Suomi
Gamereactor
uutiset
L.A. Noire

Kehittäjä puolustaa Team Bondia

Entisten työntekijöiden väitteet liioiteltuja?

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Team Bondin pääohjelmoija Dave Heironymus puolustaa studion työoloja Gamasutrassa julkaistussa blogikirjoituksessaan. Team Bondi on kesän aikana joutunut huonoon valoon entisten työntekijöiden mollattua studiota armottomista, jopa 100-tuntisista työviikoista. Heironymus epäilee, että ex-työntekijöillä on ollut jotain muutakin hampaankolossa, ja toruu asian uutisointia yksipuoliseksi.

"En voi sanoa, etteikö kukaan koskaan tehnyt 100 tuntia viikossa, mutta sellaiseen ei kannustettu", Heironymus kirjoittaa ja jatkaa, että näin raskaaseen ylityöhön olisi hänen tiimissään puututtu.

Heironymus huomauttaa, että suurin osa hänen tiimistään sai neljä ylimääräistä lomaviikkoa normaalien ylityökorvausten lisäksi paiskittuaan töitä viikonloppuisinkin L.A. Noiren viimeistelemiseksi.

"Projektin loppupuolella työskentelin (keskimäärin) noin 65 tuntia viikossa", hän toteaa. Ylityöt ovat pelialalla tavallisia juuri pelin julkaisun lähestyessä.

Heironymus ei kiistä etteikö Team Bondin työskentelytavoissa olisi parantamisen varaa - L.A. Noiren kehitys venyi jopa seitsemänvuotiseksi -, mutta hän epäilee kritisoijien motiivia:

"Jotkut ex-työntekijät, jotka jättivät yhtiön vuosia sitten, haluavat nähdä Team Bondin tuhottuna. He haluavat nähdä 35 pelinkehittäjää ilman töitä."

L.A. Noire
L.A. Noiren kehitys oli vaikeuksia täynnä, mutta peli on myynyt miljoonia.

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä