Assault on yksi parhaista luokista Battlefield 6:ssa, etkä voi väittää meille muuta
On aika antaa Assault-sarjan nimelle hieman kunnioitusta, sillä hyvä Assault-pelaaja voi ehdottomasti hallita sitä, miten kierros Battlefield 6:sta pelataan.
En kestä tätä enää. Se herjaus, jota Assault luokka saa Battlefield 6:ssa, alkaa olla liikaa. Mielipiteet näyttävät muuttuvan siihen pisteeseen, että monet alkavat nähdä hyvän Recon setin hyödyt (ei, ei se henkilö, joka yrittää osua 800 metrin tarkka-ammuntaa...). Vaikka sen on jo aika tapahtua, on vielä aivan liian paljon ihmisiä, jotka näyttävät ymmärtävän väärin, kuinka hyödyllinen vahva Assault pelaaja on. Tämä on siis eräänlainen kirje näille henkilöille. Selitys sille, miksi sinun pitäisi oppia hallitsemaan Assault.
Ennen kuin aloitan, on kuitenkin tehtävä selväksi, että koska Assault lakaistaan usein maton alle, en yritä tässä sanoa, että sinun pitäisi laittaa ammuskassit tai RPG:t pois ja jättää Engineer ja Support lopullisesti taaksesi. Pikemminkin, kuten missä tahansa pelissä, jossa on useita luokkavaihtoehtoja, sinun pitäisi olla joustava ja sopeutua kulloiseenkin tilanteeseen. Jos pelaat Conquestia ja tankit jyräävät sinut, vaihda Engineeriksi. Jos pelaat Breakthroughta ja sinun on autettava pitämään tiimisi terveenä, hyvä defibrilaattori Support auttaa pitkälle. Mutta samaan aikaan Assaultilla on omat taitonsa, jotka hallittuina on vaikea pysäyttää.
Avain on luokan nimi. Jos pidät aggressiivisuudesta ja kilpajuoksusta tavoitteiden välillä, ei kirjaimellisesti ole parempaa luokkaa kuin Assault. Tätä pelityyliä tukevat ilmeiset suunnitteluvalinnat, kuten ympäristöä räjäyttävät räjähteet, jotka luovat uusia tapoja päästä kohteeseen, tikkaat, joiden avulla voit kiertää tukkeutumispisteitä, ja jopa mahdollisuus kantaa kolmatta asetta, joka tekee sinusta monipuolisemman erilaisissa taistelutilanteissa. Sitten on myös hämärämpiä elementtejä, kuten passiivinen kyky kaapata kohteita ja aseistaa tai riisua M-COMeja nopeammin sekä parempi kestävyys salamapommeja ja tainnutuskranaatteja vastaan. Engineer on suunniteltu ajoneuvojen korjaamiseen ja tuhoamiseen, Support on suunniteltu auttamaan laajempaa ryhmää, Recon tähystämiseen ja tarkkailemiseen ja Assault on tarkoitettu aggressiiviseen taisteluun.
Mutta oikeasti avaintekijä hyvälle Assault -pelaajalle on jotakin, jota emme näe tarpeeksi monien käyttävän. Tämä johtuu osittain siitä, että se on avattava epäluotettavien ja turhauttavien luokkahaasteiden kautta, mutta jos käytät aikaa ja ansaitset Spawn Beaconin, voit tehdä tai rikkoa hyökkäyksiä ja puolustuksia. Se, mikä aikoinaan oli Recon esine, on nyt Assaultin ja se on massiivisen dynaaminen esine, joka luo spawn-pisteen, johon liittolaiset voivat spawnata ilman, että heidän tarvitsee huolehtia siitä, että he ovat taisteluissa ja niin edelleen. Jos pitäisi asettaa pelin eri luokkien esineet paremmuusjärjestykseen, Spawn Beacon olisi yksi listan kärkisijoista oikein käytettynä, sillä suoraan sanottuna jos sinulla on ennakoiva ryhmä, joka haluaa painaa leimansa jokaiseen otteluun tähtäämällä kohteisiin (jos sinulla ei ole, niin mitä oikein teet...), tämä vekotin tekee sinusta lähes pysäyttämättömän.
Vaikka Spawn Beacons ja hyvät Assault -pelaajat ovat pelin muuttajia, se ei tarkoita, että kaikkien pitäisi pelata tätä luokkaa ja käyttää vempaimia. Battlefield 6 on peli, jossa on kyse tasapainosta, ja menestyäkseen joukkueessa on oltava jokaisesta luokasta muutama pelaaja. Lukekaa siis huonetta, arvioikaa, mitä joukkueenne tarvitsee, ja sopeutukaa sitten. Jos puolet joukkueestasi pelaa Reconia ja teidät hakataan, älä ehkä lisää listaan toista ghillie-pukua, vaan valitse jotain muuta ja tasapainota kaikkea. Niin hyödyllisiä kuin Support ja Engineer ovatkin, ei ole niin mustavalkoista, että minkä tahansa muun puvun valitseminen maksaisi joukkueellesi ottelun, koska kyse on siitä, miten käytät niitä ja miten lähestyt kutakin tavoitetta.
Pointtina on, että opettele ymmärtämään eri luokkien hyödyt ja heikkoudet ja lakkaa määrittelemästä voittoja ja tappioita sen perusteella, mitä muu joukkueesi tekee. Pidä huolta omasta ryhmästäsi, löydä tapa vaikuttaa peliin yksikkönä, ja kun on aika murtaa vaikea kohta (kuten kolmen tavoitteen vaihe Blackwell Fields Breakthrough'ssa...), ehkäpä kokeile Assaultia. Se luultavasti yllättää sinut hyödyllisyydellään.









