Crysis 2:n tuottaja Nathan Camarillo on paljastanut VG247:n haastattelussa, että toimintapelin konsoliversioista vastaavat kaksi kehitystiimiä käyvät omaa sisäistä "konsolisotaansa". Tiimit yrittävät jatkuvasti ylittää toistensa saavutukset.
"Meillä on kaksi erittäin voimakasta sisäistä tiimiä ohjelmoimassa Xbox 360:lle ja PS3:lle, ja he aina kilpailevat toisiaan vastaan", Camarillo sanoi. "Viikon tai kaksi PS3-versio näyttää paremmalta, sitten Xbox-koodarit tuumivat, ettei se käy päinsä, ja tekevät Xbox 360 -versiosta paremman näköisen ja paremmin toimivan."
Camarillo totesi, ettei internet suinkaan ole ainoa paikka, jossa konsoleiden paremmuudesta kinataan. "Sisäisesti pelintekijämme tekevät sitä myös."
Kilpailuhalu on onneksi osattu kääntää Crytekillä eduksi. "Emme estä heitä. Se tekee pelistä paremman kaikkien kannalta, joten sallimme sisäisen kilpailun", Camarillo perusteli.