Suomi
artikkelit
Ghost of Tsushima

Ghost of Tsushima, kahdeksan salavihkaista vinkkiä

Jin Sakailla on edessään mittava tehtävä, ja siksi kaikki apu on tarpeen.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto

Katsot

Preview 10s
Next 10s
Mainosta

Katsot

Preview 10s
Next 10s
Mainosta

Gamereactorin arvion voi lukea täältä.

Ghost of Tsushima on iso peli, ja tarjoaa paljon erilaisia vaihtoehtoja. Monet pelaajat ovat jo päättäneet, kuinka haluavat Sucker Punchin samuraiteosta pelata. Pelinkehittäjät ovat silti pitäneet huolta, että pelaajilla on mahdollisuus kokeilla edetessään erilaisia lähestymistapoja. Esimerkiksi jotkut tehtävät on ajateltu pelattavaksi tietyllä tyylillä, tai se rohkaistaan pelaamaan juuri tiettyä apuvekotinta käyttäen. Tietysti suoraviivainen pääportista sisään huutaen syöksyminen on sekin mahdollista. Moinen muuttuu kuitenkin pahasti itseään toistavaksi ajan saatossa, joten on suositeltavaa kokeilla myös muita vaihtoehtoja. Näin tästä avoimen maailman pelistä tulee otettua kaikki ilo irti. Gamereactorin kahdeksalla salavihkaisella vinkillä homma avautuu.

Ghost of Tsushiman aloitus on varsin suoraviivaista, eikä erilaisia vaihtoehtoja juuri ole. Opastusosion jälkeen peli kuitenkin avautuu. Tässä vaiheessa Jinin työkalupakissa on jo suurin osa niistä keinoista, joita Izuharan ensimmäisen alueen tutkimiseen tarvitaan. Melkein kaikki kartan kiinnostavat paikat vain odottavat tutkijaansa, mutta kannattaa käydä katsomassa Golden Temple Ariake's Golden Forestissa mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Kaikki tavarantoimittajat ovat nimittäin siellä. Ja oikeilla materiaaleilla pystyy parantamaan haarniskaa ja miekkaa.

Sivutehtävät suorittamalla saa pian auki mahdollisuuden uudenlaiseen haarniskaan, joka tuo mukanaan useita etuja. Traveller's Attire auttaa maailman tutkimisessa, ja yksinkertainen Ronin-vaatetus on täydellinen valinta hiiviskelyyn. Useiden vastustajien kanssa on syytä vaihtaa Samurai Clan/Gosaku -haarniskaan. On syytä muistaa, että haarniskan edut saadakseen on puettava päälle ainoastaan se päähaarniska. Naamio ja kypärä ovat pelkkää kosmetiikkaa.

Ghost of TsushimaGhost of Tsushima

Suosittelen panostamaan alussa taitopisteitä taistelutaitoihin, hiiviskelyyn ja Stand-off-taitoihin. Armor antaa useitakin etuja tappeluissa ja Mythic Tales (siniset symbolit) antavat uusia kykyjä ilman ylimääräisten pojojen tuhlausta. Satunnaisten tapahtumien grindaaminen ei ole tarpeellista, sillä päätehtäviä pelaamalla saa riittävästi kokemuspisteitä mukavan nopeaan etenemiseen. Kiinni jääneiden kansalaisten pelastaminen kuitenkin kannattaa, koska siten löytää enemmän paikkoja materiaaleille, joita puolestaan tarvitsee varusteiden päivittämiseen. Tärkeitä tavaroita löytää vain tiettyjen tapahtumien suorittamisen jälkeen, joten pelin alussa on pohdittava, mihin varansa käyttää. Näitä tärkeitä tavaroita ovat Silk, Gold ja Wax Wood (joita saa aina kaksi jokaisella Shinto-alttarilla, kun tarkasti katsoo).

Pelin ensimmäisessä kappaleessa on tärkeää opetella neljä taistelutyyliä, koska siten tappelut erilaisia vihollistyyppejä vastaan helpottuvat. On kukistettava useita warlord-tyypin pahiksia, jotta uusi taisteluasento aukeaa. Omaa edistymistään voi silti nopeuttaa toisella tavalla. Vihollisleiriin soluttautuessa voi pitää silmällä raskaasti haarniskoituja sotureita, jotka harjoittelevat aktiivisesti. Kysymyksessä on nimittäin todennäköisesti leirin päällikkö. Kun Jin katsoo läheltä heidän harjoitteluaan painaen samalla R2-napin pohjaan, saa itsekin kokemusta. Suuresti tästä ei kannata huolta kantaa, sillä pelin myöhemmässä vaiheessa näitä pahiksia tulee vastaan runsaasti. Alkuvaiheessa hyöty on kuitenkin selvä.

Kaksintaistelut miekkamiehiä vastaan voivat olla vaikeita, joten kannattaa noudattaa muutamia sääntöjä, ja ottaa mukaan joitakin tarpeellisia tavaroita. Punaisella valolla merkityt hyökkäykset kannattaa aina väistää, ja vain sinisenä hohtavat hyökkäykset pystyy "pärryttämään". Tämä siis olettaen, että on avannut kykypuusta oikean kyvyn Deflection. Nämä keinot kannattaa avata käyttöön mahdollisimman nopeasti, jotta pelaaminen sujuu.

Ghost of TsushimaGhost of Tsushima

Kun mongolien leirit on tyhjennetty kokonaan yhdellä alueella, kaikki kartan kiintoisat kohteet avautuvat näkyville. Näin pystyy Traveller's Attiren kera etsimään kaikki kyseisen alueen kerättävät roinat ilman, että tarvitsee käyttää aikaa ja vaivaa kuumia lähteitä sun muita paikkoja näyttäviin kykyihin. Näistä kyvyistä saatava hyöty on pieni, joten niihin ei kannata pisteitä käyttää. Kun kipeää tähystyspaikoille, kannattaa etsiä ketunkoloa (keltainen puu, joka punertuu myöhemmin) tai kuumia lähteitä (punainen puu, ja myöhemmin nouseva höyry).

Shinto-alttarit ja sivutehtävät palkitsevat isoilla ja pienillä talismaaneilla, joilla saa auki hyvinkin tehokkaita aina päällä olevia "passiivisia" kykyjä. Suosittelen Charm of Okuninushia, joka hiljakseen palauttaa takaisin menetettyä terveyttä. Tämän esineen löytää Mending Rock Shrinelta, joka on Hiyoshissa lounaaseen Castle Kanedasta Isonaden rannikolla.

Viimeinen neuvo on, että älä koeta ahnehtia kaikkea yhdessä viikonlopussa. Kun peliin käyttää riittävästi aikaa, pelaamisesta nauttiikin enemmän.

Katsot

Preview 10s
Next 10s
Mainosta

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä


Cookie

Gamereactor käyttää cookieseja taatakseen parhaan mahdollisen selailukokemuksen sivustollamme. Jos jatkat eteenpäin niin oletamme, että hyväksyt cookies-käytäntömme.