Suomi
Gamereactor
artikkelit

Haastattelussa Zack & Deborah Snyder

Onko nelituntinen Justice League se tarina, jonka Zack Snyder halusi alusta alkaen kertoa?

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto

Katsot

Preview 10s
Next 10s
Mainosta
Haastattelussa Zack & Deborah Snyder

DC Comicsin ja Zack Snyderin miljoonat fanit laittoivat pystyyn vetoomuksia ja runsaasti huutoa verkossa, jotta Warner Bros. antaisi Zack Snyderin tehdä loppuun oman versionsa Justice Leaguesta. Nyt nelituntinen eepos on valmis, ja Gamereactorin Petter Hegevall pääsi haastattelemaan tekoprosessin ja tulevaisuuden osalta Zack ja Deborah Snyderia.

Mikä on ollut fanien rooli prosessissa saattaa Snyder Cut valmiiksi asti?

Zack: Erittäin keskeinen. Elokuvallahan ei - kuten tiedät - ole varsinaista syytä olla olemassa. Mutta tässä me nyt kuitenkin olemme. Valmista ei olisi koskaan saatu nykymuodossaan ilman fanien ääntä. Fanit mahdollistivat tämän, ja moinen on erittäin mahtavaa. Olemme Deborahin kanssa kiitollisia siitäkin, että fanien avulla tietoisuus mielenterveysongelmista ja itsemurhien estämisestä on lisääntynyt Snyder Cutin myötä.

Elokuvan loppua ajatellen, onko jatkon osalta suunnitelmia? Haluaako Warner Bros. tehdä lisää, vai onko tämä "Snyderversen" loppu?

Zack: Tarinan osalta kaikki tietänevät, että suunnitelmissa oli tehdä jatkoa. Jos ei muuta niin se käy selväksi elokuvan lopussa. Mutta toisaalta Warner Bros. ei ole osoittanut mitään mielenkiintoa jatkaa yhteistyötä, ja Walter Hamada on tehnyt moneen kertaan selväksi, että vuoden 2017 Justice League on se virallinen ja oikea versio. Minun elokuvani on vain pieni sivuoksa tässä kaikessa. Hyvinkin mittava sivuoksa, mutta silti. En ole koskaan nähnyt vuoden 2017 elokuvaa, enkä aio sitä koskaan katsoakaan, joten en tiedä, mitä jatkosuunnitelmissa on.

Deborah: Matka tähän pääsemiseksi on ollut pitkä, ja kaikkein näiden vuosien jälkeen aiomme pitää hieman taukoa ja tuntea tyytyväisyyttä siitä, mitä on saavutettu.

Jos voisit tehdä elokuvan videopelistä tai pelisarjasta, mikä se olisi?

Zack: Valintani olisi Halo. Pelisarja on minulle lähellä sydäntä, ja sarja on hyvin kuuluisa ja suosittu ilman, että siitä olisi vielä tehty elokuvaa, tai elokuvia. Potentiaalia on huimasti, ja pelin maailmassa on paljon, mistä ammentaa. Useitakin tarinoita pystyisi kääntämään elokuvaksi. Toinen pelisarja voisi olla Gears of War.

Oma visiosi ei saa jatkoa elokuvissa, mutta voisitko kuvitella tekeväsi jatkoa DC Comicsin kanssa sarjakuvamuodossa? Yhteistyö sinun ja Jim Leen kanssa kuulostaa ajatuksena erittäin hyvältä.

Zack: Jim Lee ja minä puhuimme asiasta, ja meillä oli suunnitelma: kokonainen sarjakuvien sarja jatkamassa tarinaani. Minulla oli myös sarjakuvien sarja suunnitteilla kuviosta Joker vs. Robin. Olimme molemmat innostuneita, mutta DC Comics on hyllyttänyt projektin budjettisyistä, luulisin.

Voisitko kuvitella tekeväsi jonkun muun sarjakuvafilmatisoinnin? Esimerkiksi Marvelin, Dark Horsen tai Top Cow'n kanssa?

Zack: En itse asiassa tiedä. Minulla on työn alla kokonainen pino ideoita tällä hetkellä, joista yksi on luoda kokonaan oma maailmamme, oma sarjamme välttääksemme isoja sitoumuksia ja isoja studioita. Pidän kuitenkin sarjakuvien kanssa tekemisissä olemisesta. Tein Watchmenin 14 vuotta sitten, ja sitä ennen 300.

Deborah: Meillä on ollut myös hauskaa palatessamme jälleen zombien pariin. Teemme tällä hetkellä valmiiksi Netflixin Army of the Deadia.

Onko nyt julkaistava Justice League juuri se, mitä halusit tehdä vuonna 2017, vai onko matkalle mahtunut muutoksia?

Zack: Ei ole. Tämä on juuri se versio, jonka leikkasin nopeasti kokoon jo tammikuussa 2017. Joskin tuolloin ilman erikoistehosteita ja oikeaa musiikkia. Hieman yli neljä vuotta sitten olin juuri aloittanut ensimmäisen version lyhentämisprosessin, kun jätin projektin taakseni. Säästin kuitenkin kaiken, ja jatkoin työstämistä ja hiomista. Tämä siksi, että uskoin oppivani jotain prosessista. Kaiken aikaa pidin eniten nelituntisesta versiosta, ja aikaa myöten kävi selväksi, että olisi huomattavan vaikeaa leikata tarina siihen mittaan, mihin Warner Bros. halusi minun sen saattavan. Minusta tämä pitkä versio toimii paremmin, koska siinä ei ole taustalla studion asettamia rajoituksia tai toiveita.

Katsot

Preview 10s
Next 10s
Mainosta
Haastattelussa Zack & Deborah Snyder


Ladataan seuraavaa sisältöä


Cookie

Gamereactor käyttää cookieseja taatakseen parhaan mahdollisen selailukokemuksen sivustollamme. Jos jatkat eteenpäin niin oletamme, että hyväksyt cookies-käytäntömme.