Gamereactor



  •   Suomi

Kirjaudu sisään
Gamereactor
uutiset
Anno 117: Pax Romana
KUUMAA NYT: Gamescom 2025 -raportointi

Albionista Egyptiin, Anno 117: Mitä on odotettavissa Anno 117:ssä

Gamescomin aikana pelinjohtaja Jan Dungel kertoi uusia yksityiskohtia alueista, taistelusta ja sarjan tulevaisuudesta.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Ubisoftin pitkäaikainen kaupunkirakennussarja suuntaa antiikin aikaan Anno 117: Pax Romana, joka on sarjan seuraava suuri osa. Rooman valtakunnan huippuaikaan sijoittuvassa pelissä pelaajat ottavat kuvernöörin roolin, jonka tehtävänä on muokata ja hallita maakuntia yhdessä historian vaikutusvaltaisimmista sivilisaatioista.

Toisin kuin aiemmissa osissa, joissa keskityttiin vahvasti merikauppaan ja tutkimusmatkailuun, Anno 117 keskittyy Rooman laajojen alueiden poliittiseen, kulttuuriseen ja sosiaaliseen dynamiikkaan. Pelaajat keskittyvät poliittiseen, kulttuuriseen ja sosiaaliseen dynamiikkaan laajentaessaan Rooman valtakuntaa.

Gamescomin aikana saimme tilaisuuden keskustella Pax Romanan pelijohtajan Jan Dungelin kanssa, joka puhui pitkään hienommista yksityiskohdista ja siitä, mitä me pelaajat voimme odottaa. Hän aloitti kuvaamalla, että vuosi 177 oli itse asiassa imperiumin huippu, niin sanotusti sen kulta-aika, jolloin vallitsi suhteellinen rauha.

"Nyt on siis vuosi 117, ja se on Rooman valtakunnan huippu. Kulta-aika, jolloin valtakunta oli suurin. Silloin vallitsi suhteellinen rauha, joten se sopii täydellisesti resurssienhallintaamme ja niin edelleen. Niin, se on siis asetelma"

Dungel jatkoi kuvaamalla, kuinka tämä tietty ympäristö oli yksi Anno-fanien eniten toivomista asioista, enemmän sosiaaliseen ja juonitteluun keskittyvä peli, joka nojautui vähemmän taisteluun. Dungel mainitsi myös, että ensimmäinen alue tulee olemaan Albion, joka on inspiroitunut vanhasta Britanniasta, ja että he keskittyvät Egyptin tuomiseen mukaan julkaisun jälkeen. Hän sanoi :

"Aivan ensimmäinen alue, jonka itse asiassa esittelemme pääpelissä tai julkaisussa, on Albionin alue, joka on saanut vaikutteita Britanniasta. Se on siis hyvin pohjoinen kelttiläinen alue, jolla on erilainen väestö ja hyvin erilainen ilmasto. Mutta myös, kuten ehkä jo tiedät, sanoimme, mitä haluamme tehdä julkaisun jälkeen, ja sanoimme, että ensimmäisenä vuonna haluamme tehdä myös Egyptin".

Mitä tulee taisteluun - se tulee edelleen olemaan osa peliä. Sekä maalla että vedessä, mutta se tulee Dungelin mukaan olemaan yksi monista eri tavoista saada valtaa. Mutta se on yleensä viimeinen keino, kun kaikki muu epäonnistuu ja kansaa ei voida alistaa sopeutumisen avulla.

"On monia tapoja sopeuttaa maata ja sopeuttaa ihmisiä, mutta joskus se muuttuu konfliktiksi, sitä ei voi välttää, varsinkaan historian tässä vaiheessa. Joten meillä tulee olemaan taistelua pelissä, koska tässä Rooman asetelmassa oli hyvin selvää, että meidän on toimitettava tämä fantasia marssivista legioonista, ja niinpä meillä tulee meritaistelu laivoilla, mutta myös maataistelu sotilasyksiköillä."

Pax Romana lupaa sekoituksen klassista Anno-mekaniikkaa ja Rooman historian innoittamia tuoreita käänteitä, ja se julkaistaan myöhemmin tänä vuonna, ja voit katsoa koko haastattelun täältä alta.

HQ
Anno 117: Pax Romana

Aiheeseen liittyviä tekstejä

Anno 117: Pax RomanaScore

Anno 117: Pax Romana

ARVIO. Kirjoittaja Patrik Severin

Olemme kuljettaneet keisarin nimissä norsuja Välimeren ja Albionin välillä ja yrittäneet tehdä asukkaat onnellisiksi kauniilla saarilla Garumin, viinin ja oliiviviljelmien avulla Annon uusimmassa versiossa.



Ladataan seuraavaa sisältöä