Gamereactor Close White
Kirjaudu sisään






Unohditko salasanan?
Et ole jäsen, Haluan rekisteröityä

Kirjaudu käyttäen Facebook-tiliä
Gamereactor Suomi
artikkelit
Hearthstone: Heroes of Warcraft

Hearthstone: The League of Explorers - The Ruined City (3. siipi)

Valtikan viimeistä osaa etsitään Stranglethornin rauniokaupungista Sir Finley Mrrggltonin kanssa.

Facebook
TwitterReddit

Kiitospäivän taukoviikon jälkeen on hyvä palata seikkailemaan. Kolmas siipi alkaa Sir Finleyn pelastamisoperaatiolla, sillä herrasmurlokkimme on aikeissa päätyä kalakeitoksi. Lord Slitherspearin kamppailu onkin kaksiosainen: taistelun alussa Sir Finley on keittopadassa ja hänen ympärillään on lauma nälkäisia nagoja. Hänet pitää tietenkin pelastaa pinteestä. Kun hänet on pelastettu sopasta, Slitherspear on hyvin, hyvin vihainen, ja alkaa hyökkäämään täyttä häkää päälle. Lisäksi pelaaja saa Finleyn käteensä, jonka avulla pääsee näkemään hänen vaikutuksensa.

Finley kohtaa valtikkaa etsiessään jättiläismäisen sukulaisensa Giantfinin. Tämä murlokeilla pöydän täyttävä pomo muistuttaakin lähinnä entisaikoja, kun murlokkipakat olivat äärimmäisessä suosiossa. Lisäksi Giantfin saa joka vuoronsa alussa hero poweristaan Divine Favor -vaikutuksen, jolla se nostaa kortteja, kunnes sillä on yhtä monta korttia kuin pelaajalla. Giantfiniä vastaan pitää siis varautua omalla aggressiivisella pakalla, jotta Giantfin ei voi nostaa niin montaa korttia.

Valtikan viimeistä osaa vartioi Lady Naz'jar, jonka hero power -kyky muuttaa hänen vuoronsa lopuksi kaikki pöydällä olevat käskyläiset yhtä manaa suuremmiksi. Tämän vuoksi monta käskyläistä kerralla luovat kortit ja ylipäätänsä halvat käskyläiset sopivat tähän kamppailuun mainiosti, joten Giantfiniä vastaan käytetty pakka toimii hyvin tässäkin.

Rauniokaupunki aiheutti pienen pettymyksen. Murlokkiteemainen siipi pakotti pääasiassa aggressiivisiin pakkoihin, eikä tällä viikolla kohdattukaan mitään Temple Escapen tai Mine Cart Rushin tapaista. Lady Naz'jarin hero power oli ainoa viihdyttävä asia koko siivessä. Onneksi siiven kortit kuitenkin pelastavat tilannetta.

Hearthstone: Heroes of WarcraftHearthstone: Heroes of WarcraftHearthstone: Heroes of Warcraft

Huge Toad: Tämä 2 manan 3/2 peto on esimerkki Blizzardin power creepistä, sillä se on yksinkertaisesti parempi versio Bloodfen Raptorista. Bloodfen Raptoria ei kyllä koskaan tavan peleissä pelattu, mutta silti paremman version julkaiseminen muistuttaa siitä, miten vähän basic-korteista välitetään. Kehittäjä Ben Brode julkaisi videon, jossa hän selitti basic-korttien ideaa, ja hän sanoi, että pelaaja kokee itsensä onnellisemmaksi, kun hänen pakkansa paranee uusilla korteilla. Täytyykö pakan paraneminen tehdä kuitenkin niin ilmiselväksi, että korttien paremmuus pitää näkyä suoraan?

Gorillabot A-3: Neljällä manalla tämä Mech-kortti kamppailee suoraan Piloted Shredderin kanssa. Sen ominaispiirteet eivät pärjää Piloted Shredderille, ja sen vaikutus sopii ainoastaa Mech-pakkoihin. Discover-ominaisuus tuo kuitenkin tälle kortille paljon valinnanvaraa, sillä Mecheillä on tehoa joka käyttöön. Äärimmäistapauksessa voit saada Mimiron's Headin, mitä ei välttämättä tavallisesti halua lisätä Mech-pakkaan, mutta jonka voi tietyissä tilanteissa ottaa mielellään. Hauska kortti, mutta tapauskohtainen.

Anyfin Can Happen: Tämä 10 manan loitsu aiheutti hulvattomimmat ensireaktiot Hearthstone-yhteisöltä, sillä Murloc-paladin ei koskaan ollut tehokas. Pian kuitenkin luotiin teorioita sarjalle, jonka avulla voisi tehdä tyhjältä pöydältä 30 vahinkoa. Pelaamalla kaksi Grimscale Oraclea, kaksi Bluegill Warrioria ja kaksi Murloc Warleaderiä, ja kruunaamalla kaiken Old Murk-Eyellä, Anyfin Can Happen luo juuri nämä seitsemän murlokkia, joiden yhteisvahingoksi tulee täsmälleen 30. Tämä kortti toimii kuitenkin myös hyvin Murloc Knightin kanssa, jolloin yhden vuoron tappo korvataan yleisesti paremmalla pakalla. Lopputuloksena on äärimmäisen hauska kortti, joskin murlokkien komboa vastaan voi olla vaikea varautua.

Hearthstone: Heroes of WarcraftHearthstone: Heroes of WarcraftHearthstone: Heroes of Warcraft

Murloc Tinyfin: Ilmainen 1/1 Murloc muistuttaa Wispiä, mutta toisin kuin Wisp, tämä voi jopa toimia Murloc-pakoissa. Kortista on paha sanoa sen enempää, sillä Wisp itsessään ei ole ollut mikään hämmästyttävä osa elämäämme.

Pit Snake: Rogue sai nyt käsiinsä Mustan Pekan, sillä Pit Snake ei yksinkertaisesti sovi Roguen korttivalikoimaan. Yhden manan korteissa Roguelle on jo tarjolla esimerkiksi Buccaneer, eikä alussa Pit Snaken tappomahdollisuudelle ole oikein tarvetta. Loppupeleissä Patient Assassin hoitaa homman turvallisemmin, sillä se ei edes kuole Hero Powereihin. Ei jatkoon.

Naga Sea Witch: Tämä on allekirjoittaneen yksi lempikorteista. The Grand Tournamentin Avianasta selkeästi mallia ottanut naga ei omaa aivan yhtä suurta vaikutusta, mutta kortin hinta kuitenkin mahdollistaa paljon enemmän. Jos Naga Sea Witchin pelaa viidennellä vuorolla, mahdollistaa se eloonjäädessään seuraavalla vuorolla minkä tahansa kortin pelaamisen: kuudennella vuorolla pelatulla yhdeksän manan käskyläisellä voi olla tuhoisat vaikutukset. Avianasta poiketen tämä vaikuttaa myös loitsuihin, joten erittäin kalliilla loitsuilla varustetu luokat voivat ottaa niistä kaiken ilon irti. Priestiä pelatessani pääsin nauttimaan tilanteesta, jossa vihollisen vuorolla 10 pelattu Loatheb ottikin niskaansa Naga Sea Witchin ja Mind Controlin. Mikä tahansa on mahdollista tämän kortin kanssa.

Hearthstone: Heroes of WarcraftHearthstone: Heroes of Warcraft

Sir Finley Mrrgglton: Oletko koskaan halunnut luoda aggressiivisen Warriorin tai kontrolli-Hunterin? Nyt se on mahdollista. Sir Finley takaa sen, että hahmosi hero power toimii paremmin pakkasi arkkityypin kanssa, jolloin hahmoluokat eivät ole enää aggron tai kontrollin orjia. Shamaanit ovatkin nousseet suosioon, sillä toteemien luominen miellettiin hyvin usein kaikista huonoimmaksi hero poweriksi. Lisäksi kortti toimii hyvin Murloc-pakoissa, sillä useimmista Murloceista poiketen sillä on äärimmäisen hyvä terveystaso hintaansa nähden.

Jungle Moonkin: Loitsuvahinko on jotain, mistä Druid on yleisesti hyötynyt: alhaista vahinkoa tekevät loitsut saavat suuremman prosentuaalisen kasvun kuin suurta vahinkoa tekevät loitsut. Swipen yhden vahingon aluevahinko ja Wrathin yhden vahingon kortinnosto kolminkertaistavat tehonsa Jungle Moonkinin avulla. Mutta symmetrisillä vaikutuksilla on aina haittapuolensa: vihollisetkin voivat hyötyä siitä. Riippuen vihollisesta, sillä voi olla erittäin huono lopputulos. Tämän päivän metassa esimerkiksi Freeze Mage on äärimmäisen vaarallinen vastus loitsuvahingon avulla, kun taas tyypillinen pikkupiruja pöytään paiskova Warlock ei kuumeisesti moista kaipaa. Tämän kortin pelaaminen saattaisikin jäädä usein viimeisen vahingon säästelyyn, jos Druidilla ei vain sattuisi olemaan tyypillistä Force of Nature/Savage Roar -comboa. Tälle kortille ei vain ole paikkaa.

Hearthstone: Heroes of WarcraftHearthstone: Heroes of WarcraftHearthstone: Heroes of Warcraft

Dart Trap: Hunter sai taas uuden salaisuuden sekamelskaansa. Viisi vahinkoa kahdella manalla voi olla hyvinkin tehokas vastaus vihollisen käskyläiseen (tai sankariin), eikä hero powerilta usein vältytä. Yksikään aikaisempi salaisuus ei ole suoraan hero powerista aktivoitunut, joten Dart Trap voi hyvinkin saada vihollisen kiinni housut kintuissa, kun tottumaton pelaaja ei osaa moista odottaa. Hero Powerin käyttämistä voi myös olla hankala vältellä, jos esimerkiksi Mage haluaisi tappaa näitä yhden terveyden omaavia käskyläisiä. Hauska kortti, mutta vielä ei voida sanoa, nähdäänkö sitä kovin usein tulevaisuudessa. Hunterin salaisuuksia pelataan lähinnä Mad Scientistin kanssa, jolloin salaisuuksia ei haluta liikaa.

Everyfin is Awesome: Lego-leffan laulusta nimensä parodioiva Everyfin is Awesome antaa Shamaanille lisää Murloc-tehoa Bloodlustin rinnalle. Onnekkaimmat pelaajat ovatkin jo onnistuneet saavuttamaan tämän kortin avulla neljännen vuoron voittoja, kun seitsemällä pöydässä olevalla murlokilla kortin saa pelattua ilmaiseksi. Täytyy ottaa huomioon, että kortti vaikuttaa kaikkiin käskyläisiin, ei pelkästään murlokkeihin. Ilman murlokkeja tätä korttia ei kuitenkaan kannata pelata, sillä sen hinta/laatu-suhde on siinä tilanteessa äärimmäisen heikko.

Entomb: Priestin työkalupakki sai juuri yhden uuden keinon varastaa vihollisen kortit itselleen. Mind Controliin verrattaessa kortti on neljä manaa halvempi, mutta haittavaikutus onkin siinä, että korttia ei saa välittömästi pelattua. Sinällään kortti onkin varsin heikko, ja monien mielestä liian hidas. Se tosin voi yllättää viholliset täysin, sillä esimerkiksi kahdeksannella vuorolla pelattuun Tirion Fordringiin löytyykin yhtäkkiä vastaus. Kortin sekoittaminen pakkaan tarkoittaa myös sitä, että kontrollivastuksia vastaan kortit loppuvat hitaammin, ja pakkaan sekoitettu kortti voi myös hyödyntää kaikki mahdolliset Battlecry-vaikutukset. Dawid "Zetalot" Skalski nousikin Entomb-Priestillään ranking-listojen kärkisijoille, ja mainitsikin Entombista, että sen avulla omasta pakasta voi karsia suuria uhkia pois, kun pelaakin vihollisen uhkia. Itse olen kortista tykännyt paljonkin, sillä varas-Priest on aina ollut lähellä sydäntäni.