
Amazon sulki äskettäin asiakkaan älykodin, jättäen heidät ilman valoja, lämmitystä ja ilmastointia yli viikon ajan.
Tilanteesta kertoi YouTuber Louis Rossman, mutta pohjimmiltaan se pyöri väärin kuullun ovikellon ympärillä. Kun Amazonin jakelukuljettaja jakoi pakettia, he uskoivat, että heidän kuulemansa ovikello sisälsi rasistisen huomautuksen. He ilmoittivat ongelmasta Amazonille, joka sulki välittömästi asiakkaan älykotitoiminnot ilman väärinkäytöksiä.
Asiakas onnistui saamaan toiminnallisuutensa takaisin verkkoon, mutta tämä ei ollut välitön korjaus. Tilanne on herättänyt keskustelua älykodeista ja siitä, millaista valtaa ne antavat yrityksille, kun kodissa voi olla paljon olennaisia ominaisuuksia suljettuna väärän viestinnän vuoksi.
Omistatko älykodin?