Gamereactor



  •   Suomi

Kirjaudu sisään
Gamereactor
ennakot
2XKO

2XKO Early Access -vaikutelmia, League of Left Jabs

Riot Gamesin tag fighter on vihdoin julkaistu (tavallaan), ja olemme viettäneet muutaman tunnin katsomalla, miten se vertautuu genren parhaisiin.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Yhden silmäyksen perusteella 2XKO:sta olet luultavasti vaikuttunut, jos et varmasti kiehtoutunut. Hahmojen eloisan ulkoasun, nopeiden taistelujen ja räikeiden efektien on tarkoitus vetää katseet puoleensa, ja vaikka olen ollut kiinnostunut siitä lähtien, kun ensimmäiset hahmoja paljastavat trailerit alkoivat ilmestyä, kysymys jäi siitä, kuinka paljon taistelupeliä upean maalipinnan alla on. Kuinka monta tuntia tähän peliin haluaa uhrata? Kuinka syvälle järjestelmät menevät? Tuleeko se olemaan EVO:ssa viiden vuoden kuluttua vai jääkö se hukkaan heitetyn potentiaalin kirjoon?

Vielä on aikaista päättää näistä asioista. Siksi täällä ei anneta pisteitä tai mitään lopullisia huomautuksia. Peli on loppujen lopuksi ollut saatavilla vasta päivän, ja vaikka käytin lähes koko tiistai-iltani siihen, että testasin Blitzcrankin ja Ahrin muodostamaa pääjoukkuettani muiden pelaajien laumoja vastaan, kestää kuukausia ennen kuin voimme tehdä täydellisiä johtopäätöksiä 2XKO:sta. Joten, mitä voimme määrittää juuri nyt?

HQ

Ensinnäkin, tämä peli on nopea. Todella nopea. TikTok-sukupolven taistelupeli, jos sellaista olen nähnyt. Vaikka jokaisella kierroksella on kaksi terveyspalkkia, jotka pitää pilkkoa läpi, voit nopeasti päätyä lattialle selkä suorana, jos joudut muutaman vihollisen kombon uhriksi. Tämä nopeus sopii täydellisesti 2XKO:n räikeään visuaaliseen ja sarjakuvamaiseen tyyliin, ja vaikka sen kuudennen vaihteen vauhtiin tottuminen saattaa viedä aikaa, kun olet päässyt siihen, taistelut tuntuvat kahden yhtä tappavan vastustajan (tai neljän, jos pelaat kaksinpelinä) välisiltä kaksintaisteluilta. Kombot ovat tarkkoja ja tehokkaita, ja sinun on parasta olla valmis reagoimaan nopeasti, jos onnistut avaamaan vastustajallesi yhden kombon.

Tämä on mainos:

Peli koostuu kolmesta perusiskusta, jotka on määritetty kasvopainikkeille, erikoisiskuista liipaisimilla ja avustuspainikkeesta, joka on jäljellä oleva kasvopainike (A Xboxilla, X PS:llä). Pidä taaksepäin blokataksesi, ja kyykkyblokki estää sinua saamasta osumia matalista hyökkäyksistä. Sinulla on myös supermittari, joka voi vahvistaa erikoiskykyjäsi tai antaa sinulle pääsyn ultimate-kykyyn. Jos olet pelannut jotain Guilty Gearia tai oikeastaan mitä tahansa tappelupeliä, totut luultavasti melko nopeasti ohjaukseen. Saadaksesi todella kaiken irti 2XKO:sta sinun on kuitenkin lopetettava joukkuetoverisi huomiotta jättäminen ja otettava heidät mukaan avustamaan kombojen kanssa tai jopa auttamaan sarjan aloittamisessa. Blitzcrankin apu esimerkiksi kaukaa tuleviin vihollisiin tarttumisessa tekee ihmeitä, kun se yllättää viholliset ja avaa mahdollisuuden komboihin.

2XKO

Menemättä liian syvälle kehysten ja strategioiden yksityiskohtiin, 2XKO:n taistelu on hauskaa. Se on yksinkertaista ja räikeää, ja siitä tekee vieläkin yksinkertaisempaa Pulse Combojen käyttö, jotka ovat käytännössä napinmurskaajan unelma, sillä voit vain ketjuttaa combon, joka päättyy automaattisesti superliikkeeseen, jos painat tarpeeksi monta nappia. Ainoa todellinen valitukseni on, että voi tuntua siltä, että tarttumisilla (kaikilla muilla paitsi Blitzcrankilla) on uskomattoman lyhyt kantama mutta valtava rankaisuikkuna, mikä tarkoittaa, että vaikka seisoisit vastustajan vieressä tekemättä mitään muuta kuin blokkaamalla, et välttämättä osu heittoasi ja joudut ottamaan vastaan paluukombon. Pulssikombot voivat myös saada pelin tuntumaan enemmän show'lta kuin syvälliseltä taistelupeliltä. Sitä voi pelata ja pitää hauskaa ystävien kanssa, mutta ei peli, johon haluaa upottaa kymmeniä tunteja. Jouduin kytkemään ne pois päältä, koska tuntui yksinkertaisesti siltä, että voitoissani ja tappioissani ei ollut tarpeeksi minua.

Vastapainona nykyiselle tyytymättömyydelleni heitto- ja pulssikomboja kohtaan, on pakko nostaa combokatkot esiin kiitokseksi. Toisin kuin esimerkiksi Mortal Kombat 11:ssä, jossa voi nähdä useita taukoja yhden kierroksen aikana ja harvoin saa vauhtia, sinun on todella valittava hetki pysäyttääksesi vastustajasi lyömästä sinua 2XKO:ssa, koska palautumisaika on niin pitkä. Se saa taistelut tuntumaan vaarallisemmilta, sillä voit halutessasi pyrkiä jatkuvaan hyökkäykseen, mutta hyvin ajoitettu vastaisku voi johtaa siihen, että häviät hahmon tai erän helposti.

Tämä on mainos:
HQ

2XKO luo myös loistavan perustan sille, että tuntuu siltä, että taistelija kiinnittää huomiota pelaajan kokonaisvaltaiseen kokemukseen, ei vain itse taistelutoiminnan vauhtiin ja sujuvuuteen. Voit muokata omaa pientä chibiavatariasi, eikä otteluparin etsinnässä tuijoteta vain päävalikkoruutua, kunnes vastustaja löytyy. Voit vaeltaa oikeassa aulassa, joka on mallinnettu pelihallin tyyliin ja jossa on suuria näyttöjä, kaappeja ja muuta. Se ei ole paljoa, mutta tämä pieni mauste antaa meille ymmärtää, että Riot etsii hieman muutakin kuin uutta tapaa puristaa voittoja League of Legendsistä.

Kaiken kaikkiaan peli tuntuu silti tällä hetkellä sisällöltään hyvin pieneltä. Pelissä on vain 11 hahmoa, joista suurin osa pitää avata pelaamalla tai maksamalla. Varsinkin tag fighterissa se voi saada rosterin tuntumaan pieneltä, mutta saamme lisää aikanaan, eli minua ei haittaa, että määrä on nyt pieni. Toivoisin tulevaisuudessa hahmojen lisäämisen ohella enemmän sisältöä jatkuvan verkkotaistelun ulkopuolelle. Taistelupelit tarvitsevat muutakin kuin jatkuvia PvP-otteluita, ja vaikka taitojaan voi hioa harjoittelussa, ladder-moodi tai jonkinlainen tarinatila olisi uskomattoman tervetullut lisä 2XKO-palveluun. Riot rakastaa elokuvamateriaalin tekemistä, ja Arcane osoitti, että ihmiset haluavat tältä maailmalta enemmän tarinankerronnallisuutta. Se saa minut melkein toivomaan, että tämä peli ei olisi ilmaispeli, vaan premium-kokemus. Jos Riot aikoo ryöstää ihmisiltä 80 puntaa Arcane-skineistä lopullisessa aloituspainoksessa, he voivat yhtä hyvin lisätä jotain muuta kuin kosmetiikkaa, joka tekee rahasta sen arvoista.

HQ

2XKO-palvelussa on joitakin epäilyksiä, mutta samalla valehtelisin, jos sanoisin, etten haluaisi päästä takaisin labraan. 2XKO ja Marvel Tokon: Fighting Souls ovat horisontissa, asiat näyttävät tappelupelaajien kannalta aika hyvältä juuri nyt, jos molemmat pystyvät pysymään kunnossa. Early Accessin tie voi olla pitkä, mutta sen päätteeksi 2XKO voisi tehdä mahdottoman: tehdä hyvän League of Legends -pelin.

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä