Halo 4:n grafiikka piirretään normaalilla HD-tarkkuudella, kehittäjä 343 Industries lupaa. Sarjan aiemmissa osissa resoluutio on vaihdellut, mutta Bungiella oli vaikeuksia pyörittää Haloa HD-standardin mukaisella 720p:n tarkkuudella Xbox 360:lla.
Esimerkiksi Halo 3:n tarkkuus jäi "vain" 640p:hen. Halo: Reach pääsi jo lähelle, sillä sen tarkkuus oli 1152 x 720 pikseliä. Todellinen 720p vaatii 1280 x 720 pikseliä.
Halo 4 piirretään natiivisti 720p:llä, joten kuvan pitäisi olla tarkempi kuin aiemmissa osissa. Se ei jaa tekniikkaa aiempien osien kanssa, vaan likimain kaikki osat pelimoottorista on remontoitu perusteellisesti tai kirjoitettu kokonaan uudelleen. Reunojenpehmennys on vielä kesken mutta tulossa valmiiseen tuotteeseen.
Tiedot tulivat ilmi, kun 343 Industriesin Frank O'Connor pistäytyi NeoGAF-foorumilla vastaamassa fanien kysymyksiin.
O'Connor kommentoi myös huhuja perk-systeemistä siten, että niitä ei ainakaan perinteisessä mielessä olisi mukana. Peliin on kuitenkin odotettavissa hahmon muokkausmahdollisuuksia. 343 aikoo kertoa tästä tarkemmin myöhemmin.
Tutustuimme Halo 4:ään viime viikolla, ja ensitunnelmat voi lukea tästä.