Suomi
Gamereactor
uutiset
Call of Duty: Modern Warfare 3

Forbes ruoskii Activisionia

"Epäpyhä promootiosopimus"

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Forbes on julkaissut artikkelin jossa todetaan Activisionin promootiosopimuksen Pepsin kanssa olevan suorastaan epäpyhä. Pahennusta on aiheuttanut Rank Up XP -kampanja, jossa Call of Duty: Modern Warfare 3:n pelaajat saavat tuplasti ekspaa käyttämällä Doritos ja Mountain Dew -pakkauksista löytyviä koodeja. Esimerkiksi puolen litran Mountain Dewsta saa varttitunnin ekspa-aikaa.

Paul Tassi koki asian seuraavasti:

"Miksi tämä on väärin? Koska XP on kaikkein tärkein asia näissä peleissä, ja se joka kerää sitä eniten alussa saa huomattavan edun itselleen. Ylimääräinen XP, etenkin nyt kun peli on vielä uusi, merkitsee enemmän aseita, enemmän etuja, enemmän varusteita, enemmän tappoketjuja, ja näiden kautta: yleensä enemmän voittoja. Tupla-ekspan tarjoaminen Pepsi-tuotteiden ostajille on törkeä veto sarjalta jota jo nyt syytetään rajojen koettelemisesta kuukausittaisilla Elite-maksuillaan ja ylihintaisilla karttapaketeillaan. Tämä osoittaa että Activision on valmis riistämään fanejaan kaikilla mahdollisilla tavoilla."

Tassi tiivisti mielipiteensä toteamalla, että tämä kyseinen mainoskampanja on uusi aallonpohja alalle joka haluaa aina vain sukeltaa syvemmälle. Hänellä on epäilemättä pointti siinä, että tällainen promootio aiheuttaa epätasapainoa pelin alkumetreillä, mutta kuinka suurena ongelmana sinä pidät tätä?

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä