Maxisin Guillaume Pierre on kertonut tuoreessa blogauksessa studion pyrkimyksistä korjata Sim Cityn reititysongelmia. Tämä selitti erityisesti, miten raitiovaunut valitsevat pysäkkinsä ja miten tätä voitaisiin tulevaisuudessa parantaa.
Raitiovaunut eivät kuitenkaan ole Sim Cityn ainoa ongelma, vaan pulmia aiheuttavat lähes kaikki renkailla ja jaloilla liikkuvat kohteet. Olen itse saanut huomata, että miltei mikä tahansa kaupunki vajoaa lopulta polvilleen liikenneongelmien vallatessa alaa. Mekaniikka jättää siis huomattavasti toivomisen varaa, mikä on harmillista.
Kenties Maxis tarvitsisi hieman apua suomalaiselta Colossal Orderilta, joka on esitellyt osaamistaan joukkoliikenteen simuloimisessa Cities in Motionissa?
Esitämme loppukevennyksenä esimerkin Sim Cityn reitinhausta: