Gamereactor Suomi. Katso tuoreimmat pelitrailerit mukaan lukien kuumat haastattelut suurimmista pelitapahtumista ympäri maailman. Gamereactor käyttää cookieseja taatakseen parhaan mahdollisen selailukokemuksen sivustollamme. Jos jatkat eteenpäin niin oletamme, että hyväksyt cookies-käytäntömme.

Suomi
Gamereactor
ennakot
Assassin's Creed Jade

Assassin's Creed Jade on se mobiilinen Assassin's Creed

Tulossa oleva mobiilipeli testissä Gamescomin humussa.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ
Assassin's Creed Jade

Ubisoft näytti silloin joskus vihreää valoa melkoisen isolle joukolle mobiilipelejä. Tulossa onkin myös Assassin's Creed Jade, joka ennen tunnettiin nimellä Assassin's Creed Codename Jade. Testaamaan päästiin ennakkoon Gamescomin humussa.

Assassin's Creed Jade tuntuu laadultaan ja kokoluokaltaan samalta kuin Diablo Immortal. Kyseessä ei ole mobiilinen Assassin's Creed, vaan enemmänkin Assassin's Creed mobiilialustalla. Toisin sanoen kaikki pelisarjan ominaispiirteet ovat paikoillaan, mutta graafisesti ei tietenkään olla samalla tasolla kuin nykyisillä tehokonsoleilla. Niin ja ohjaus tapahtuu kosketusnäytöllä. Mukana on iso avoin maailma tutkittavaksi, parkouria riittää samoin kuin kiipeilyä hiiviskelystä puhumattakaan. Lähietäisyyden taistelujakin on tiedossa. Tulossa on ihan oikea Assassin's Creed, mutta alustoina ovat iOS ja Android.

Assassin's Creed Jaden kehityksessä on avustanut Level Infinite. Tarina on osa isompaa Assassin's Creedin kuviota ajoittaisten viittauksien kera, ja historiallinen kuvio on sekin paikallaan. Esimerkiksi Qin Dynastyn aikaisessa Kiinassa eli keisari, joka kuoli hämärissä olosuhteissa. Tässä pelissä keisari joutui tietenkin salamurhan uhriksi.

Tämä on mainos:

Pelaaminen tuntuu hyvin aidolta, vaikka kosketusnäyttöohjaus ei ole yhtä tehokas kuin perinteinen peliohjain. Hiiviskely on helppoa, joskin kankeampaa kuin voisi toivoa. Sama koskee niin parkouria kuin kiipeilyäkin. Edelleen mieleen tulee vahvasti Diablo Immortal.

Jaden tavaramekaniikka eli "loot-järjestelmä" on varsin erikoinen. Pahiksen kaaduttua tai arkun avaamisen jälkeen mukaan poimitaan iso määrä satunnaista roinaa, joilla voi sitten valmistaa esineitä tai päivittää niitä. Toisaalta omasta salamurhaajastaan voi tehdä mieleisensä, mutta toisaalta tavaran käsittely on tarpeettoman vaikeaa ja monimutkaista.

Assassin's Creed Jade on niin sanottu live service -peli, joten aika näyttää, mitä moinen tarkoittaa mikromaksujen ja muiden julkaisun jälkeisten materiaalien osalta. Kehittäjien mukaan tarinallinen sisältö on aina oleva ilmaista. Toisaalta free-to-play-pelin on jollakin tavalla tuotettava sitä rahaa. Saman teki Blizzard Diablo Immortalilla, joten miksi Ubisoft ei seuraisi samoja jälkiä? Lisäksi vaatimus odotella useita viikkoja seuraavaa satsia Assassin's Creedin tarinaa ei vaikuta hyvältä. Olen toisaalta saattanut saada tarpeekseni live service -peleistä.

Mobiilipelinä Assassin's Creed Jade vaikuttaa olevan kelpo kamaa. Ratkaisevaa tulee kuitenkin olemaan mikromaksujen määrä ja laatu puhumattakaan pelin julkaisun jälkeisestä tukemisesta. Mobiilipelien kentällä on tarjolla melkein mitä tahansa. Jos Assassin's Creed Jade onnistuu samalla tavalla kuin Diablo Immortal, on mahdollisuus merkkiteokseksi hyvä. Julkaisu tapahtuu sitten joskus tulevaisuudessa.

Tämä on mainos:
Assassin's Creed JadeAssassin's Creed Jade

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä