Gamereactor Network Suomi / Dansk / Svenska / Norsk / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Kirjaudu sisään






Unohditko salasanan?
Et ole jäsen, Haluan rekisteröityä

Kirjaudu käyttäen Facebook-tiliä
Gamereactor Suomi
arviot
Picross 3D: Round 2

Picross 3D: Round 2

Kuvanveistoa kolmessa ulottuvuudessa

Toinen kierros Picross 3D:tä ei muuta toimivia asioita edeltäjästään, mutta on silti edelleen erittäin koukuttavaa naputeltavaa.

Nintendon kannettavilla laitteilla jo monen pelin verran nähty Picross on yksinkertainen kuvaristikko. Ylhäällä ja reunoilla näkyvät numerot osoittavat kuinka monta ruutua kultakin riviltä täytyy värittää, jotta annettu kuva paljastuu. Sinänsä yksinkertaisen mekaniikan siirtäminen kolmanteen ulottuvuuteen vaikuttaa haasteelliselta tehtävältä, mutta HAL onnistuu konseptissaan hienosti jo toistamiseen.

Siinä missä normi-Picrossissa edessä on tyhjä ruudukko, Picross 3D:ssä vastassa on sen sijaan harmaa, ruudutettu laatikko. Riveillä näkyvistä kahdenvärisistä numeroista tulee päätellä, kuinka monta kuutiota kyseisellä rivillä kuuluu lopulliseen kuvioon, muut kuutiot täytyy louhia pois tieltä. Kahdella värillä ilmaistaan jäljelle jäävien kuutioiden kahdenlaista luonnetta. Siniset kuutiot pysyvät kuviossa sellaisenaan, kun taas oranssit kuutiot muuttavat muotoaan kun rivi on saatu oikein.

Kuutiot eivät tietenkään ole riveissä ainoastaan peräkkäin. Jos numeron ympärillä on pallo, annettu määrä kuutioita on jaettu rivillä kahteen eri osaan. Jos numeron ympärillä on neliö, kuutiomäärä voi olla jaoteltu riville kuinka moneen osaan vain tahansa. Niinpä riveillä onkin usein kahdenvärisiä numeroita, jommallakummalla kuviolla ympäröitynä. Tarkka silmä ja päättelykyky riittävät usein pitkälle kuvion louhinnassa, mutta varsinkin vaikein taso vaatii hyvää kolmiulotteista hahmotuskykyä sekä visiota tulevan kuvion muodosta.

Picross 3D: Round 2
Picross 3D: Round 2