Suomi
Gamereactor
arviot
Godfall

Godfall

Mukavan näköinen, mutta ei juuri muuta

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ
HQ

Puhuva ja leijuva robottinaama nimeltä The Sanctum on ympäröity neonsinisellä valolla. Pelaajan on nikkaroitava Valorplate nimeltään Archon of Rebirth pelihahmo Orinille. Tämä muuntuu sen jälkeen Phoenixiksi, ja pystyy hyökkäämään uuteen maailmaan, yhdestä neljästä elementistä. Aluksi Orin on mies kiiltävässä haarniskassa, mutta muuttuu naiseksi tuntia myöhemmin. Ääninäyttely säilyy silti miehekkäänä kaiken aikaa. Tunti tämän muutoksen jälkeen Orin on jälleen mies, ja The Sanctumista on tullut se henkilökohtainen Halosta tuttu Cortana, joka opastaa samalla äänelläkin pelaajaa läpi lineaaristen kenttien.

Godfall on yksi iso sotku tarinansa osalta. Suurimmaksi osaksi en ymmärtänyt yhtään mitään, ja ensimmäisten tuntien aikana vastaan tulevat nimet, esineet, tyypit, rodut ja ryhmittymät saavat pelaamisen tuntumaan puhelinluettelon lukemiselta. Itse peli on kuitenkin erittäin monotoninen, vaikka nimien vilinä välillä onnistuukin peittämään pelillisen yksitoikkoisuuden.

GodfallGodfall
Tämä on mainos:

Godfallia on markkinoitu nimellä "loot slasher". Käytännössä kyseessä on Monster Hunterin ja Diablon ristisiitos. Pelaaja juoksee eteenpäin lineaarisissa käytävissä, läiskien pahiksia suurella miekalla tai kirveellä, ja lopuksi kerätään taakse jääneet esineet ja "orbit". Sitten on aika päivittää niin Orinia kuin aseitakin. Päätarkoitus on syöstä isoveli Macro vallasta, joka on pian saava itselleen jumalan statuksen. Moinen ei käy, koska silloin koko valtakunta tuhoutuisi.

Counterplay Games on tehnyt pelinsä Unreal Engine 4:n pohjalle. Kenttäsuunnittelu haluaa olla Diablo III:n mallia, ja varsinainen suunnittelu henkii Destiny 2 -menoa. Taistelut ovat poikkeuksellisen yksinkertaisia. Orin iskee kevyesti R1-napilla, raskaasti R2-napilla, väistää X-napilla käyttäen vielä kilpeä napilla L1. Taistelut tuntuvat aina raskailta, ja fysiikkamallinnus saa jokaisen onnistuneen iskun tuntumaan tyydyttävältä. Peliaikaa kertyy yhteensä sen 8-9 tuntia.

Godfall

Rytmitys on myös varsin onnistunutta. Juokseminen käy päinsä, mutta hyppääminen ei. Lisäksi Orin liikkuu riittävän sujuvasti. Ongelmana on, ettei Godfall onnistu tuntumaan missään vaiheessa muulta kuin grafiikkademolta. Luotu maailma on etäinen, kummallinen, paperinohut, tylsä ja henkilöhahmot samastumiskelvottomia. Pahikset ovat typeriä, ja niitä vain heitetään vastaan määrällisesti paljon. Pomotaistot ovat ennalta-arvattavia tapauksia, joihin ei ole mielikuvitusta käytetty.

Tämä on mainos:

On siis helppoa havaita, että pelkkä hieno teknologia ei riitä, ellei tarina ja muu sisältö ole kohdallaan. Pelinkehittäjät tuntuvatkin pitäneen huolta siitä, että pelaajat suhaavat Godfallin läpi riittävän nopeasti koskaan takaisin palaamatta.

GodfallGodfallGodfall

Godfallin perusversio maksaa sen 70-80 euroa, eikä missään nimessä ole hintansa arvoinen. Hyvältä se tosin näyttää, se on sanottava. Mutta peliltä puuttuu sielu, ja pelaaminen on yksitoikkoista. Tuskin kukaan enää kolmen kuukauden kuluttua edes muistaa koko Godfallia.

HQ
GodfallGodfall
05 Gamereactor Suomi
5 / 10
+
Hieno suunnittelu, raskas tuntuma taisteluissa, loistavat valaistustehosteet
-
Tylsät viholliset, puuduttava pelattavuus, tylsä loot-mekaniikka, vaihtelu puuttuu, tarina on puutaheinää
overall score
is our network score. What's yours? The network score is the average of every country's score

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä