. Yllättävää, että noin pieni muutos vaikutti niin paljon. Nyt olen ajanut Driveclubissa useamman kisan ohjaamonäkökulmasta ja se tuntuu siltä kuin olisin suorassa siis suorassa asennossa ohjaamossa. Vaikea uskoa, että 20 cm tekee noin suuren eron, mutta TODELLA TOIVON että syy on siinä, niin mageeta tää on kun se toimii, vaikka häviänkin kisoissa koko ajan. Sillä ei ollut mulle alunperinkään merkitystä, vaan sillä että pääsen kokemaan sen, millaista on ajaa kisoja auton sisältä katsoen ja saat kääntää päätäsi ja katsoa seuraavaa mutkaa. Saas nähdä pysyykö tämä muutos. Ainakaan en siirrä kameraa enää mihinkään. Eikä sitä mahtuisi siirtämäänkään enempää vasemmalle, ainoastaan oikealle, mutta siitä tuskin on mitään hyötyä. Kommentoin lisää jos tämä systeemi ei toimi.


No hyvä että sait toimimaan . Siinä kamerassa voi varmaan olla vähän ongelmia jos se ei kunnolla näe niitä VR lasien valoja.
"Oh crap" - Nathan Drake
  • 0
Lainasi modernipoika:
Lainasi CubaLibre: Kommentoin lisää jos tämä systeemi ei toimi.

No hyvä että sait toimimaan . Siinä kamerassa voi varmaan olla vähän ongelmia jos se ei kunnolla näe niitä VR lasien valoja.


Puolitoista tuntia nyt ajelin ohjaamonäkökulmasta ja homma tuntuu toimivan: tunnen olevani sisällä auton ohjaamossa ja ENNEN KAIKKEA SUORASSA SIELLÄ OHJAAMOSSA, enkä jalat sojottaen jonnekin luoteeseen. Voi jos tämä jatkuisi niin en tuntisi hukanneeni suurta rahasummaa. Nyt en jaksa enää tänään kokeilla lisää, mutta huomenna on päivä uus. Kuitenkin uskon, että tuo kameran siirtäminen tepsi ja saan nauttia PSVR:n tarjonnasta niin kuin SONY on luvannutkin. Mutta älkää kuvitelko ettenkö heti tule tänne ruikuttamaan jos hommat ei pelaa, kweh
Kun järkevät argumentit loppuvat, alkaa asiattomuudet
  • 0
Ja homma ei pelaa FFX:n suhteen edelleenkään. Saa olla koko ajan nollaamassa näyttöä, kun se siirtyy jatkuvasti vasemmalle itsestään. En tiedä enää mitä tehdä. Onneksi ennen sitä uudestaan kokeiltu Driveclub sentään edelleen toimi hyvin. Vaan jatkan kokeiluja edelleen...
Kun järkevät argumentit loppuvat, alkaa asiattomuudet
  • 0
Lainasi CubaLibre:
Ja homma ei pelaa FFX:n suhteen edelleenkään. Saa olla koko ajan nollaamassa näyttöä, kun se siirtyy jatkuvasti vasemmalle itsestään. En tiedä enää mitä tehdä. Onneksi ennen sitä uudestaan kokeiltu Driveclub sentään edelleen toimi hyvin. Vaan jatkan kokeiluja edelleen...


Eikös FFX ole FF10? Eikös Driveclubissa ole ihan päivitetty se VR tuki, et jos johtuu siitä että toimii Drivessa?

Kannattaa etsiä tietoa tuosta kenties viasta, ja tai mainita paikkaan mistä sen ostit.
Arrrr, liskomies tulee!
  • 0
Lainasi metal8585:
Lainasi CubaLibre:

Eikös FFX ole FF10? Eikös Driveclubissa ole ihan päivitetty se VR tuki, et jos johtuu siitä että toimii Drivessa?

Kannattaa etsiä tietoa tuosta kenties viasta, ja tai mainita paikkaan mistä sen ostit.


Olet aivan oikeassa, FFX on Final Fantasy 10, mutta siis remastered PS4:llä. Minä vähän oletin, että kun tuo eka leffa jota katsoin VR-laseilla ( uusin James Bond), pysyi koko ajan paikallaan, niin myös nämä ei-VR-yhteensopivat pelit toimisivat samoin. Ja olet oikeassa, Driveclub on todella VR-tuella, mutta se näyttääkin sitten ihan erilaiselta, koska siinä olet sisällä siinä pelissä ja voit katsella 180 astetta ympärillesi sieltä autosta, jossa istut ratin takana. Autossa sisällä voit tarkastella takana lähtöviivalla olevia autoja taustapelistä ja mutkissa saat edun kun voit kääntää päätäsi ja tarkkailla millainen mutka on tulossa. FFX on vaan kuin katsoisit VR-laseilla elokuvaa. Mutta silti se on mahtavaa pelata VR-laseilla, koska kuva on ihan silmiesi edessä suurena samalla tavalla kuin jos katsoisit elokuvaa suurelta kankaalta elokuvateatterissa ensimmäiseltä riviltä, Tai siis OLISI jos se toimisi. Toki voisin koko ajan nollata näyttöä, mutta koen sen sen verran ärsyttäväksi puuhaksi, että nitisen nyt sitten täällä siitä asiasta. Voi tietysti olla, että seuraavan kerran kun kännipäissäni taas iskee FFX himo, niin en välitäkään tuon taivaallista koko näytön nollaamispakosta vaan nollaan ja nollaan. Kyse on kuitenkin ehdottomasta suosikkipelistäni.
Se mitä toivoisin olisi, että tulisi lisää SUUUURI määrä VR-sopivia ajopelejä, jottei tarvisi tuota suttuisennäköistä Driveclubia pitkään pelata ja että niissä muissa ajopelissä olisi suttuisuudesta päästy eroon. Vasta sitten PSVR on miulle lunastanut kaikki sen hypen, jota saimme nähdä aiemmin. Tähän vaikuttaa varmasti se, että miten moni hankkii tuon ihmerulluuttimen. Jos te kaikki hankitte sen ja muutama miljoona muuta, niin pelintekijät todella kiinnostuvat laitteesta ja alkavat TOSISSAAN kehitellä sille sisältöä. Odotan siis mitä muut tekevät. Siihen asti kieltämättä nautin Driveclubista, onhan se minulle aika uusi kokemus ajaa virtuaalitodellisuudessa. Tosin siis, aina voi toivoa parempaa.
Kun järkevät argumentit loppuvat, alkaa asiattomuudet
  • 0
PSVR-testi saatu päätökseen. Lopputulema on, että VR-pelit toimivat hyvin. Ei-VR-peleissä näyttö vääntyy vasemmalle ja alas, jolloin näyttöä joutuu jatkuvasti nollaamaan eli kohdentamaan. Katsoin nyt myös toista elokuvaa. Poikkeuksena siihen jamesbondiin olin vaihtanut suurimpaan näyttöön. Lopputulos oli, että Jackie Brown -leffa väänsi myös vasemmalle ja vähän alas. Eli jouduin taas nollaamaan näytön. PSVR ei ole kelvollinen ei-VR-tuotteille. Se tuntuu toimivan hyvin nimenomaan VR-pelien kanssa. Driveclubissa vasemmallevääntöä ei esiinny, jos kamera on asennettu oikein. Harmi, sillä odotin mahdollisuutta katsoa esm. elokuvia tällä laitteella. Onhan se tietysti mahdollista, mutta vaatii koko ajan sitä näytön kalibrointia.
Kun järkevät argumentit loppuvat, alkaa asiattomuudet
  • 0
No nyt taas Final Fantasy X toimii hyvin ja näyttö ei siirry mihinkään, mutta sen sijaan Driveclubissa en saanut kuvakulmaa millään nostettua auton sisällä. Tämä onnistui vasta kun suljin sovelluksen ja nollasin näytön. On tää PSVR varsin veikeä vehje. Noh, taas toimii.
Kun järkevät argumentit loppuvat, alkaa asiattomuudet
  • 0
Lainasi CubaLibre:
No nyt taas Final Fantasy X toimii hyvin ja näyttö ei siirry mihinkään, mutta sen sijaan Driveclubissa en saanut kuvakulmaa millään nostettua auton sisällä. Tämä onnistui vasta kun suljin sovelluksen ja nollasin näytön. On tää PSVR varsin veikeä vehje. Noh, taas toimii.


Heh. Toivottavasti tulee päivitystä joka auttaisi.
"being a hero is optional"
  • 0
Tuskin tulee itse vielä tähän satsattua vielä moneen aikaan, mutta kiva kyllä kuulla miten positiivisesti esimerkiksi Jim Sterling otti laitteen vastaan ja kehui sitä mukavammaksi ja helpommaksi käyttää kuin esimerkiksi kallis Vive.

Toivottavasti saavat tälle aikaan jotain oikeita pelejä kun aika tech-demo painotteista vielä tähän mennessä tuo tarjonta ollut.
>_>
  • 0
Lainasi Viper7:
Tuskin tulee itse vielä tähän satsattua vielä moneen aikaan, mutta kiva kyllä kuulla miten positiivisesti esimerkiksi Jim Sterling otti laitteen vastaan ja kehui sitä mukavammaksi ja helpommaksi käyttää kuin esimerkiksi kallis Vive.

Toivottavasti saavat tälle aikaan jotain oikeita pelejä kun aika tech-demo painotteista vielä tähän mennessä tuo tarjonta ollut.


Minusta on alkanut tuntua, että vähän hätäilin VR:n hankinnassa, vaikka silti, onhan tuo virtuaalimaailma ollut aivan mahtava kokemus. Kunnon pelejä tosin pitäisi saada ja nimenomaan sellaisilta tekijöiltä jotka todella osaavat tehdä VR-pelejä. Driveclub on muuten ihan ok, mutta näyttää suttuiselta. Olen kuullut, että jos osaa todella tehdä hyvin VR-pelin, niin siitä saa suttuisuuden pois tai ainakaan se ei ole niin suttuinen kuin Driveclub. Jäänkin odottamaan jotain ajopeliä, jossa olisi kunnon pitkä uramoodi ja joka ei olisi niin suttuinen kuin se. Tietysti tuolle näytön liukumiselle milloin mihinkin suuntaan kesken pelaamisen, voisi tehdä myös jotakin, vaikkakin näytön nollaaminen on vain parin napinpainalluksen päässä eikä siis kovin hankalaa.
Kun järkevät argumentit loppuvat, alkaa asiattomuudet
  • 0
Lainasi CubaLibre:
Olen kuullut, että jos osaa todella tehdä hyvin VR-pelin, niin siitä saa suttuisuuden pois tai ainakaan se ei ole niin suttuinen kuin Driveclub.


Driveclub ei ainakaan alkujaan ole VR-peli joten tuo johtuu todennäköisesti siitä. Resoluutiota ja tarkkuutta varmaan tuodaan tavalla jos toisellakin alas jotta saadaan peli pyörimään tarpeeksi sulavalla ruudunpäivityksellä.

VR-peleissä pelikuva piirretään molemmille silmille erikseen ja käytössä on ainakin osassa VR-laseissa jotain 3D-lasien tapaista efektiä jolla saadaan syvyys erot paremmin esiin. Kumpikin näistä vie aika mukavasti tehoja jonka vuoksi yksityiskohdista ja tarkkuuksista välillä vr-peleissä vähän karsitaan.
>_>
  • 0
Lainasi Viper7:
Lainasi CubaLibre:

VR-peleissä pelikuva piirretään molemmille silmille erikseen ja käytössä on ainakin osassa VR-laseissa jotain 3D-lasien tapaista efektiä jolla saadaan syvyys erot paremmin esiin. Kumpikin näistä vie aika mukavasti tehoja jonka vuoksi yksityiskohdista ja tarkkuuksista välillä vr-peleissä vähän karsitaan.


En minä sitten tiedä olenko pöpi, mutta minusta tuntuu, että Driveclubissa on kolmiulotteisuusefekti. Erityisesti tämän huomaa näyttötaulukoiden ja taustan välisestä suhteesta. Toinen on tämä jossa on valittu auto korokkeella, jota voi nostaa ja pyörittää. Auto on selvästi etäämmällä kuin viereinen taulukko. Taustat näyttävät olevan etäällä niin erehdyttävästi, että todella kokee olevansa sisällä virtuaalimaailmassa. Kun vertaan tätä siihen ainoaan tavalliseen peliin jota olen VR-laseilla pelannut, eli Final Fantasy X:teen, siinä ei synny mitään vastaavaa elämystä. Kuva on vain iso ja siinä kaikki. Syvyysvaikutelma on siinä lattea verrattuna Driveclubin syvyysvaikutelmaan.

Tosiaan Driveclub ei ole alkujaan VR-peli. Se pääsi unohtumaan. Tästä syystä minulla onkin luja luottamus siihen, että jatkossa saataisiin vähän vähemmän suttuisia, varsinaisia VR-ajo-pelejä. Aika näyttää. Ja mistäs sitä tietää, vaikka joku keksisi jonkun innovaation tähän ongelmaan. Ihmisellä on aina ollut taipumus löytää ratkaisuja ongelmiin.
Kun järkevät argumentit loppuvat, alkaa asiattomuudet
  • 0
Lainasi CubaLibre:
Tosiaan Driveclub ei ole alkujaan VR-peli. Se pääsi unohtumaan. Tästä syystä minulla onkin luja luottamus siihen, että jatkossa saataisiin vähän vähemmän suttuisia, varsinaisia VR-ajo-pelejä. Aika näyttää. Ja mistäs sitä tietää, vaikka joku keksisi jonkun innovaation tähän ongelmaan. Ihmisellä on aina ollut taipumus löytää ratkaisuja ongelmiin


Mulle tuli muuten juurii mieleen että eikös GT Sport ole myös VR yhteensopiva? Siinä uskon olevan sulle hyvä peli kunhan se saadaan ensiksi julkaistua. Gran Turismoissa on ainakin parempi "ura" pelimuoto kuin Driveclubissa ja uskoisin että VR laseja osataan hyödyntää paremmin.
"Oh crap" - Nathan Drake
  • 0
Lainasi modernipoika:
Lainasi CubaLibre:

Mulle tuli muuten juurii mieleen että eikös GT Sport ole myös VR yhteensopiva? Siinä uskon olevan sulle hyvä peli kunhan se saadaan ensiksi julkaistua. Gran Turismoissa on ainakin parempi "ura" pelimuoto kuin Driveclubissa ja uskoisin että VR laseja osataan hyödyntää paremmin.


No Gran Turismohan nyt olisi täyskymppi. Olen pelannut paljon niitä. Olen vain kuullut että tämä GT Sport olisi keskittynyt enemmän verkkopuolelle, eikä siinä olisi kunnon pitkää uramoodia. Kuka tietää miten asia on? Joka tapauksessa uskon, että seuraava GT, eli GT 7 tulee olemaan paremmin orientoitunut sekä pitkään uramoodiin että VR-laseille. Tässäkin asiassa odotan vaan ja pelailen siihen asti Driveclubia. Ja kuten olen moneen kertaan jo sanonut, sekin kelpaa. Virtuaalitodellisuus on kuitenkin minulle jotain aivan uutta ja mullistavaa. Virtuaalitodellisuudessa on mahtava pelata, vaikka peli näyttääkin suttuiselta.
Kun järkevät argumentit loppuvat, alkaa asiattomuudet
  • 0
Ilmeisesti ensimmäinen peli joka tuo esiin VR:N ongelmia perus kuluttajan tietoisuuteen on julkaistu. Tosin kuulostaa sen verran pahalta että epäilen että voivat jopa poistaa tuon myynnistä korjattavaksi.

Robinson: The Journey
http://dome.fi/peli/arvostelut/robinson-the-journey-oksettavaa-virtuaalitodellisuutta

Lainasi Miikka Lehtonen:
Syy pahoinvointiin löytyy pelin kontrolleista. Robinsonia kun pelataan kuin mitä tahansa perinteistä FPS:ää. Vasen tikku liikkuu, oikealla tikulla käännellään pelihahmon vartaloa joko pehmeästi tai noin 45 asteen kulmissa.


Perinteiset ensimmäisen persoonan kontrollit mihin on totuttu PC ja konsoliräiskinnöissä ei vaan toimi VR laseilla.
>_>
  • 0
Robinson: The Journey
http://dome.fi/peli/arvostelut/robinson-the-journey-oksettavaa-virtuaalitodellisuutta

Siis vaikka en uskokaan että oksentaisin tuota peliä pelatessa (Koska en ole herkkä semmoiselle), niin 60 euroa on parin tunnin pelistä aivan liikaa. Kierrän kaukaa! Tosin suunnitelmissa minulla onkin ollut että pelaisin erityisesti ajopelejä VR-laseilla, koska uskon että juuri ajopeleihin ne soveltuvat parhaiten. Tietysti jos jatkossa tulee joku erinomainen muu peli, jota voi ohjata standardiohjaimella (koska minulla ei ole kapulaohjainta), niin luonnollisesti olen halukas kokeilemaan.
Kun järkevät argumentit loppuvat, alkaa asiattomuudet
  • 0

Sinun täytyy olla kirjautuneena kommentoidaksesi. Jos et ole vielä jäsen - liity jäseneksi nyt.!