Harvey Smith Arkane Studiosilta on kertonut IGN:lle, että Dishonored on mahdollista pelata lävitse kuin yönmusta ninjapinja, luottaen pelkkään hiiviskelyyn. Tämä myös vaikuttaa pelin tapahtumiin niin hyvässä kuin pahassakin.
Smithin mukaan jokainen salamurhakohde on mahdollista hoitaa päiviltä epäsuorilla tavoilla jotka eivät sotke pelaajan käsiä. Kyseessä on kuitenkin toinen niistä ääripäistä joilla pelin voi läpäistä. Dishonored punnitsee pelaajan toimintaa ja reagoi siihen Chaos-järjestelmällä.
"Vartijan tappaminen on kaoottista, muttei kovin kaoottista. Siivoojan tappaminen on kaoottisempaa. Hälytyksen soiminen on kaoottista. Tietyn rajan jälkeen tällaisesta tulee seuraamuksia," selitti pelin toinen luova ohjaaja Raphael Colantonio.
Tämä ei kuitenkaan tarkoita että taivaasta tulee iso jalka ja linttaa päähenkilön.
"Jotkut näistä ovat ympäristovaikutuksia, kuten lisääntynyt määrä rottia. Toisilla on pelimekaanisia vaikutuksia, lisääntyneiden vartijoiden muodossa. Jotkut taas ovat juonellisia seuraamuksia, eli joku liittolainen saattaakin pettää sinut. Nämä soljuvat yhteen muodostaen erilaisia loppuja pelille," Colantonio täsmensi.