Cookie

Gamereactor käyttää cookieseja taatakseen parhaan mahdollisen selailukokemuksen sivustollamme. Jos jatkat eteenpäin niin oletamme, että hyväksyt cookies-käytäntömme.

Suomi
Aloitussivu
artikkelit
Need for Speed: Most Wanted

Need for Speed: Most Wanted -haastattelu

Criterionin tulkinta Need for Speed: Most Wantedista on avoin, kilpailullinen ja alati yhdistetty kaahailukokemus. Nappasimme tuottaja Matt Websteriä hihasta tiedustellaksemme lisää pelin ominaisuuksista.

Katsot

Preview 10s
Next 10s
Mainosta

Mainitsitte Gamescomissa pikaisesti "cloud competesta" ja "cross-platform storysta" - isoja iskulauseita, mutta mitä ne tarkoittavat Need for Speed -faneille käytännössä?

- Cloud Compete laajentaa peliä konsolin ulkopuolelle. Se on pilvipohjainen tulospalvelu, joka pitää kirjaa Speed Pointseista ja saavutuksista yli alustarajojen. Ensin voi kilpailla kavereita vastaan konsolilla ja kartuttaa Speed Pointseja. Sen jälkeen voi vaihtaa iOS- tai Android-versioon ja ansaita lisäpisteitä. Ensimmäistä kertaa sarjassa on mahdollista kohottaa moninpelitasojaan silloinkin, kun ei ole kotisohvalla. Voin esimerkiksi nousta Most Wanted -listalla matkustaessani töihin. Kirjautumalla needforspeed.comiin on mahdollista pysyä kärryillä kavereiden suorituksista, saada tietoa tilaisuuksista ansaita lisää pisteitä ja syventyä yksityiskohtaisiin tilastoihin.

Verrattuna Hot Pursuitiin, kuinka suuri Fairhaven City on?

- Pelit suunniteltiin täysin erityyppiseen pelaamiseen. Seacrestissä kyse oli eeppisistä reiteistä, joilla pelaaja vietti suuren osan ajastaan porhaltaen yhteen suuntaan. Fairhaven on avoin maailma, jossa uutta tekemistä odottaa joka nurkan takana. Visioimme kaupungin niin, että siellä voisi ajaa ali, yli ja läpi rakennuksista. Sisällön tiheys on paljon suurempi kuin Seacrestissä tai Paradisessa.

Entä graafisesti, kuinka olette tasapainottaneet visuaaliset yksityiskohdat ja ruudunpäivitysnopeuden? 30 vai 60 fps?

- Most Wanted piirtää 30 kuvaa sekunnissa - aivan kuin Hot Pursuitkin. Olemme kuitenkin menneet entistä syvemmälle siinä, miten autot piirretään. Käytämme fysiikkapohjaista BRDF:ää, joka vastaa siitä, miten autojen metallipinta heijastaa ja saa valoa ja väriä ympäristöstään. Se on todella siistiä, ja sitä käytettiin tehokkaasti hyväksi Ironmanissä!

Saavatko teho-PC:n omistajat mitään ylimääräistä?

- Tietenkin. PC on ainoa alusta, jolla Most Wantedia on mahdollista pelata 1080p:n tarkkuudella ja 60 kuvan päivitysnopeudella.

Moninpeli on luonnollisesti valtavan tärkeä osa peliä, mutta entäpä yksinpelaajat? Voivatko he odottaa viekkaampia liikkeitä ja pysäytystaktiikoita poliiseilta, ja tekoälyltä ylipäätään?

- Puskemme rajoja sen suhteen, mitä ihmiset odottavat ajopeleiltä, heittämällä jahkailut ikkunasta. Heti kättelyssä koko maailma on avoin ja jokainen auto on avattuna; jos löydät sen, voit ajaa sillä. Jokaiseen autoon liittyy pelattavaa, jota suorittamalla pelaaja etenee pelissä. Mukana on kymmenen Most Wanted -vastustajaa ohitettavaksi. Nämä toimivat etenemisen ankkuripisteinä, mutta kuinka pelaajat nämä suorittavat, on täysin heistä itsestään kiinni. Ensimmäistä kertaa voimmekin sanoa, että minun ensimmäinen tuntini pelin parissa on takuulla aivan erilainen kuin sinulla.

Autolog 2 tekee kokemuksesta vielä mahtavamman integroimalla ystävien suoritukset aiempaa tiukemmin itse pelimaailmaan. Hyödynnämme tätä kilpailun lisäämiseksi laajemmalla tekemisen skaalalla kuin koskaan ennen. Se toimii myös mainiona tapana tutustuttaa pelaaja avoimen maailman tarjoamiin kilpailumahdollisuuksiin.

Julkaistaanko pelistä demoa ennen sen kauppoihin tuloa?

- Emme puhu demoista tässä vaiheessa.

Lue myös pelin ennakko!

Need for Speed: Most Wanted
Need for Speed: Most Wanted
Need for Speed: Most Wanted
Need for Speed: Most Wanted
Need for Speed: Most Wanted

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä