Gamereactor Network Suomi / Dansk / Svenska / Norsk / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Kirjaudu sisään






Unohditko salasanan?
Et ole jäsen, Haluan rekisteröityä

Kirjaudu käyttäen Facebook-tiliä
Gamereactor Suomi
arviot
WWE 2K18

WWE 2K18

Ainaisten ongelmien kanssa painitaan tänäkin vuonna.

Suomessa suurin showpainihuuma koettiin jo vuosituhannen taitteessa, mutta rapakon takana laji jatkaa yhä WWE-brändin dominoimana miljardibisneksenä. Urheilupeleille tuttuun tyyliin myös WWE-nimeä kantava julkaisu ilmaantuu aina syksyn saapuessa uusien painijoiden ja pelimuotojen kera. Valitettavasti sarjan ainainen ongelma, ja ehkä tavaramerkkikin, ovat sen puolivillainen pelimekaniikka ja ulkonäkö, joista ei tälläkään kertaa päästä eroon.

Oli kyseessä sitten perinteinen kahden hengen ottelu, tuoleilla ja tikkailla huitomista, paluun tekevän kahdeksan painijan kamppailu tai vaikka häkkihelvetissä tapahtuva myllytys, ei mikään pelimuodoista tunnu hauskalta tai tosielämän versioilleen autenttiselta. Muovisen näköiset juuttisäkit liukuvat pitkin kehää toisinaan katkeamattomien liikeanimaatioiden keskellä, ja suurin osa intensiiviseksi luultavista otteluista kääntyykin ennalta määrättyjen liikesarjojen sivusta seuraamiseen sekä jatkuvaan oikea-aikaista nappien painelua vaativaan QTE-näppäilyyn.

Otteluiden ratkaisevat tilanteet torjunnoista sitomisiin ja selätyksistä nousemisiin päätetäänkin minipeleissä, jotka lajille uskollisesti myös saattavat toimia hyvin satunnaisesti. Välillä ottelu saattaa loppua puolessa minuutissa yhden nimikkoliikkeen jälkeen, kun taas joskus vartin piesty kehäraakki nousee vaivatta kanveesista. Tällä ei valitettavasti ole WWE 2K18:ssa mitään tekemistä pelaajan taitojen tai strategisen ottelemisen kanssa, vaan silkasta mukailusta showpainin dramaattisuuteen.

Jonkinmoisena uutuutena voitaneen pitää mahdollisuutta pelaajien kantamiseen pitkin kehää ja sijoittamiseen haluamaansa paikkaan. Myös aiemmin mainitun kahdeksan painijan matsien lisäksi pelaajat voivat jälleen luoda omia ottelumuotojaan. Uudistukset ovatkin enemmän aiemmin pois tiputettujen muotojen palaamisia sekä variaatioita jo olemassa olevista ominaisuuksista.

Onnistunein puoli sarjassa on aina ollut sen painijakavalkadi ja pelaajille tarjotut työkalut omien tuotoksien tekemiseen. Tällä kertaa mukana on kaikkiaan 220 eri aikakausien edustajaa. Näiden lisäksi pelaaja voi luoda oman painijansa sisääntuloineen ja liikkeineen muiden yksilöintien ohessa. Tuotoksiaan voi jakaa ja ladata muille pelaajille verkon kautta. Oma supertähti usutetaan uramoodissa kohti Wrestle Manian pääottelua sympaattisen kankeassa My Career-moodissa.

WWE 2K18WWE 2K18WWE 2K18WWE 2K18
WWE 2K18WWE 2K18WWE 2K18WWE 2K18