Grand Theft Auro -sarjan yksi tunnistettavia piirteitä ovat sen radioasemat, joissa kuunnellaan niin puhetta kuin musiikkiakin ajaessa pitkin kaupunkia, ja yleensä vielä varastetulla autolla.
Colin Anderson on paljastanut PC Gamerille, että ajatus radioasemista nousi esille sen jälkeen, kun oli tehty päätös jättää Nintendo 64 -versio kokonaan pois, ja keskittyä ainoastaan PC:n ja Playstationin versioihin. Äänimaailma ei koskaan ollut se tärkein asia, mutta samalla äänisuunnittelijoille annettiin runsaasti vapautta toteuttaa itseään.
"As a department within DMA Design [we wanted] to have a calling card, a showcase of what we could do with sound and music in video games. It was out of sight, out of mind. We could do pretty much anything we wanted to over there, so a lot of experimentation happened because of that."
Ensimmäisen GTA:n musiikin teki Craig Conner, mutta jo jatko-osassa oli mukana lisensioitua musiikkia.