Cookie

Gamereactor käyttää cookieseja taatakseen parhaan mahdollisen selailukokemuksen sivustollamme. Jos jatkat eteenpäin niin oletamme, että hyväksyt cookies-käytäntömme.

Suomi
Gamereactor
arviot
Warlock's Tower

Warlock's Tower

Posteljooni vailla vertaa

Tilaa uutiskirjeemme tästä! - Katso lisätietoa joulukalenterista

* Pakollinen tieto

Warlock's Tower on asetelmaltaan hassu pulmapeli, jonka keskeisenä sankarina nähdään tällä kertaa ihka oikea posteljooni Tim. Hänen tehtävänään on viedä katkeroituneelle velholle kirje, johon maailman suurimmat maat ovat rustanneet ystävyyden ylistyksiä velhoa kohtaan. Mikäli kirje ei pääse perille, uhkaa velho tuhota koko maailman. Paljon lepää siis urhean posteljoonin harteilla, mutta hänpä ei pienistä lannistu.

Warlock's Tower on pieni ja näppärä peli, jonka ajatus kiteytyy yhteen periaatteeseen. Timin on kyettävä läpäisemään jokainen vastaantuleva pulma vain tietyllä määrällä askelia. Jos askeleet ylittyvät, Tim kuolee. Huoneisiin on ripoteltu lisää askelia antavia jalokiviä, joita noukkimalla voi aina kävellä muutaman askeleen enemmän. Ideana on löytää reitti näiden jalokivien kautta aina ulko-ovelle. Helpolta kuulostava idea mahdollistaa kuitenkin aika pirullisia pulmia, kun mukaan heitetään tasaisella tahdilla uusia vihollisia ja jippoja.

Velhon torni on jaettu useisiin erilaisiin ja koko ajan vaikeneviin alueisiin. Nämä tuovat peliin hiljalleen lisää ominaisuuksia, kuten vaikkapa erilaisia liukuhihnoja, teleportteja, liikuteltavia esineitä, vipuja ja erilaisia vihollisia. Loppupuolella ollaankin jo melkoisessa sopassa, kun vastassa on huone täynnä erilaisia vipstaakkeja ja mörököllejä.

Tasaisesti kasvava vaikeustaso pitää yllä mielenkiintoa, tosin osa kentistä tuntuu olevan jopa hieman liian täynnä tavaraa. Harha-askeleisiin ei ole varaa, sillä yksikin väärä liike tietää kuolemaa. Tämä ei tosin tapahdu välittömästi, vaan pelaaja saattaa päästä hyvin pitkälle huomatakseen vain, että se viimeinen askel ei kantanutkaan ihan ulko-ovelle asti. Lisäaskelia antavat kristallit on poimittava juuri oikeassa järjestyksessä, muuten tasoja ei voi läpäistä. Huoneisiin voi jättää yhden välietapin, johon posteljooni syntyy uudestaan kuoleman niittäessä. Ongelmana on vain se, että usein pelaajalla ei välttämättä ole käsitystä siitä, missä vaiheessa hän oikein teki virheen, joten koko kenttä täytyy aloittaa alusta. Tämä voi aiheuttaa turhautumista etenkin seikkailun loppupuolella.

Estetiikaltaan Warlock's Tower nojaa vahvasti ensimmäisen Gameboyn aikaan. Värimaailma on kuin suoraan kyseisen konsolin ruudulta, eikä suurelta näytöltä pelaaminen tee sille täysin oikeutta. Pikselit ovat giganttisen kokoisia, minkä myötä peli sopisi enemmän käsikonsolien piskuisille ruuduille. Lisäksi näkymää ei voi zoomata millään tavalla, mikä olisi auttanut osassa kenttiä, sillä ne eivät mahdu kerralla ruudulle. Kokonaiskuvaa voi sen seurauksena olla vähän vaikea hahmottaa. Äänet koostuvat erinäisistä piiputuksista, jotka myös muistuttavat minua Nintendon ekasta käsikonsolista. En kokenut niitä aina miellyttäviksi, sillä ne jotenkin pistivät ajoittain hieman korviini.

Warlock's Tower on kokonaisuutena ihan kelpo pulmapeli, josta riittää iloa muutamaksi tunniksi. Ulkoasu ei ehkä istu parhaiten suurelle ruudulle ja äänimaailma on mielestäni ajoittain rasittava, mutta itse pelin idea on hauska ja sen yksinkertainen perusmekaniikka mahdollistaa kuitenkin aika hauskoja ja vaativia pähkinöitä.

Warlock's Tower
06 Gamereactor Suomi
6 / 10
+
Hauska idea, hyvä perusmekaniikka, osa huoneista todella hyvin suunniteltuja
-
Retroinen ulkoasu ei oikein istu suurelle ruudulle, äänimaailma särähti ajoittain korvaani, osa huoneista hieman liian täynnä tavaraa, joka teki niiden selvittämisestä turhauttavaa
overall score
is our network score. What's yours? The network score is the average of every country's score

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä