Suomessa suurin showpainihuuma koettiin jo vuosituhannen taitteessa, mutta rapakon takana laji jatkaa yhä WWE-brändin dominoimana miljardibisneksenä. Urheilupeleille tuttuun tyyliin myös WWE-nimeä kantava julkaisu ilmaantuu aina syksyn saapuessa uusien painijoiden ja pelimuotojen kera. Valitettavasti sarjan ainainen ongelma, ja ehkä tavaramerkkikin, ovat sen puolivillainen pelimekaniikka ja ulkonäkö, joista ei tälläkään kertaa päästä eroon.
Oli kyseessä sitten perinteinen kahden hengen ottelu, tuoleilla ja tikkailla huitomista, paluun tekevän kahdeksan painijan kamppailu tai vaikka häkkihelvetissä tapahtuva myllytys, ei mikään pelimuodoista tunnu hauskalta tai tosielämän versioilleen autenttiselta. Muovisen näköiset juuttisäkit liukuvat pitkin kehää toisinaan katkeamattomien liikeanimaatioiden keskellä, ja suurin osa intensiiviseksi luultavista otteluista kääntyykin ennalta määrättyjen liikesarjojen sivusta seuraamiseen sekä jatkuvaan oikea-aikaista nappien painelua vaativaan QTE-näppäilyyn.
Otteluiden ratkaisevat tilanteet torjunnoista sitomisiin ja selätyksistä nousemisiin päätetäänkin minipeleissä, jotka lajille uskollisesti myös saattavat toimia hyvin satunnaisesti. Välillä ottelu saattaa loppua puolessa minuutissa yhden nimikkoliikkeen jälkeen, kun taas joskus vartin piesty kehäraakki nousee vaivatta kanveesista. Tällä ei valitettavasti ole WWE 2K18:ssa mitään tekemistä pelaajan taitojen tai strategisen ottelemisen kanssa, vaan silkasta mukailusta showpainin dramaattisuuteen.
Jonkinmoisena uutuutena voitaneen pitää mahdollisuutta pelaajien kantamiseen pitkin kehää ja sijoittamiseen haluamaansa paikkaan. Myös aiemmin mainitun kahdeksan painijan matsien lisäksi pelaajat voivat jälleen luoda omia ottelumuotojaan. Uudistukset ovatkin enemmän aiemmin pois tiputettujen muotojen palaamisia sekä variaatioita jo olemassa olevista ominaisuuksista.
Onnistunein puoli sarjassa on aina ollut sen painijakavalkadi ja pelaajille tarjotut työkalut omien tuotoksien tekemiseen. Tällä kertaa mukana on kaikkiaan 220 eri aikakausien edustajaa. Näiden lisäksi pelaaja voi luoda oman painijansa sisääntuloineen ja liikkeineen muiden yksilöintien ohessa. Tuotoksiaan voi jakaa ja ladata muille pelaajille verkon kautta. Oma supertähti usutetaan uramoodissa kohti Wrestle Manian pääottelua sympaattisen kankeassa My Career-moodissa.
Suurin osa My Career -ajasta kuluu ottelemisen sijaan latausruutua tuijottaessa sekä pitkin jokaisen tapahtumapaikan tismalleen samanlaista takatilaa löntystäen. Painija juoksee bäkkärillä kuin umpihangessa tavaten firman muita halkonaamoja, jotka louskuttavat ääneti leukojaan kaiken dialogin ollessa tekstitettyä. Otteluiden kommentaattoreita lukuun ottamatta yksikään painija ei päästä suustaan pihahdustakaan, mikä syö tunnelmaa merkittävästi.
Vaikka grafiikkamoottori onkin tänä vuonna pantu uusiksi, ovat laadunvalvontaan päässeet vain painijakavalkadin tähdistöstä kirkkaimmat. Karmeimmillaan ulkoasu on pitkähiuksisten hahmojen kanssa, joiden tukkalaitteet repsottavat kaksiulotteisina räsymattoina. My Careerissa tavattavat toistavat jokaisella kerralla tasan yhtä heille annettua liikeanimaatiota seinien rosottaessa ympärillä. Ei WWE 2K18 mitenkään sysiruma tai hirvittävä ole varsinkaan, jos alustana olisi aiempi konsolisukupolvi.
WWE ei ainakaan moderneimmilla konsolisukupolvilla ole kertaakaan yltänyt tekniseen huippuunsa, jota vuosittain hiottaisiin NHL:n ja FIFA:n tapaan, vaan samat ongelmat seuraavat vuodesta toiseen. Toki suurin ero tähän on EA:n ja pelisarjaa kehittäneen Yuke'sin taloudelliset erot, joiden vuoksi WWE-lisenssin ajautuminen varakkaampiin käsiin olisi siunaus sarjan kehitykselle.
Kuitenkin EA:n UFC-sarjassa mattopaini ja otteleminen on onnistuttu toteuttamaan erinomaisesti, joten mahdollisuus loisteliaasta WWE-pelistä nykypäivänä ei ole ajatuksena mahdoton. Mikäli jokin viime vuotisista painijulkaisuista jo ennestään löytyy hyllystä, ei 2K18-versio muuta tai lisää merkittävästi mitään. Fanaatikoille tuore painijalavalkadi ja uusi nettipelialusta riittänevät hankintaperusteiksi, muut voivat tämänkin vuoden version ohittaa.