Suomi
Gamereactor
artikkelit
Hearthstone: Heroes of Warcraft

Hearthstone: The League of Explorers - Uldaman (2. siipi)

Seikkailijamme suuntaavat tällä kertaa Uldamanin kaivantoon Brann Bronzebeardin johdolla.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

The League of Explorersin toisessa siivessä pelaajat törmäävät ensimmäisenä troggien heimopäällikköön Scarvashiin, joka nostaa vuorotellen pelaajan loitsujen ja käskyläisten manantarvetta vuoron ajaksi. Ensimmäinen vuoro onkin yleensä turha, sillä jokainen käskyläinen maksaa kaksi manaa enemmän, ja tyhjään pöytään loitsiminen on yleensä turhaa. Toisella vuorolla puolestaan loitsut maksavat kaksi ekstra manaa, mutta käskyläisten hinta palaa entiselleen. Tällä järjestelmällä on hyvä luoda itselleen pakka, jossa ei yhden manan käskyläisiä ole lainkaan.

Scarvash ei kuitenkaan valtikan osaa omistanut, joten pelaajat matkaavat suoraan Uldamanin sydämeen. Matka on kuitenkin pitkä ja kivinen, joten Brann johdattaa pelaajan kaivoskärryille, joiden avulla tulisi paeta troggeilta. Kaivoskärrymatka onkin ensimmäinen kerta, kun pelaajan ei tarvitse seikkailussa luoda omaa pakkaansa, vaan pelaajalle on luotu valmiiksi yhden manan kortteja täynnä oleva pakka. Kaikilla tehtävän vihollisilla on kuusi kestopistettä, ja suurin osa pelaajan repertuaarista, hero power mukaan lukien, tekee kolme vahinkoa. Kuten edellisen viikon temppelipako, tämäkin on 10 vuoron selviytymiskamppailu, joskin tällä kertaa kokonaisuus on paljon satunnaisempi. Tietyt kortit kuten kolme aluevahinkoa tekevä Boom!, ratkaisevat koko pelin. Ja jos flaksi ei käy, on tappio taattu.

Viimeisenä muttei vähäisimpänä vastaan asettuu valtikan vartija Archaedas. Tämä kivenveistäjätitaani luo molemmille puolille pöytää patsaita, joilla ei ole hyökkäysvoimaa ennestään. Näitä Archaedas sitten tehostaa antamalla Taunttia tai hyökkäysvoimaa. Lisäksi häneltä löytyy loitsu, joka tuhoaa kaikki kivet ja tekee vahinkoa kivien lukumäärän perusteella. Pakkaan siis kannattaa lisätä omia tehostusmenetelmiä, joiden avulla voit käyttää kiviä omaksi eduksesi.

Hearthstone: Heroes of WarcraftHearthstone: Heroes of WarcraftHearthstone: Heroes of Warcraft
Tämä on mainos:

Tunnel Trogg: Overload mekaniikkana on aina nähty suurena takapakkina. Overload-kortit yleensä ovat tehoonsa nähden halpoja, mutta seuraava vuoro onkin yleensä karsea. Shamaanien kohdalla on valitettu, että heillä ei ole muiden luokkien tavoin tarpeeksi erilaisia keinoja hyödyntää omaa haittapuoltaan. Tunnel Trogg luo oman vastineensa Magen Mana Wyrmille. Mana Wyrmistä poiketen Tunnel Trogg kuitenkin voi hyödyntää käskyläisiä ja aseita, kuten Totem Golemia tai Doomhammeria. Andrey "Reynad" Yanyuk onkin usein todennut, että Shamaanit voivat tarvita vain yhden hyvän kortin, mikä puskee heidät metaan, ja hänen aggressiivinen Shamaanipakkansa onkin dominoinut ladderia viimeiset pari päivää. Uskon itsekin kortin vahvuuteen, ja Overloadin ympäri pelaaminen tekeekin myös pakasta tarpeeksi haastavan.

Ethereal Conjurer: Viiden manan 6/3 on itsessään sillä tasolla, että lähes mikä tahansa kärpästä isompi tappaisi sen hetkessä. Magen loitsuvalikoima on kuitenkin varsin vahva, joka tekee kortista monien silmissä Spellslingerin päivityksen. Pikainen silmäys Magen loitsuvalikoimaan kertoo, että 29 valittavissa olevasta loitsusta kahdeksan on secrettejä. Viisi loitsua antavat suoraa naamavahinkoa ja kolme muuta loitsua lämäävät tilannekohtaista naamavahinkoa. Lisäksi mukana on myös neljä aluevahinkokorttia, neljä käskyläisiä vahingoittavaa tai tappavaa korttia, viisi jäädyttävää korttia ja kaiken kruunaava Unstable Portal. Mahdollisuudet ovat rajattomat, ja Discover antaa myös mahdollisuuden hallita tilannetta. Tempo-/Casino-Mage suosittelee.

Tomb Spider: Neljän manan 3/3 osuu samalle tasolle piirteidensä kanssa Gnomish Inventorin kanssa, mutta onko ylimääräisen Beast-kortin luominen hyödyllistä? Beasteillä on yleensä manaansa nähden heikommat piirteet tai jotain puuttuvia ominaisuuksia (vertaa Bloodfen Raptor ja Knife Juggler, esimerkiksi). Mielestäni tämä Webspinnerin isoveli voi kuitenkin olla todella vaikuttava kortti tietyillä luokilla. Discoverin nelinkertainen luokkakorttibonus voi mahdollistaa sen, että kortti nostaa juuri tietyt haluamasi kortit tietyillä luokilla. Esimerkiksi Warriorin ainoa Beast on Fierce Monkey, jolloin kyseisen kortin saaminen voi olla todella todennäköistä. Monet Druidin Beasteistä tulevat muodonmuutoksen kautta, jolloin Druidille jää neljä omaa Beastiä: Savage Combatant, Malorne, Jungle Moonkin ja Mounted Raptor. Loppujen lopuksi Tomb Spider vaatii aika pitkälti pakan ympärilleen, mikä voi sopia Beast-Druidille. Muiden kohdalla hyödyt rajoittuvat areenaan.

Hearthstone: Heroes of WarcraftHearthstone: Heroes of Warcraft
Tämä on mainos:

Unearthed Raptor: Luurankodino oli erittäin buginen julkaisuhetkellään, sillä Roguen Shadowstep saattoi helpostikin kaataa koko pelin Unearthed Raptorin kohdalla. Korjauksen jälkeen sitä on näkynyt lähes joka Roguessa. Deathrattlen tuplaaminen voi luoda erittäin suuren tempoedun, sillä kolmen manan 3/4 on itsessään jo varsin voimakas. Deathrattleista suosituin on tällä hetkellä Nerubian Egg, jonka 4/4 käskyläisen luominen tekee Unearthed Raptorista kolmen manan Piloted Shredderin, joka synnyttää aina Millhouse Manastormin. Brann Bronzebeardin avulla deathrattle-kopioinnit tuplaantuvat, jolloin combojen mahdollisuudet ovat rajattomat. Roguen mahdollisuudet laajenivat suunnattomasti tämän kortin myötä.

Fierce Monkey: Kolmen manan 3/4 taunt ei juuri selittelyjä kaipaa. Yhden terveyspisteen verran Ironfur Grizzlyä parempi on hyvä Taunt-Warriorissa, ja äärimmäisen hyvä areenassa, missä Warriorin luokkakortit ovat olleet karmeita tähän mennessä.

Hearthstone: Heroes of WarcraftHearthstone: Heroes of Warcraft

Reliquary Seeker: Monet pelaajat haukkuivat tämän kortin maahan, sillä "kukaan ei saa kuutta käskyläistä pöydälle". Itse uskoin sen voimaan, sillä esimerkiksi Imp-losion auttaa Warlockia luomaan pöydän täyteen pikku pirulaisia. Reynad myös todisti kaikki väitteet vääriksi omalla Zoo-Warlockillaan, jossa esiintyi Reliquary Seekereiden lisäksi Gormok the Impaler ja Sea Giantit. Tämä yhden manan 1/1 ei kuitenkaan ole ensimmäisellä vuorolla mikään mieluisa kortti, mutta kasvaessaan 5/5 käskyläiseksi yhdellä manalla se ei ole mikään vitsi.

Brann Bronzebeard: Pronssipartain klaanin kuopus ei kitsaile vaikutuksellaan. Jos korttia haluaa verrata Naxxramasin Baron Rivendareen, niin Brann on paljon edempänä eduissaan: kolmen manan 2/4 ei ole huono kortti itsenään. Lisäksi kortin vaikutuksen voi hyödyntää paljon helpommin, sillä deathrattle-korttien vaikutukset voi käytännössä kopioida vain, jos käskyläinen selviää vuoron ajan ja saat sen tapettua seuraavalla vuorolla. Brannin avulla voit pelata esimerkiksi Antique Healbotin samalla vuorolla, niin saat kahdeksalla manalla 16 terveyspisteen parannuksen. Coldlight Oracle nostattaa 4 korttia molemmilla, ja Fire Elemental tekee yhdeksällä manalla kuusi vahinkoa yhteen viholliseen. Kohdistettavia battlecryita ei voi kohdistaa uudelleen, joten esimerkiksi Big Game Hunterilla ei voi tuhota kahta käskyläistä. Discover-korttien kohdalla saat kaksi erilaista kolmen kortin sarjaa, ja molempien kohdalla saat valita haluamasi kortin. Erittäin hyvä kortti pakkoihin, jotka voivat hyödyntävät sen vaikutuksen. Pääasiassa sitä on käytetty Mill-Roguessa tämän viikon ajan.

Hearthstone: Heroes of WarcraftHearthstone: Heroes of WarcraftHearthstone: Heroes of Warcraft

Excavated Evil: Viiden manan Hellfire Priestille. Kuulostaa huonolta. Vihollinen saa saman kortin pakkaansa. Kuulostaa huonommalta. Silti idea kiehtoo. Koska Excavated Evil ei kuitenkaan tee vahinkoa sankareihin, kortti ei toimi aggressiivisena, vaan enemmän puolustavana korttina. Koska kortti menee vihollisen pakkaan, hän ei voi sitä välittömästi pelata, ja sen nostaminen estää häntä nostamasta jotain "hyödyllistä" korttia. Jos hän sitten pelaa Excavated Evilin, saat sen taas itsellesi. Yksi kappale tätä korttia voi hyvinkin nousta useampaan kopioon, ja vihollisesi saattaakin miettiä, kehtaako pelata koko korttia. Rankedissa voi olla hankala kuvitella tilannetta, missä haluaisit korvata Holy Novan tällä, mutta areenassa se on oiva aluevahinkotyökalu.

Mounted Raptor: Piloted Shredderin pikkuveljenä tämä kolmen manan 3/2 saattaa vaikuttaa hyvinkin pelottavalta. Totuus kuitenkin on se, että iso osa Mounted Raptorin käskyläisistä ei tuota uhkaa. Se on kuitenkin pätevä kolmen manan kortti Druidille, joka haluaa pöydälle hankalasti tapettavia käskyläisiä, jotta Savage Roar olisi mahdollisimman tehokas. Ei mitenkään erityisen mullistava, sillä ainoa 1 manan kortti, joka voisi tehdä erittäin suuren vaikutuksen peliin, on Dust Devil, ja silläkin on vain 1 terveyspiste. Varsin tasapainoinen 3 manan kortti, joka jää kuitenkin isoveljensä varjoon.

Keeper of Uldaman: Tässä on jotain, mitä Paladinit ovat kaivanneet. Paladinien suurin ongelma on aina ollut isoterveyksiset käskyläiset, sillä ainoa keino, jolla he pääsevät niistä eroon, on Equality, joka taas pilaa oman pöydän. Keeper of Uldamanin 3/4 piirteet neljällä manalla ei ole parhaimmat, mutta huonoimmassa tapauksessa se vastaa yhden Silver Hand Recruitin Quartermasteria. Parhaimmassa tapauksessa vihollisen 4/12 Ysera muuttuukin 3/3 Yseraksi, joka kuolee heppoisesti. Tämä Aldor Peacekeeperin isoveli kyllä tekee tehtävänsä hyvin, tarjoten Paladinille sekä hyökkäävää että puolustautuvaa voimaa.

Hearthstone: Heroes of Warcraft
HQ
HQ
HQ

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä