Cookie

Gamereactor käyttää cookieseja taatakseen parhaan mahdollisen selailukokemuksen sivustollamme. Jos jatkat eteenpäin niin oletamme, että hyväksyt cookies-käytäntömme.

Suomi
Gamereactor
arviot
Shooty Fruity

Shooty Fruity

Hedelmäsalaatti ilman sattumia

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Shooty Fruity sotkee kaksi sellaista VR-peligenreä yhteen, joita ei odottaisi näkevänsä yhdessä ja samassa pelissä. Kevyttä istualtaan tehtävää kassanhoitamista ja ilkeiden hedelmien räiskintää yhdistelevässä pelissä on pari tuoretta ideaa, mutta jää lopulta aavistuksen laimeaksi.

Vuonna 2017 HTC Vive -virtuaalilaseille ilmestynyt Shooty Fruity on nyt tarjolla myös Facebookin Oculus Quest -laitteelle. Siinä pelaaja pistetään Megamart-nimisen kaupan kassalle duuniin tehtävänään skannata ja ohjastaa näkymättömien asiakkaiden ostokset liukuhihnan läpi. Rutiinia rikotaan kaupan takaosista esiin pomppivilla ja jostain syystä aggressiivisilla vihanneksilla, joita pistää muusata pistooleilla, haulikoilla ja muulla vastaavalla kalustolla. Aseilla on rajallinen panosmäärä, joten niitä pitää myös poimia joskus kaksinkin käsin yllä heiluvasta valikoimasta. Kenttien läpäisy palkitaan valuutalla, jolla paremmat torrakot aukeavat vaikeampia kenttiä varten.

Shooty FruityShooty FruityShooty FruityShooty Fruity
Tämä on mainos:

Shooty Fruityn ulkoasu muistuttaa hieman retroanimaatioiden värimaailmaa ja muotokieltä. Tämä lienee henkilökohtainen mielipiteeni, mutta valitut värit, Questin vaatimaton suorituskyky ja hedelmien käyttö vihollisina eivät tuota erityisen nättiä lopputulosta. Etenkin yökentät tuntuvat yhdistelmän ansiosta jotenkin eltaannuttavilta karkeine alkeellisine varjoineen ja likaisine väreineen. Tämän takia peli näyttää halvemmalta ja kulahtaneemmalta kuin onkaan.

Itse toiminta pelittää kohtalaisen hyvin, ja alun rauhallisempien kenttien jälkeen pelaajalla on kirjaimellisesti kädet täynnä ostoksia ohjatessa ja uusia aseita hamutessa samalla, kun hedelmäarmeijat pomppivat entistä määrätietoisempina kohti. Alkuvalikossa liikkuminen on sen sijaan tarpeettoman vaikeaa ja kalibroinnista huolimatta esineet ja napit tuntuvat olevan koko ajan joko liian lähellä tai väärällä korkeudella. Pelaamisen aikana istuminen kassan takana tuntui luontevimmalta, eikä aiheuttanut VR-pahoinvoinnin häivähdystäkään.

Shooty FruityShooty FruityShooty FruityShooty Fruity

Shooty Fruity on yrittänyt löytää vanhan koulukunnan arcade-räiskinnästä ja erikoisesta estetiikasta itselleen identiteettiä, jolla erottua VR-ammuskelupelien monilukuisesta joukosta. Itse toiminta ja erikoinen kassapuolustusidea toimivat, mutta ulkoisesti se jää kauas hiotummista ja harkitummista kilpailijoistaan. Siinä ei ole varsinaisesti mitään pahasti vialla, muttei toisaalta mitään sellaistakaan, joka nostaisi sen ostoslistalle muiden yli.

Tämä on mainos:
HQ
Shooty Fruity
Tämä on mainos:
06 Gamereactor Suomi
6 / 10
+
Hektinen toiminta, hauska idea
-
Karu ulkoasu, alkuvalikon käyttäminen, viimeistelemätön lopputulos
overall score
is our network score. What's yours? The network score is the average of every country's score

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä