Suomi
Gamereactor
arviot
The Division

The Division: Underground DLC

Lisää tekemistä ja roinaa

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Ubisoftin The Division julkaistiin maaliskuussa, ja peli pokkasi arvosanaksi peräti 9/10 Gamereactorin arviossa. Syynä tähän oli ennen kaikkea varsin pitkä tarinatila, jonka pelaaminen oli hauskaa myös yksin. The Divisionia on sittemmin päivitetty ja viilailtu hyvinkin tiuhaan tahtiin. Muutoksia ja lisäyksiä on siis saatu, mutta se ensimmäinen maksullinen laajennus Underground saapui ladattavaksi kesäkuun lopussa. Tarjolla on kirjaimellisesti lisää samaa kuin ennenkin, eikä sitten mitään muuta.

Undergroundissa on periaatteessa tarina, mutta se on suoranainen vitsi. New Yorkin metrotunneleihin on pesiytynyt joukko pahiksia, ja The Division -agenttien täytyy puhdistaa paikat ampumalla pahikset seulaksi. Ja siinäpä se sitten olikin. Mielenkiintoisinta on vanhan tukikohdan alle avautuva uusi tukikohta, jossa määritellään tehtävän reunaehdot, kerätään peliporukka kasaan ja täydennetään ammusvarastoja.

Varsinaisia tarinatehtäviä on oikeastaan vain yksi, mutta sen jälkeen kokonaisuus vasta aukeaa. Ideana on ensin määrittää toimeksiannon ehdot muun muassa vaikeustason ja vihollisten näkyvyyden suhteen. Tämän jälkeen räiskimään lähdetään joko tutussa tai vieraassa peliporukassa. Yksin vetäminen on silkkaa murhaa, joten lisälatausta ei voi suositella yksin pelaaville. Tehtävän kenttä muodostuu jonkinlaisen arvonnan jälkeen, joten ainakin teoriassa tarjolla on loputtomasti uusia maisemia. Aina ne kuitenkin ovat ahtaita ja pimeitä metrotunneleita teemalleen uskollisesti. Räiskinnän lopuksi vastaan asettuu jokin vängällä tavalla nimetty loppupahis, joka kaatuessaan pudottaa tietenkin sitä parasta roinaa.

Ilmeisesti myös vihollisten sijoittelu on jokseenkin sattumanvaraista. Tavallisesti tämä ei haittaa, mutta kovemmilla vaikeustasoilla selän taakse kutsumatta ilmaantunut partio tietää usein kuolemaa. Tehtävät on myös vedettävä alusta loppuun kuolematta, koska muuten kaikki alkaa alusta. Seulaksi ammutun pelitoverin voi onneksi herättää takaisin henkiin. Tästäkään syystä Undergroundia ei voi suositella yksin pelaaville.

Tämä on mainos:

Underground ei nosta tasokattoa, vaan lisää kolmannen numeroarvon emopelin ja Dark Zone -tasojen rinnalle. Underground-arvon karttuessa tehtäviin saa enemmän ja vaikeampia reunaehtoja, joiden suorittamisesta tietenkin irtoaa parempaa tavaraa kokeiltavaksi. Paljon pelanneille jo kovin tutuksi käyneiden keltaisten varusteiden tilalle pahikset pudottavat metrotunneleissa vieläkin parempaa turkoosia roipetta. Varsinkin alkuvaiheessa oman taistelijan taso tuntuu nousevan rakettimaisella vauhdilla "bling blingin" tuntuessa niin vetoavalta.

Kenttiin on ripoteltu myös keräiltäviä tiedustelutietoja, joita riittävästi mukaan poimittuaan pääsee etsi ja tuhoa -hengessä jahtaamaan HVT- eli High Value Target -kohteita. Kiva pikku lisäys tämäkin on, ja normaalit päivä- ja viikkohaasteet ovat nekin odotetusti paikoillaan. Pisteenä iin päällä Undergroundissa on yksi uusi hardcore-pelaajille suunnattu Incursion-tehtävä, joka siis vastaa massiivimoninpelien luolastoja tai Destinyn Raid-räiskeitä.

Kokonaisuutena The Divisionin Underground tarjoilee kirjaimellisesti lisää sitä samaa. Kaikki tutut elementit ovat paikoillaan, ja ehkä juuri sitä peliin ihastuneet halusivatkin. Yksin pelaaville ja merkityksellistä tarinaa etsiville agenteille lisälatausta ei voi suositella.

The Division
Tämä on mainos:
HQ
06 Gamereactor Suomi
6 / 10
+
Uutta roinaa riittää, teoreettisesti loputtomasti ammuttavaa
-
Tarina on vitsi, ei nosta tasokattoa
overall score
is our network score. What's yours? The network score is the average of every country's score

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä