Cookie

Gamereactor käyttää cookieseja taatakseen parhaan mahdollisen selailukokemuksen sivustollamme. Jos jatkat eteenpäin niin oletamme, että hyväksyt cookies-käytäntömme.

Suomi
Aloitussivu
artikkelit
Star Wars Battlefront II

Star Wars Battlefront II

EA houkuttelee pimeälle puolelle yksinpelin kera

Kaipasin paljon asioita Star Wars Battlefrontiin. Ja ongelmiakin riitti runsain mitoin. En silti ole koskaan tykännyt viallisesta pelistä yhtä paljon kuin Battlefrontista. Vuosien varrella olen pelannut lukemattomia otteluita paperinohuesta sisällöstä huolimatta. Kantavana voimana on ollut tunnelma, upea grafiikka ja nopeatempoinen pelattavuus. Turhauttavaa on ollut pelimuotojen toimivuus, toivottomat ajoneuvot ja tasapainottamista vaille jääneet sankarihahmot. Ja silti jaksoin tykätä Battlefrontista.

Pääsiäisen aikaan EA julkisti jatko-osan, ja he ovat selvästikin tietoisia alkuperäisen ongelmista. EA uskoo myös voivansa tehdä pelin, jossa kaikki aiemmat ongelmat on korjattu ja kohdilleen hiottu. Star Wars Battlefront II onkin yksi EA:n suurimpia satsauksia koskaan.

Electronic Arts on jakanut jatko-osan tuotannon peräti kolmelle eri studiolle. DICE hallinnoi kaikkea moninpeliin liittyvää ja Burnoutista muistettava Criterion hoitaa ajoneuvot ja avaruustaistot. Hiljan aloittanut Jade Raymondin luotsaama Motive Studios tuottaa yksinpelin.

Yksinpelin puuttuminen oli eräs suurimmista valituksen aiheista alkuperäisessä Battlefrontissa. Syynä tähän oli mitä ilmeisimmin kehitysajan puute. Hyvät merkit ovat ainakin ilmassa, kun kerran tarinaa työstävät Unchartedista muistettava Amy Hennig ja Assassin's Creediä luomassa ollut Raymond.

EA on saanut Disneyltä luvan laajentaa Star Warsin maailmaa kokonaan uudelle planeetalle. Tulossa on myös uuden tyyppinen Storm Trooper ja kiinnostavan näköinen uusi tykki. Pelaaja omaksuu Ide-nimisen sotilaan roolin, joka on imperiumin keihäänkärki sotatoimissa kapinallisia vastaan. Tarinaa lähestytään siis vihollisen näkökulmasta. Motive Studiosin Mark Thompsonin mukaan kyse on tietoisesta vastavedosta. Elokuvissa konfliktia on aina totuttu katsomaan kapinallisten näkövinkkelistä.

Nähdyssä trailerissa Iden taistelee erikoisjoukkoineen kapinallisia ja ewokeja vastaan Endorin kasvustossa. Äkkiä kamera siirtyy Death Stariin, joka räjähtää. Elokuvan katselleet tietävät, että Luke, Leia ja Han jatkoivat eloaan juhlimalla imperiumista saatua voittoa. EA haluaa kuitenkin esittää nuo ratkaisevat hetket kokonaan uusin silmin. Odotan innolla, mitä on tulossa.

Star Wars Battlefront IIStar Wars Battlefront IIStar Wars Battlefront IIStar Wars Battlefront II

Thompsonin mukaan Idenin kotiplaneetta on eräänlainen imperiumin utopia. Tiimi on tehnyt lujasti töitä luodakseen paikalle omanlaisensa identiteetin varsinkin ulkoisesti. Planeetta tuo mieleen Killzone-pelien Vetan. Metallinharmaat korkeat rakennukset ovat vahva kontrasti valkeille lattioille, puille ja kukille. Kokonaisuus tuntuu Star Warsilta, ja samaan aikaan ei kuitenkaan. Lupauksien mukaan Battlefront II:n pitäisi tarjota mahtavin seikkailu galaksin tällä puolen (kuinkas muuten).

Idenin sotareissu keskittyy sabotaasiin, taisteluun ja soluttautumiseen. Motiven mukaan erikoissotilaat ovat poikkeuksellisen uskollisia ja motivoituneita taistelemaan. Tämä pitäisi tulla selvästi esille yksinpelin aikana. Iden kuuluu Inferno Squadiin, joka saa tehtävänsä suoraan keisarilta itseltään. Yksinpelin edetessä taistoa nähdään niin kapinallisten kuin imperiuminkin puolella. Luke Skywalkerinakin pääsee pelaamaan, joskaan tämän enempää ei haluttu vielä kertoa. Ilmeisesti tätä tiedonmurua ei ollut tarkoitus paljastaa.

DICEn Bers Diemerin mukaan moninpelin keskiössä ovat sankarit, ja heitä on paljon: ainakin Yoda, Han, Maul, Rey, Kylo, Darth ja Luke. Järjestelmän toimivuutta on kehitetty. Nyt on mahdollista avata käyttöön uusia kykyjä ja päivittää vanhoja tehdäkseen sankarista aiempaa persoonallisemman tuntuinen. Sama pätee myös perussotilaisiin kaikissa hahmoluokissa. Tulossa on siis kaikkea enemmän kuin aiemmin.

Criterionin työstämistä ajoneuvoista ja avaruustaistoista tiedetään vain se, että studio on ollut kovasti niiden kimpussa. Tämä osuus oli alkuperäisen pelin selvästi huonoin osuus, ja ottaen huomioon Criterionin kokemuksen ajopeleissä näyttää tulevaisuus tämänkin suhteen valoisalta.

Thompsonin mukaan Battlefront II:ssa on kyse neljästä F:stä: Force, friends, faith ja family eli Voimasta, ystävistä, uskosta ja perheestä. Peli julkaistaan 17. marraskuuta vuonna 2017.

Star Wars Battlefront IIStar Wars Battlefront IIStar Wars Battlefront II

Katsot

Preview 10s
Next 10s
Mainosta

Katsot

Preview 10s
Next 10s
Mainosta

Katsot

Preview 10s
Next 10s
Mainosta

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä