Cookie

Gamereactor käyttää cookieseja taatakseen parhaan mahdollisen selailukokemuksen sivustollamme. Jos jatkat eteenpäin niin oletamme, että hyväksyt cookies-käytäntömme.

Suomi
Gamereactor Suomi
artikkelit

Slush 2018, Helsingin Messukeskus 4.-5.12.

Pelit ovat löytäneet tiensä takaisin Slushin sydämeen.

Megailmiöksi kasvanut startup- ja sijoitustapahtuma Slush järjestettiin tänä vuonna itsenäisyyspäivän alla. Viime vuoden tavoin kaikki 20 000 lippua myytiin loppuun. Tänä vuonna entistä suurempi osa kävijöistä oli sijoittajia, joita rahoitusta kuumeisesti etsivät yritykset varmasti arvostivat. Tapahtuman tavoitteena on kautta aikain ollut yhdistää startup-yrittäjät sekä sijoittajat toisiinsa unohtamatta muita yhteistyökumppanihankkeita ja median tuomaa näkyvyyttä.

Gamereactor oli paikalla tutustumassa pöhinään kuolevaisen pelaajan näkövinkkelistä, joten mitä tänä vuonna jäi käteen?

Kyseessä oli jo neljäs peräkkäinen Slushini, joten en voinut olla huomaamatta muutoksia käytännön järjestelyihin. En tahdo uskoa, että kyse oli pelkästä sattumasta, sillä tapahtumalla oli tänä vuonna uusi toimitusjohtaja Andreas Saari. Aloitetaan shokeeraavimmasta muutoksesta - kahvista oli tullut maksullista. Yleisöstä kuuluva massiivinen, kauhun ja epäuskonsekainen kohahdus suiden loksahtaessa auki on tärykalvoja riipivä. Tilanteen vakavuutta tuskin voi korostaa enempää kuin omalla kappaleellaan.

Toisaalta omakustanteinen ruokailu oli hoidettu selkeästi aikaisempia vuosia paremmin, kun ruoka-alueelle oli oma suuri tilansa sekä reilusti istuma- ja pöytätilaa. Ratkaisulla on kääntöpuolensa, sillä ruokailutila oli suoraan pois näyttelypuolen tilasta. Käsittämätöntä kyllä, Messukeskus ei tunnu enää mahdottoman isolta tilalta vaan päin vastoin tilaa voisi olla jo hieman enemmänkin.

Julius Konttinen
Julius Konttinen
Julius Konttinen
Julius Konttinen
Julius Konttinen
Julius Konttinen