Pelisuunnittelija Mateusz Kanik on selvitellyt Eurogamerille The Witcher 2:n kovinta Insane-vaikeustasoa, joka tuntuu ansaitsevan nimensä. Siihen nimittäin kuuluu oleellisena osana se, että jos puret nurmea, aloitat pelin sitten alusta. On syytä muistaa ettei kyseessä myöskään ole mikään yhden iltapäivän lineaarinen yskäisy, vaan laaja tarinapohjainen roolipeli.
Tämä ei ole kyseisen vaikeustason ainoa piirre, vaan siinä on pyritty ottamaan mallia FromSoftwaren pirullisen vaikeasta Demon's Souls -pelistä, jota CD Projektissa ihaillaan varauksettomasti. Hirviöitäkään ei enää voi välttää vanhaan tapaan, koska niille annetaan vaikeimmalla tasolla erityiskykyjä joilla nämä saavat Witcherin kiinni.
Haastetta siis on tulossa niille jotka tällaisesta tykkäävät. CD Projekt on luvannut että hulluttelusta on palkkionsa, ainakin saavutuksen muodossa.