Cookie

Gamereactor käyttää cookieseja taatakseen parhaan mahdollisen selailukokemuksen sivustollamme. Jos jatkat eteenpäin niin oletamme, että hyväksyt cookies-käytäntömme.

Suomi
Aloitussivu
artikkelit
World of Warcraft: Battle for Azeroth

WoW: Battle for Azeroth - Visions of N'Zoth

Gamereactor haastatteli World of Warcraftin studiota siitä, mitä uutta on tulossa Battle for Azerothiin.

World of Warcraft: Battle for Azeroth

Blizzard on julkaissut World of Warcraftin päivityksen 8.3, joka on isoin Battle for Azeroth -aikana. Luvassa on kaksi uutta allied-rotua, uusi massiivinen raid, PvP neljännellä kaudellaan, haastemuoto 1-5 pelaajalle, ja kokonaan irti päästetään vanha jumala Azerothissa. Kyseessä on Visions of N'Zoth, josta Gamereactor haastatteli johtavaa pelisuunnittelijaa Morgan Dayta ja vanhempaa pelisuunnittelijaa Jeremy Feaselia.

Visions of N'Zoth lupaa paljon sisältöä, mutta mihin tarinaa viedään, ja miten se asettaa tilanteen Shadowlandsia varten?

Viimeisen raidin lopussa voitettiin Azshara Nazjatarissa, ja samalla aukeni vahingossa N'zothin vankila. Näin hän pääsi nousemaan syvyyksistä, ja nyt nähdään tämän seuraukset. Päätarinan aikana selviää, mitä hän oikein jahtaa. Ensinnäkin hän on vanha jumala, joka on nukkunut pisimpään. Hän on myös juoninut koko ajan, ja jahtaa Nalak'shan moottoria ja Forge of Originationia. Nämä kaksi ovat voimakkaita titaanirakennelmia, joilla hän voi muovata Azerothin omaksi kuvakseen.

Mitä Hordelle ja erityisesti Forsakenille kuuluu nyt, kun Sylvanas on poissa?

Visions of N'Zothissa nähdään joitakin pieniä tarinoita, jotka tapahtuvat Horden johdossa. Tällä hetkellä he eivät ole aivan varmoja siitä, onko uudelle warchiefille tarvetta, koska viimeiset pari saattoivat heidät pulaan. Thrall on palannut, mutta ei välttämättä halua warchiefin tehtävää. Osana tätä pelataan kokonaan uudella allied-rodulla Vulpera, jotka muistuttavat kovasti kettua. Hordella on tällä hetkellä niin paljon ongelmia ja epävarmuutta, että aluksi Vulperaa ei hyväksytä mukaan Hordeen. Sitten Horden johto alkaa saada taas otetta ja muistutetaan, miksi alun perin oli hyvä pitää yhtä.

World of Warcraft: Battle for Azeroth

Puhutaan hieman uusista roduista: Mechagnome Alliancelle ja Vulpera Hordelle. Miten päätitte uudet rodut, ja miksi juuri nyt?

Horde-valinta oli helppo. Battle for Azerothin kehityksen alussa Vulpera tuli esille, ja kaikki pitivät ajatuksesta. Heidän tarinansa on mielenkiintoinen, heillä on mielenkiintoisia pahiksia, ja he ovat kaikkiaan hauskoja hahmoja. Vol'dunin tarinaa pelatessa pääsi hieman näkemään, mistä on kyse. He tuovat oman mukavan lisänsä Hordeen omanlaisinaan tonkijoina (scavenger), eli heillä on myös tapana nikkaroida. Mutta toisin kuin goblinit, heitä ei kiinnosta raha samalla tavalla, ja vastaavasti enemmän kiinnostaa selviytyminen ja joukon yhteen saaminen.

Alliancen puolella Mechagon Cityn keskustassa on Tinker Mekkatorque, joka herätetään henkiin toimimaan reaktorin voimanlähteenä. Ajattelimme kyseistä tarinaa jokin aika sitten sillä silmällä, miten kyseinen hahmo saadaan tuotua takaisin. Lisäksi mietimme, ettei Gnomesilla koskaan ole ollut oikeasti kotia: sellaista jota he voisivat nimittää omakseen. Mitäpä jos Mechagon City olisi sellainen? Mitä jos he ottaisivat paikan haltuun ja muodostaisivat yhdessä Gnomesin ja Mechagnomes-joukon? Näin oli järkevää lisätä tämä porukka Allianceen.

Olen aina ollut innoissani allied-rotujen suhteen heidän rodullisista kyvyistään. Vulperat ovat ikään kuin nomadeja kotia etsimässä, ja toivottavasti löytävät sen Hordessa. Siihen saakka he ovat olleet vähän enemmän satunnaisesti sillä sun tällä selviytyjiä. Yksi hauska rodullinen kyky on Make Camp, ja kyseessä on vähän kuin toinen Hearthstone, jonka voi pystyttää minne haluaa sen sijaan, että pitäisi löytää majatalo.

Mechagnomet ovat hyvin mekaanisia, ja pitävät kovasti insinööreilystä ja nikkaroinnista. Heillä on konsti nimeltä yleisavainsormi (skeleton finger), jolla voi tiirikoida minkä tahansa lukon, joka on samalla tasolla kuin he itse. Heillä on siis melkein sisäänrakennettuna tiirikointi.

Uusi raid on The Waking City. Lasketaanko se maailmalle myöhemmin?

Kyllä. Ny'alotha julkaistaan viikko Vision of N'Zothin ja Season Fourin jälkeen, joten se on uusi 12-pomoinen raid. Se on samalla Battle for Azerothin isoin raid, ja loppupahiksena on N'Zoth. Tässä on jotain, mitä emme ole tehneet sitten Cataclysmin, jossa siis pomovastus on itse asiassa monta eri kohtaamista. Jos muistaa Cataclysmin ja Deathwingin, emme saaneet kaikkea yhteen ja samaan kohtaamiseen, joten oli pakko jakaa se kahtia. Aluksi kohdataan Carapace of N'Zoth, jossa täytyy rikkoa hänen haarniskoitu selkäkilpensä. Sitten pääsee käsiksi pehmeisiin aivoihin, ja sitä kautta N'Zothin mieleen, jossa raid lopullisesti ratkaistaan.

Vanhoja jumalia on nähty aiemminkin, mutta ne ovat aina olleet vangittuina. Kun nyt menee Ny'alothaan, on kyse itse asiassa N'Zothin tulevaisuuden näkymästä. Black Empire sulaneen laavan järvinä, ja taustalla N'Zoth titaanisena hahmona. Nyt siis päästetään vanha jumala kunnolla irti World of Warcraftissa.

World of Warcraft: Battle for Azeroth

Pelaajat voivat kerätä valuuttaa, jonka avulla voi ostaa avaimia nimeltä vessels. Näillä sitten pääsee näkemään joko Orgrimmarin tai Stormwindin näkyjä. Kyseessä on käytännössä N'Zothin visio tulevaisuudesta koskien jompaa kumpaa kaupunkia. Kaikki ovat tulleet hulluiksi, koko kaupunki on vallattu, kaikki ovat joko liittyneet N'Zothin joukkoihin tai kuolleet. Osa pelaajien vanhoista suosikkihahmoista kääntyy pimeälle puolelle.

Näyssä ollessa pelaajan mieli joutuu jatkuvasti N'Zothin hulluushyökkäysten kohteeksi. Pelaajalla on siis mielenterveyden mittari, joka hiljalleen vähenee. Pääpahis on kaadettava näyssä ollessa, ja sinne asti pääseminen saattaa edellyttää useampaa yritystä. Siinä samalla mukaan tarttuu korruptoituneita "mementoja": valuuttaa, jolla voi rakentaa suojia.

Mukana on myös ylimääräisiä alueita: erityisen vaikeita alueita näyissä (joihin ei ehkä pääse käsiksi muutamaan ensimmäiseen viikkoon), joissa mielenterveysmittari hupenee tavallista nopeammin ja pahikset ovat kovempia. Näihin pääsee ehkä käsiksi muutaman viikon jälkeen, kunhan on ensin panostanut suojiin. Tarjolla on siis pitkän aikavälin haaste koville pelaajille, jotka haluavat paneutua peliin viikoittain.

Mukaan voi ottaa neljä kaveria, mutta pelaaminen on tasapainotettu myös niitä varten, jotka haluavat pelata yksin. Kauheassa näyssä pelaaminen mahdollistaa legendary cloakin päivittämisen, johon tulee mukaan uusi tilasto nimeltä Corruption Resistance. Tämä auttaa vastustamaan uutta itemisation systemia. War and titan forging systemin tilalla ovat nyt korruptoituneet esineet. Idea saatiin siitä, että mitä jos vanhan jumalan vapaaksi pääseminen vaikuttaisi kaikkiin maailman asioihin korruptoivasti. Ja tämä pätisi myös pomovastuksilta saatavaan tavaraan. Toisin sanoen legendary cloakin Corruption Resistancella pystyisi tekemään tämän korruptoitumisen tyhjäksi. Jos pelaaja laittaa päälleen enemmän korruptoituneita varusteita kuin mihin heillä on vastustusta, he saisivat sitten negatiivisia vaikutuksia hahmolleen. Näitä olisi esimerkiksi N'Zothin vaikutus pelaajan mieleen tuottaen harhanäkyjä ja niin edelleen.

Mukana on myös PvP. Mitä osaat kertoa Season Fourista?

Luvassa on uusi brawl. Teemme tuunauksia Deepwind Gorgen battlegroundiin. Uusi kausi on toki tulossa, ja sen mukana uusia kauteen sopivia varusteita. Olemme myös innostuneita näkemään, miten uudet korruptoituneet varusteet vaikuttavat PvP-pelaamiseen.

Arenaa pelaavat voivat poimia mukaan uuden korruptoituneen päheän näköisen Proto-Draken. Mukana on myös muutama uusi ratsu rated battlegroundsin pelaajille. Näihin lukeutuvat uuden värinen warsaber ja bonesteed. War Modessa on mukana uusi systeemi, jossa hyökkäyksen kohteeksi joutunut puoli voi liittyä N'Zothin puolelle. Sitten voikin tappaa kenet tahansa pelaajan (vaikka oman joukkueen jäseniä) saadakseen ylimääräisiä palkintoja.

Lopuksi Shadowlandsista, onko sille vielä julkaisupäivää?

Ei mitään kerrottavaa tällä hetkellä. Kun se on valmis.

Katsot

Preview 10s
Next 10s
Mainosta

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä