Cookie

Gamereactor käyttää cookieseja taatakseen parhaan mahdollisen selailukokemuksen sivustollamme. Jos jatkat eteenpäin niin oletamme, että hyväksyt cookies-käytäntömme.

Suomi
Gamereactor Suomi
arviot
Titanfall 2

Titanfall 2

Testissä Respawn Entertainmentin odotettu jatko-osa.

Respawn on täällä taas tekemässä sitä, mitä he tekevät parhaiten, eli ensimmäisen persoonan ammuntapelejä. Titanfall 2 on heidän hienoin työnsä sitten CoD: Modern Warfaren. Pelistä on kyhätty lyhyt mutta hieno tarinavetoinen kampanja mukaillen Half-Life pelin nerokkuutta ja on visualisoitu todelliseen Hollywood-tyyliin. Se sisältää suuria asetelmia, eeppisiä taisteluita, ovelia käänteitä ja kaikkea muuta mitä voit odottaa yhtiöltä, joka aikaisemmin toimi Infinity Wardin sykkivänä sydämenä.

Yksinpelikampanja on väistämättömän lyhyt, pitäen sisällään noin kuuden tunnin edestä sisältöä. Positiivista kuitenkin on, että näistä kuudesta tunnista yksikään minuutti ei ole turha, vaan tarina on optimoitu huippuunsa. Tyypilliseen tapaan kampanja alkaa tutoriaalilla, jossa käydään läpi pelaamiseen liittyvät perusteet. Tämän jälkeen pelaajan ohjaama Jack Cooper niminen sotilas pääsee lähes välittömästi keskelle tiivistunnelmaista toimintaa, joka kuhisee taistelevia robottivihollisia, palkkatappajia, IMC-sotilaita ja kaikenlaista aggressiivista eläimistöä. Suurin fokus pelissä on pilotin ja Titanin välillä ja niin kuin voit arvata tämän tyylisestä ammuskelupelistä, tarina on varsin kliseinen. Tämä ei kuitenkaan häiritse tarpeeksi persoonallisen kerronnan ansiosta.

Yksinpelikampanja on ammattimaisesti tahditettu henkeäsalpaavaksi kokemukseksi, mutta ohi ehkä vähän liian nopeasti. Hieman negatiivisesti vaikuttavasta lyhyydestään huolimatta, on kokonaisuus kuitenkin mukiinmenevää. Respawn esittelee kampanjassa säännöllisesti uusia pelillisiä mekaniikkoja, kuten pulman, joka pitää ratkaista perspektiivivaihdosten kautta IMC-tutkimuskeskusta tutkiessa. Tarina sisältää paljon upeita hetkiä ja palkkatappajaviholliset ovat synkästi esitetty ja helposti vihattavia.

Tarinan edetessä pelistä löytyy varsin siistejä Titan-malleja ja on hienoa, että niitä voi käyttää tilanteiden mukaan, mutta lennosta Titanien välillä vaihtelu nakertaa hiukan uskottavuutta. Uusi Game+ kannustaa pelaajaa myös uusimaan kampanjan lukitsemalla hänet tiettyyn Titaniin ja avaamalla mahdollisuuden löytää maailmaan piilotettuja salaisuuksia, jotka avautuvat vain tietyillä mechoilla pelatessa.

Eniten kritiikkiä yksinpelikampanja saa siitä, että siitä olisi voinut repiä enemmänkin irti. Selvästikin aika on toiminut vaikuttajana sen suhteen kuinka pitkä ja syvällinen kampanjasta voidaan tehdä, mutta olisi hienoa nähdä, että Respawn jatkokehittäisi sitä pitemmälle edes pelin julkaisun jälkeen. Esimerkiksi aikaisemmin mainittu uusi Game+ optio, uudelleen hyödynnetyt ympäristöt tai modaus työkalujen käyttö kuten Halo-pelin skulls, auttaisivat parantamaan uudelleenpeluuarvoa. Mahdollisuuksia on monia ja todellakin toivon heidän harkitsevan jatkokehittelyä, kuten id Software teki Doomin kanssa tai Blizzard Diablo 3:n kanssa.

Yksinpelikampanja ei kuitenkaan ole pelin päänähtävyys. Titanfall 2 tulee vetämään yleisöä erityisesti sen verkkopeliominaisuuksiensa ansiosta, eikä se ole ihme, sillä kyseessä on yksi vuoden parhaita moninpelikokemuksia. Respawn on yksinkertaisesti rakentanut ensimmäisen pelin vankalle pohjalle jatko-osan, joka on nokkela sekä viihdyttävä. Erilaisia moodeja on lukuisia, taistelukentällä on paljon tilaa kokeiluille ja potentiaalia löytyy mielenkiintoisiin rakennusmahdollisuuksiin.

Titanfall 2Titanfall 2
Skip
Titanfall 2Titanfall 2Titanfall 2
Titanfall 2Titanfall 2Titanfall 2Titanfall 2