Gamereactor follow Gamereactor / Dansk / Svenska / Norsk / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國
Gamereactor Close White
Kirjaudu sisään






Unohditko salasanan?
Et ole jäsen, Haluan rekisteröityä

Kirjaudu käyttäen Facebook-tiliä
arviot
Hearthstone: Heroes of Warcraft

Hearthstone: The Witchwood

Jos metsään haluat mennä nyt, niin takuulla yllätyt... harmittavan vaisun vaikutuksen tekevään Hearthstone-lisäriin.


Facebook
TwitterRedditGoogle-Plus

Blizzardin digikorttipelissä käynnistyi huhtikuun puolessa välissä uusi Standard-pelimuodon vuosi, kun Year of the Mammoth kääntyi Year of the Ravenin puolelle. Käytännössä tämä tarkoitti kolmen vanhan lisärin pudottamista pois Standardista, kolmen yksittäisen Classic-sarjan kortin siirtämistä Hall of Fameen sekä tietysti uutta lisäriä.

Rotaatio oli totta kai virkistävä juttu. Monia turhan tutuiksi käynyttä huippukorttia siirtyi Wild-moodiin, joten ura oli auki uusille mahdollisuuksille, kun Whispers of the Old Gods ja Mean Streets of Gadgetzan -laajennukset sekä One Night in Karazhan -seikkailu jäivät taakse. Erityisesen tuntuvia muutoksia olivat vanhojen jumalien sekä monien vihaamien Jade-korttien katoaminen Standardista.

Witchwoodin sisältö on aika lailla tuttu. Mukana tuli 135 uutta korttia, uusi pelilauta ja Druid-hahmo sekä yksipelattavaa sisältöä Monster Hunt -nimisen seikkailun muodossa. Jälkimmäinen muistuttaa Kobolds & Catacombsin Dungeon Run -pelimuotoa, mutta tällä kertaa tarjolla on vain neljä sankaria, joiden perustuvat löyhästi tuttuihin, mutta omaavat ennaltanäkemättömiä kykyjä ja kortteja.

Harmittavasti Blizzard mokasi mielestäni Witchwoodin julkaisussa. Vaikka julkaisu toimi teknisesti mallikkaasti ja melkein kaikki maailman pelaajat saivat uudet kortit käyttöön samanaikaisesti, niin yksinpelimuoto ilmestyi kahden viikon viikon viiveellä. Tämä oli ainakin omalta kohdaltani iso kolaus, sillä odotin tarinallisempaa pelattavaa ja sen tarjoamaa tunnelmaa vähintään yhtä paljon kuin uusia kortteja. Blizzardin ajatus saattoi olla antaa yksinkertaisesti aikaa uusiin kortteihin tutustumiseen, mutta kyynisempi henkilö voisi syyttää firmaa vain ahneudesta. Monster Hunt on nimittäin ilmainen, joten julkaisussa ei pitkälle pötkitä ilman pitkällistä kullan säästämistä tai rahapussin nyörien avaamista.

Witchwood tarjoilee tietysti myös muutaman ison uuden pelimekaniikan ja idean pakan rakentamiseen. Päällimmäisenä on Rush, joka on käytännössä paranneltu versio vanhasta Charge-avainsanasta, joka on varmaan ollut yksi ongelmallisimmista ominaisuuksista Hearthstonen historiassa. Rush-kyvyn omaavat minionit voivat hyökätä heti pelaamisen jälkeen, mutta eivät voi sillä vuorolla tähdätä vastustajan sankaria. Näin avainsanan potentiaali on nimenomaan interaktiossa ja kontrollin pitämisessä, eikä puhtaassa agressiossa. Lisää mielenkiintoa tyrkkäävät messiin World of Warcraftistä tutun Gilneas-alueen Worgen-rodun edustajat, jotka vaihtavat kädessä vuoron lopussa hyökkäys ja elinvoiman lisäten entistä enemmän taktisia vaihtoehtoja.

Hearthstone: Heroes of WarcraftHearthstone: Heroes of WarcraftHearthstone: Heroes of WarcraftHearthstone: Heroes of Warcraft
Hearthstone: Heroes of WarcraftHearthstone: Heroes of WarcraftHearthstone: Heroes of WarcraftHearthstone: Heroes of Warcraft