Wii U:n keskusprosessori saattaa rajoittaa konsolille tulevien pelien monimutkaisuutta. Warriors-sarjan tuottaja Akihiro Suzuki paljasti Eurogamerille, että prosessori tarjoaa hieman vähemmän laskentatehoa kuin Playstation 3:n tai Xbox 360:n prosessorit. Tästä syystä esimerkiksi suurten armeijoiden pyörittäminen Warriors-sarjassa on muodostunut haasteelliseksi.
Sarjan on määrä tehdä Wii U -debyyttinsä jouluna, kun Warriors Orochi 3 julkaistaan alustalle.
Ongelma koskee kuitenkin enemmän pelin sujuvuutta ja mittakaavaa kuin grafiikan laatua. Suzukin mukaan Wii U:n uudempi grafiikkapiiri mahdollistaa aiempaa tarkemman grafiikan piirtämisen.
Kehittäjät yrittävät vielä löytää keinoja kiertää CPU-rajoitteita suorituskyvyn parantamiseksi, mutta nähtäväksi jää, riittääkö aika.