Suomi
Gamereactor
arviot
Hawx 2

H.A.W.X. 2

Ubisoftin ilmataistelupeli on jälleen julkaisukurssilla, mutta hypetaivaalla on ollut pelottavan hiljaista. GR:n virallinen leijanlennättäjä ja paperilennokkien tarkastamispäällikkö Eerik suorittaa koelennon.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Kakkoshaukka jatkaa ensimmäisen osan tapahtumista, mutta varsinaista juonellista linkkiä osien välillä ei ole. Maailma on jälleen kaaoksessa, terroristit terrorisoivat ja kunnialliset kansalaiset tutisevat suuren uhan alla. Pikkurötöstely eskaloituu konfliktiksi tällä kertää Lähi-idän alueella, missä erään nimeämättömän valtion roistot hihhuloivat vapaana. Luonnollisesti kuvioissa pyörivät salaistakin salaisemmat Black Ops -iskuryhmät, isot rahat, ydinaseet ja omenapiirakka. Tarina on tusinatauhkaa, eivätkä viittaukset Clancyn Tompan muihin pelisarjoihin suuremmin lämmitä.

Ykkösosan pahin moka oli tehtävärakenne, joka toisti itseään heti ensimmäisellä lentotunnilla. Operaatiot vaihtelivat maassa olevien kohteiden tuhoamisesta ilmataisteluihin. Välillä räjäyteltiin muutama laiva. Ei mikään ihme, että pelaajat puutuivat Hawxiin liiankin nopeasti. Vahingosta viisastuneena perinteisen koiratappelun lisäksi päästään tällä kertaa kokeilemaan nousukiitoa ja laskeutumista, muun muassa lentotukialuksen kannelta.

Muihin uudistuksiin lukeutuvat mahdollisuus ohjailla miehittämätöntä UAV-tiedustelukonetta ja suorittaa ilmatankkaus tankkerikoneen avustuksella. Yksinpeli tarjoilee toimintaa sekä jenkkien, venakoiden että brittien näkökulmasta: pelattavaa on yhteensä 21 eri operaatiota, joiden kesto pyörii parinkymmenen minuutin molemmin puolin.

Pelattavuus on sinänsä tuttua ekan osan läpilentäneille. ERS - Enhanced Reality System - taikoo pelaajan visiirinäyttöön ohjuksien lentoratoja, tuhottavien kohteiden indikaattoreita ja muuta mukavaa, jotta viholliskoneen pudottaminen ei olisi liian vaikeaa. Eritasoisille piloteille on tarjolla eri vaikeustasot, mitkä vaikuttavat lähinnä oman koneen panssarointiin ja aseistuksen määrään. Mitään lentosimua ei pelistä saa tekemälläkään. Pyssyistä puheen ollen tuoretta tulivoimaa esittelee manuaalisesti suunnattavan täsmäpommi, joka on hyvin käyttökelpoinen paukku silloin, kun siviiliuhreista syntyisi tavallista suurempi meteli.

Tämä on mainos:

Vaikka räjäyttely ja tuhoaminen on hauskaa, yhden koneen pudotettuaan on nähnyt suurimman osan H.A.W.X. 2:n sisällöstä. Ei sillä, etteikö uusi vahingonmallinnus ja komeita maisemia loihtiva GeoEye olisi kaunista katsottavaa, mutta omaan makuuni vähemmän olisi enemmän. Kun jenkkien viimeistä huutoa oleva sotakone, häivehävittäjä F-22 Raptor, kantaa kuusi pitkän matkan ohjusta, millä ilveella pelin F-16:een mahtuu kymmenkertainen määrä. Ehkä H.A.W.X. 2 on väärä peli asiasta nillittämiseen. Ehkä useimmille pelaajille "syyhkyt pari tappoa" olisi "tosi köyhä K/D ratio".

HQ
Hawx 2Hawx 2Hawx 2Hawx 2
06 Gamereactor Suomi
6 / 10
+
Vahingonmallinnus on komea, GeoEye-tekniikka samoin
-
Tylsyys iskee nopeasti, ai mikä juoni?
overall score
is our network score. What's yours? The network score is the average of every country's score

Aiheeseen liittyviä tekstejä

0
H.A.W.X. 2Score

H.A.W.X. 2

ARVIO. Kirjoittaja Eerik Rahja

Näyttävän ilmataistelupelin jännitys kuihtuu nopeasti turhan tietokoneavusteiseen lentämiseen ja tusinatauhkaa edustavaan juoneen.

0
H.A.W.X. 2

H.A.W.X. 2

ENNAKKO. Kirjoittaja Steve Hogarty

Ubisoftin korkealentoinen ja todellisuutta uhmaava ilmataistelupeli palaa. Uudistuksia on luvassa, mutta muuttavatko ne peliä ratkaisevasti?



Ladataan seuraavaa sisältöä