Edeltäjälleen uskollinen Bionic Commando Rearmed on sivulta kuvattu toimintapeli. Räiskinnän peruskaavaa rikkovan pelin päähahmo Nathan "Radd" Spencer ei hypi eikä pompi, vaan esteet on ylitettävä sankarin käteen asennetun robottikouran avulla. Toisessa kädessä paukkuu pyssy. Käsipelillä on mahdollista nousta yläpuolella oleville tasanteille, heilautella itseään katoista roikkuen, ja pelin edetessä saatava paranneltu koura mahdollistaa myös vihollisten retuuttamisen. Bionic Commando on siis eräänlainen Hämähäkkimiehen sotilasserkku.
Yksinkertainen pelimekaniikka toimii erinomaisesti. Pelimaailma on jaettu alueisiin, joiden välillä pelaaja voi matkustaa lähes vapaasti helikopterilentäjänsä avustuksella. Kaikilla alueilla käynti ei ole pakollista, mutta suotavaa, sillä alueilta löytyy tehtävää helpottavia tarvikkeita. Pelikartalla liikkuu myös vihollisen ilmatorjuntayksiköitä, joiden sattuessa kohdalle on Spencerin laskeuduttava kohtaamaan vihollinen maalla. Viholliskohtaamisten aikana toimintaa kuvataan yläviistosta, ja peli toimii kuten perinteiset ylhäältä kuvatut räiskinnät.
Keskeinen toiminta tapahtuu sivulta kuvatuilla vihollisalueilla, joiden teemat vaihtelevat öljynporauslautasta maanalaiseen vihollispäämajaan. Pelin linjan mukaisesti kentät ovat lähes identtisiä alkuperäisen pelin kanssa, mutta pomotaistelut ovat käyneet läpi melkoisen modernisointioperaation. Pomotaistelujen uudistaminen on positiivista, sillä alkuperäisten pomojen päihittäminen oli muutaman pikkukikan avulla turhan yksinkertaista. Loppuvihulaisten nujertaminen vaatii kevyttä pulmanratkaisutaitoa, ja vihollisten kommunikaatiojärjestelmää hakkeroimalla saa pikkuvihjeitä isojen pomojen heikoista kohdista. Hakkeroinnin välineenä toimii kolmiulotteinen pulmanratkaisu-minipeli, jonka kontrollit on sössitty ikävästi. Onneksi tympeä kuution pyörittely vie kerrallaan vain joitakin kymmeniä sekunteja.
Vanhan sisällön kiillottamisen lisäksi länsinaapurissa on nähty vaivaa uuden sisällön tuotannossa. Pelattaessa avattavia haastehuoneita löytyy reilusti, ja pelin läpäisyn jälkeen oivallusta vaativia haasteita ratkoo mielellään. GRIN-studion käsittelyssä myös vanhat kentät ovat saaneet uutta väriä, sillä kenttiin on piilotettu tehopäivityksiä uusittuihin aseisiin, lisäelämiä sekä muita salaisuuksia. Myös pelin loppu on laitettu uuteen uskoon. Kenttäsuunnittelussa on menty hieman pieleen viimeisen alueen osalta, sillä kenttä on jopa turhauttavan vaikea. Ratkaisu kunnioittaa pelin NES-taustaa, mutta nykypäivän peleihin verratessa raju virheistä rankaiseminen tuntuu ankaralta, sillä kentän joutuu aloittamaan alusta elämien loputtua. Lyhytpinnaisten pelaajien onneksi peliin on ympätty automaattinen tallennustoiminto, joten peliä voi jatkaa pidemmänkin hermolevon jälkeen. Haasteellisia kohtia voi myös tarpoa yhdessä kaverin kanssa saman konsolin ääressä, ja tokihan kaksi robottikädellä varustettua sankaria on aina yhtä parempi.
Alkuperäisen Bionic Commandon ystäville Rearmed on pakkohankinta. Peli parantaa edeltäjäänsä monessa suhteessa, pysyen kuitenkin tiukasti uskollisena Capcomin klassikolle. Lukuisat sisäpiirin vitsit hassuttelevat alkuperäisen pelin kustannuksella ja tuovat hymyn huulille. Teknomuottiin sovitetut musiikit saattavat kalskahtaa joidenkin korviin, mutta legendaaristen teemojen uusversiot tuovat nostalgianörtin selkään kylmiä väreitä. Pelissä kuullaan myös eräästä toisesta klassikkopelistä lainattua teemaa, jonka alkuperäinen versio on yksi kaikkien aikojen parhaista pelitunnareista.
Bionic Commando Rearmed jyrää myös hinta-laatu -suhteellaan. Pelin voi noukkia Xbox Live Arcadesta ja Playstation Networkista kovalevylleen naurettavan edullisesti alle kymmenellä eurolla, joten peliä voi varauksetta suositella niillekin pelaajille, jotka eivät alkuperäiseen peliin ole koskeneet.